Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» عباس گودرزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس که اخیرا به نمایندگی از این کمیسیون به مناطق زلزله زده کرمانشاه سفر کرده است، با اشاره به بازدید صورت گرفته اظهار داشت: وضعیتی که در مناطق حادثه دیده غرب کشور مشاهده کردیم در زلزله سال ۸۵ شهرستان بروجرد نیز دیده بودیم و بر اساس آنچه همکاران نقل می کردند، وضعیت در زلزله سال ۸۲ بم نیز مشاهده شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این مساله نشان می دهد که در کیفیت خدمات رسانی و مدیریت بحران رشد نداشته ایم و برنامه ریزی های قبلی به گونه ای نیست که در شرایط بحرانی به نحو مطلوب خدمات رسانی انجام شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیریت بحران و امدادرسانی باید به صورت شبکه ای و هماهنگ در منطقه محل حادثه انجام شود، گفت: این کار باید با بهره گیری از تیم های مردمی و گروه های خودجوش انجام شود و برای آن از قبل برنامه ریزی شده باشد، اما این خلا به وضوح در مناطق زلزله زده قصرشیرین و سر پل ذهاب دیده شد.

گودرزی در توضیح وضعیت این مناطق عنوان کرد: یکی از مشکلات این بوده است که توزیع امکانات با برنامه و هماهنگ انجام نشده بود و طبیعتا در این شرایط  بی نظمی ها و مشکلاتی پیش می آید.

 وی در عین حال تاکید کرد: نسبت به گذشته رشد مردم برای نحوه مواجهه با حوادث بیشتر شده و تجارب آنها از گذشته باعث شده است که اقدامات به موقع تری انجام دهند؛ به عنوان مثال اسکان اضطراری و مدیریت اولیه عمدتا توسط خود مردم صورت گرفته است.

مردم برای «اسکان اضطراری» هم مشکل دارند/ حادثه دیدگان در سرما رها نشوند

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند توزیع اقلام مانند چادر و پتو در میان حادثه دیدگان استان کرمانشاه اظهار داشت: در این رابطه مشکلات جدی وجود داشته به نحوی که هنوز هم نه فقط برای «اسکان موقت» که برای «اسکان اضطراری» هم مشکل دارند.

گودرزی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم که کم کم وارد فصل سرما شده ایم و نباید اسکان موقت حادثه دیدگان به تاخیر بیفتد؛ وضعیت سرما حتما در روزها و هفته های آینده بغرنج خواهد بود و نباید این مردم در سرما رها شوند.

روزهای اول حادثه همه می روند، مهم هفته های بعد است

وی افزود: معمولا در روزهای اول بحران همه به منطقه سفر می کنند و تلاش می کنند تا کاری انجام دهند؛ مهم این است که بعد از آن و در هفته های آینده مشکلات پیگیری شود، نه اینکه جوگیر شویم و وعده هایی به زلزله زدگان بدهیم و بعد از چند هفته یا چند ماه فراموش کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره وضعیت بهداشت روانی حادثه دیدگان منطقه کرمانشاه به ویژه کودکان تصریح کرد: زندگی در این منطقه جاری است اما با توجه به گستردگی حادثه و اینکه ۱۹۰ روستا آسیب دیده اند باید اقدامات فوری تری انجام شود.

گودرزی خاطرنشان کرد: در جلسه ای که با استاندار کرمانشاه داشتیم طبق آمار وی، حدود ۱۲ هزار واحد روستایی و ۵ هزار واحد شهری تخریب صد درصد شده و ۱۵ هزار واحد مسکونی نیز بین ۲۰ تا ۷۰ درصد خسارت دیده اند و حدود ۱۵۰۰ واحد تولیدی و خدماتی نیز تخریب شده است.

