Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- معاون اداره کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: پس از وقوع زلزله غرب کشور و اعلام نیاز به خون برای هموطنان زلزله زده، میزان مراجعه به پایگاههای انتقال خون در سراسر استان 35 تا 50 درصد افزایش داشته است.

علی حسنی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: البته هنوز نمی توان گزارش دقیقی از میزان خون اهدایی استان برای مناطق زلزله زده ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: هم اکنون نیاز فوری و ضروری به خون برای مناطق زلزله زده وجود ندارد اما به منظور جبران ذخیره خون استانها که در روزهای نخست برای تامین نیاز فوری هموطنان زلزله زده استفاده شده بود به حضور مداوم اما با فاصله مردم در پایگاههای انتقال خون در روزهای آینده نیاز است.
این مسئول اظهار داشت: نیاز فوری مناطق زلزله زده به خون در 24 ساعت نخست تامین شد اما برای تامین و جایگزین شدن خونهای ذخیره در خراسان رضوی به همه گروههای منفی خونی بویژه 'او منفی' نیاز است.
حسنی ادامه داد: هم اکنون پنج پایگاه انتقال خون در مشهد فعال است که 2 مرکز بعد از ظهرها نیز خدمات می دهند، به علاوه همکاران ما در یک پایگاه سیار نیز در سطح شهر و نهادها و ادارات مختلف به دریافت خون از همشهریان اقدام می کنند. پنج پایگاه ثابت نیز در شهرهای نیشابور، تربت حیدریه ، قوچان ، سبزوار و گناباد نیز دریافت خون دارند.
وی گفت: در روزهای جمعه و یکشنبه که مصادف با وفات پیامبر گرامی اسلام و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا(ع) است پایگاه های امام رضا(ع) در خیابان دانشگاه، امید در خیابان شیرازی و دو اتوبوس مستقر در میدان بیت المقدس میزبان زائران و مجاوران اهدا کننده خون خواهند بود.
استان خراسان رضوی پس از تهران و فارس، رتبه سوم کشور را از نظر تولید خون دارد. پارسال افزون بر 332 هزار کیسه خون و فراورده های خونی (به طور متوسط روزانه 909 کیسه خون ) در خراسان رضوی تولید شده است.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3221/5132

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۳۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نخستین کانون بازنشستگان ثبت اسناد و املاک کشور در مشهد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی در این مراسم گفت: کانون بازنشستگان ثبت اسناد این استان نخستین کانون در نوع خود در سطح کشور است که به همت اعضای هیات مؤسس و تلاش آنها در مشهد تاسیس شده است.

سید مرتضی مولوی پور افزود: امروز با تلاش‌های رییس سازمان ثبت اسناد کشور شاهد حمایت‌های وی از ‌کارکنان شاغل و بازنشستگان بوده و ما نیز درصدد هستیم تا در سطح استان از تجارب و علم و دانش این عزیزان استفاده کنیم.

وی بیان کرد: به منظور حمایت و کمک به بازنشستگان ثبت اسناد خراسان رضوی آماده هستیم تا محلی در اداره کل اختصاص دهیم تا ضمن استفاده از مشاوره، علم و دانش و تجربیات عزیزان، محلی برای پیگیری امور بازنشستگان باشد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی با ذکر این نکته که توجه به امور رفاهی، اجتماعی، درمانی و بهداشتی و امور فرهنگی از جمله برنامه‌ها و اهداف این کانون است، افزود: مشهد به برکت امام هشتم(ع) همواره شهر اولین‌ها بوده و خرسندیم که اولین کانون بازنشستگان ثبت اسناد و املاک کشور در این شهر افتتاح شده است.

در این مراسم «سیدعلی تقوی، محمد صدیقی‌غفاری و کاظم محمدی‌پناه» که در سال‌های گذشته از مدیران سازمان ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی بودند و در حال‌ حاضر اعضای هیات مدیره کانون بازنشستگان ثبت اسناد استان هستند به ارائه گزارشی از روند شکل گیری و افتتاح رسمی این کانون پرداختند.

در پایان این مراسم لوح تقدیری از سوی کانون به مولوی‌پور و همچنین از سوی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان به تعدادی از دست‌اندرکاران تأسیس کانون بازنشستگان این اداره اهدا شد.

دیگر خبرها

  • افتتاح نخستین کانون بازنشستگان ثبت اسناد و املاک کشور در مشهد
  • کاهش۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به دلیل خشکسالی
  • رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • تامین ۵۰ درصدی پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کشور
  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد