Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@22:23:31 GMT

راه رسیدن انسان به تقرب خداوند

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۶۲۸۴۳

راه رسیدن انسان به تقرب خداوند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی با اشاره به حکم زیارت قبر رسول اکرم(ص) در بین مذاهب اسلامی اظهار کرد: بزرگان مذهب اهل سنت بر زیارت قبر پیامبر(ص) تاکید کردند، همچنین زیارت قبر رسول اکرم(ص) تکریم پیامبر(ص) است و این کار رجحان عقلی دارد.

وی ادامه داد: توسل به رسول اکرم(ص) و واسطه قراردادن پیامبر(ص) مورد تائید عقل و قرآن است و اصحاب رسول اکرم(ص) نیز این کار را انجام می‌دادند، سخنان محمد بن عبدالوهاب در خصوص حرمت زیارت برخلاف نظر بزرگان مذهب اهل سنت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد حوزه علمیه قم افزود: رسول اکرم(ص) بین ما و خداوند واسطه است و رفتن به نزد پیامبر(ص) پس از مرگ رسول اکرم(ص) نیز براساس قرآن ضرورت دارد، برای تقرب به خداوند باید متوسل به پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) بشویم.

مومنی با اشاره به خطبه غدیر اظهار کرد: این خطبه به تائید همه مسلمانان رسیده است و در منابع اهل سنت نیز خطبه غدیر وجود دارد، رسول اکرم(ص) در این خطبه جانشینان خود را امام علی(ع) و فرزندان این امام معصوم معرفی کرد.

وی ادامه داد: صراط مستقیم براساس سخن رسول اکرم(ص) راه امام علی(ع) است، پیامبر(ص) فرمود که قرآن و اهل‌بیت(ع) را پس از مرگم در امت قرار دادم، این دو از یکدیگر جدا نمی‌شوند، این حدیث دلالت دارد که همیشه حتما باید یک امام زنده ای وجود داشته باشد تا مردم را هدایت کند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: براساس روایت پیامبر(ص) کسی که به قرآن و اهل‌بیت(ع) تمسک بجوید، هرگز گمراه نمی‌شود و این روایت در منابع معتبر اهل سنت آمده است.

مومنی با اشاره به ضرورت توسل جستن به اهل‌بیت(ع) اظهار کرد: ما باید در راستای عمل به دستورات قرآن و رسول اکرم(ص) به ائمه معصومین(ع) توسل بجوییم، اهل‌بیت(ع) در سیر انسان به سوی خداوند، واسطه هستند.

وی ادامه داد: انسان باید به زیارت حرم‌های ائمه معصومین(ع) برود، آن‌ها واسطه نزول برکات از خداوند به انسان‌ها هستند، باید برای اینکه بتوانیم به درجات بالای معنوی برسیم، باید به سراغ اهل‌بیت(ع) برویم، ائمه معصومین(ع) براساس روایات کشتی نجات برای مردم هستند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: رسول اکرم(ص) در روایتی فرمود که امام حسین(ع) زینت آسمان‌ها و زمین است، کسی که این امام معصوم را دوست داشته باشد، خداوند نیز او را دوست خواهد داشت.

مومنی با اشاره به برکات ارتباط با امام حسین(ع) اظهار کرد: کسی که با این امام معصوم ارتباط بگیرد، خداوند به او وجاهت و آبرو می‌دهد، امام حسین(ع) نور هدایت است، هر کسی که می‌خواهد در دنیا به گمراهی و ضلالت مبتلا نشود، باید به سراغ این امام معصوم برود.

وی ادامه داد: گریه بر مصیبت امام حسین(ع) نشانه معرفت است، بدترین افراد با نور این امام معصوم هدایت شدند و به کمال رسیدند، توجه به نور امام حسین(ع) موجب رسیدن انسان به سعادت در امور مادی و معنوی می‌شود و مشکلات انسان با پناه بردن به اهل‌بیت(ع) حل خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: رسیدن انسان به سعادت در دنیا و آخرت در پرتو توسل جستن به ائمه معصومین(ع) حاصل می‌شود.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۲۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در مراسمی باحضور جمعی از مسئولان از خدمات سیدمحسن حمزه لو قدردانی و رسول عطایی به عنوان سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی  معرفی شد.

مدیرکل سابق راه و شهرسازی آذربایجان غربی در این آیین  از ساخت  بزرگراه و راه اصلی  چهار برابر میانگین کشور  در ۵۴ ماه گذشته خبرداد.

سیدمحسن حمزه‌لو  افزود: اخذ ۹ هزار فقره سند مالکیت تک برگی در این استان و کسب رتبه نخست کشوری در برنامه اجرایی نهضت ملی مسکن از جمله دستاوردهای اداره کل راه و شهرسازی بود.

 

سرپرست  راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز در این آیین اظهار کرد: نهضت ملی مسکن یک تکلیف شرعی درکنار کار حرفه‌ای است که با تمام توان به همراهی بخش خصوصی وبا مشارکت مردم در خانه‌دار کردن بخش مستضعفین تلاش خواهیم کرد.

رسول عطایی در خصوص اراضی دولتی نیز گفت: در مقابل تبعیض و بی عدالتی ایستادگی خواهیم کرد و در زمینه برنامه‌های بازآفرینی شهری نوینی نیز با اصول نوین ادامه خواهیم داد.

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • حمله به اسرائیل عظمت ایران را نشان داد
  • تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور
  • کارگران ستون فقرات تولید هستند
  • برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید
  • دستور امام جمعه تهران به وزیر کار دولت رئیسی /نیروهای مسلح اجازه کمترین تعرض به کشور را نمی دهند
  • حزباوی: من و اکرم عفیف شما همه!
  • معرفی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است