وی با اشاره به وقوع ۲۲۰ پس لرزه تا دو روز پیش و اختلال خدمات رسانی در پی هر پس لرزه گفت: ضروری است که این مساله هم در خدمات رسانی لحاظ شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین با اشاره به وعده بانک مرکزی برای ارائه وام های ۱۰ میلیون تومانی قرض الحسنه به آسیب دیدگان افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز باید وارد عمل شوند و با تنفس هایی که برای بیمه تامین اجتماعی ارائه می دهند، شرایط آینده را برای حادثه دیدگان مساعدتر کنند.

منبع: نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۴۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد هلال احمر در تسکین آلام رنج‌دیدگان قابل تحسین است

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: هلال احمر نقش پیشرو و بی‌بدیل در کاهش آلام و رنج انسان‌ها دارد و در کشور ما نیز این نهاد عملکردی شایسته از خود به جا گذاشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله عبدالحسین معزی عصر یکشنبه در مراسم معارفه مسئول نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان اردبیل، اظهار داشت: هلال احمر نه تنها در سیل و زلزله و سایر حوادث غیرمترقبه بلکه در کاهش آلام و درد انسان‌ها بدون شناخت مرز و ثغور ورود پیدا کرده و توانسته مأموریت انسانی خود را به شایستگی انجام دهد.

وی اصول اساسی هلال احمر را در برقراری صلح و سازش و ایجاد فضای وفاق در بین همه انسان‌ها اعلام کرد و گفت: از گذشته تاکنون این نهاد توانسته مأموریت و مسئولیت خود را انجام داده و در این 45 سال نیز با تکیه بر ارزش‌های الهی و اعتقادی زمینه‌ساز خدمات فراوان و ماندگار شده است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر تصریح کرد: اصالت این مجموعه کرامت انسان به عنوان مخلوق ممتاز الهی است و قطعا احترام به انسان‌ها نتیجه بینش و نگرش ارزشی این مجموعه در همه ابعاد و حوزه‌ها است.

معزی به تلاش فداکارانه نیروهای هلال احمر در حوادث و رخدادهای متعدد اشاره کرد و افزود: هلال احمر در دوران دفاع مقدس نیز با تقدیم شهدایی ممتاز سعی کرده تا به وظیفه ارزشی و انسانی و انقلابی خود عمل کند.

وی به موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: در روزهای اخیر شاهد اجرای عملیات موفقیت‌آمیز وعده صادق در ضربه زدن به هیمنه استکبار جهانی بودیم که قطعا این حرکت‌ها می‌تواند نمود و نشانی از عزت و سربلندی ملت ایران باشد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: صهیونیسم جهانی از بین رفتنی است و قطعاً امت اسلامی پیروز این میدان بوده و حرکت اخیر در دانشگاه‌های اروپا و آمریکا نمودی از این اضمحلال قطعی است.

معزی اضافه کرد: صهیونیسم جهانی و حامیان آنها در منطقه به خفت و خواری افتادند و جنبش خروشان آغاز شده جوانان دانشجو از آمریکا گرفته تا اروپا و کشورهای منطقه این رژیم را سیل‌آسا به مرز نابودی خواهد کشید.

وی از خیران فعال و کمک‌کننده به مجموعه هلال احمر قدردانی کرده و از جوانان خواست تا با عضویت در این مجموعه به انجام مأموریت ارزشی و انسانی در این نهاد کمک کنند.

به گزارش تسنیم، در این مراسم از زحمات مسئول نمایندگی هلال احمر استان قدردانی و «حجت الاسلام قیامی» به عنوان مسئول جدید نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان اردبیل معارفه شد.

انتهای پیام/131

  

دیگر خبرها

  • عملکرد هلال احمر در تسکین آلام رنج‌دیدگان قابل تحسین است
  • حضور ۲۰ واحد تولیدی و فعال استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • قدردانی از کارگران واحد‌های تولیدی و خدماتی همدان
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • علمداران اجتماعی به‌دنبال گره گشایی مشکلات اجتماعی توسط مردم است
  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود
  • بیش از ۱۹۰۰۰ واحد کارگری و کارگاه‌ تولیدی در کردستان وجود دارد