Web Analytics Made Easy - Statcounter

قصرشیرین - ایرنا - با شتاب یافتن کار امداد رسانی و ارسال گسترده کمک های اهدایی مردم سراسر کشور به مناطق زلزله زده غرب استان کرمانشاه ، بار دیگر موجی از امید، اهالی آسیب دیده از زلزله شهرستان مرزی سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب را فرا گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، شامگاه یکشنبه 21 آبان ناگهان زمین لرزید و بغض خود را فرو ریخت تا خانه های زیادی ویران و جمعی نیز کشته و زخمی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شب عجیب و وحشتناکی بود ، شبی که غرب کرمانشاه را در سکوتی مرگبار فرو برد و تنها پس از چند لحظه از وقوع حادثه، این سکوت مرگبار شکست و بسیاری از مردم شهرهای غرب استان کرمانشاه عزادار عزیزانشان شدند.
بلافاصله پس از وقوع زلزله 7.3 ریشتری غرب کرمانشاه، همه هموطنانمان بسیج شدند تا گوشه ای از دردهای مردم زلزله زده مرزنشین غرب کرمانشاه را آرام کنند و تسکینی باشند بر دردهای کودکانی که یتیم شدند و پدران و مادرانی که اجساد فرزندانشان را از لای آوارهای سرد بیرون کشیدند.
زلزله شرمند محبت ها و امداد رسانی مردم غیور ایران زمین در کمک رسانی به مرزنشینان غرب کشور شد، مرزنشینانی که پس از جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس ، با گام هایی استوار ویرانی های ناشی از جنگ را از چهره شهرها پاک کردند اما دریغ که این بار قربانی قهر طبیعت شدند.
اینک همه و همه پای کار هستند تا زلزله زدگانی که این روزها سرپناهشان چادر و لبهایشان خشک و دستهایشان سرد است را تنها نگذارند.
از همان ساعت های ابتدایی پس از وقوع زلزله مهیب در قصرشیرین ، تمامی دستگاه های امدادی پای کار بودند و امدادگران جمعیت هلال احمر در کنار نیروهای ارتش و سپاه پاسداران کار آوار برداری و بیرون کشیدن اجساد و انتقال مصدومان به مراکز درمانی را با تلاشی شبانه روزی آغاز کردند.
بسیاری از مردم و امدادگران نیز خودجوش به یاری زلزله زدگان شتافتند و با امداد رسانی و توزیع اقلام خوراکی ، آب معدنی ، لباس گرم و پتو ، زلزله زدگان غرب استان کرمانشاه را امداد رسانی کردند.
پخت غذای گرم و توزیع آن از سوی ارتش و سپاه و دیگر دستگاه ها و همچنین خیران و نیکوکاران در بین زلزله زدگان ، توزیع آب معدنی و اقلام خوراکی از سوی بالگردهای ارتش و جمعیت هلال احمر و دیگر دستگاه ها نیز تلاش همه جانبه همه ایران را برای زدودن رنج زلزله از چهره زلزله زدگان قصرشیرین، سرپل ذهاب و ازگله و دیگر شهرهای غرب کرمانشاه نشان می دهد..
اینک همه همدل و هم زبان آمده اند تا نشان دهند که هیچ کس تنها نیست و حتی در سخت ترین شرایط و بحرانی ترین زمان نیز همدیگر را تنها نمی گذاریم و با رنج هم شهری و هم میهنی خود ، رنج می کشیم.
اینک با گذشت چند روز از وقوع زلزله بزرگ در غرب استان کرمانشاه ، موج کمک های مردمی از سوی اقشار مختلف ایران اسلامی ، روانه این مناطق شد تا مبادا مردم احساس کنند تنها هستند ، اما مردم شهرستان های سرپل ذهاب ، قصرشیریبن ، گیلانغرب و ازگله، بازهم نیازمند کمک های بیشتری هستند زیرا عمق فاجعه این زلزله بسیار بالاست.
جمعی از زلزله زدگان قصرشیرین و سرپل ذهاب که این روزها از تلاش و امداد رسانی همه دستگاه ها قدردانی می کنند نیز خواستار تداوم کمک ها و ادامه امداد رسانی به زلزله زدگان شدند.
فاطمه پویان یکی از زلزله زدگان روستایی در سرپل ذهاب به خبرنگار ایرنا گفت: با این که در این حادثه بسیاری از اقوامم را از دست داده ام اما بازهم شکر گذار درگاه خداوند هستم و از تلاش امدادگران که مجروحان و کودکانمان را درمان کرده و برای ما اقلام خوراکی، پتو ، لباس گرم و چادر آورده اند ، قدردانی می کنم.
رضا سعیدی دیگر زلزله زده سرپل ذهابی نیز گفت: با تلاش گروه های امدادی ، فرزندم که سرش بر اثر ریزش شیشه شکسته و جراحت برداشته شده بود ، به بیمارستان منتقل شد و اکنون خودمان در چادر اسکان یافته و با لطف امدادگران ، گوشه ای از مشکلاتمان حل شده است.
جلیل محمدی یکی دیگر از اهالی آسیب دیده قصرشیرین به خبرنگار ایرنا گفت: با اینکه روستای ما در زلزله تخریب شد اما از تلاش امدادگران، تشکر می کنم و با وجود آن ها ، احساس تنهایی نمی کنیم.
فرماندار قصرشیرین نیز دراین زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: 80 درصد کار امداد رسانی در بحث اسکان و توزیع چادر برای زلزله زدگان این منطقه حل شده است.
فرامرز اکبری افزود: اعضای ستاد بحران شهرستان ، شبانه روز برای امداد رسانی به زلزله زدگان شهرستان قصرشیرین پای کار هستند.
وی اظهارکرد: با حرکت خودجوش بخش مردمی ، روزانه چندین هزار پرس غذای گرم بین مردم زلزله زده قصرشیرین توزیع می شود و این کار در روزهای آینده تداوم خواهد داشت.
وی گفت: با تمهیدات صورت گرفته روزانه در چند نوبت آب معدنی در سطح شهر توزیع می شود و همچنین با استفاده از 20 دستگاه تانکر سیار ، آب آشامیدنی مورد نیاز مردم زلزله این شهرستان قصرشیرین تامین می شود.
زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
به گفته معاون عمرانی استانداری کرمانشاه، بیش از 31 هزار واحد مسکونی در این زلزله به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزیی شده است.
دراین حادثه 432 نفر جان خود را از دست داده و 9 هزار و 397 نفر نیز مصدوم شدند.
3012/7079/ 1625
خبرنگار: نازنین باباخانی ** انتشار: محسن فتاحی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۸۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان

عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
به گزارش خبرگزاری مهر، صمیم مرادی روزبهانی، عملکرد تیم اعزامی مشترک سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان را تشریح کرد.

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با پرداختن به وسعت سیل در شهرستان کنارک در استان سیستان و بلوچستان گفت: صد در صد شهرستان کنارک درگیر سیلاب شده است. در واقع همه محلات هفتگانه به نوعی درگیر سیلاب است اما محلات پنجگانه نظرآباد، سورک، کوهیان، زیباشهر و چادران کاملاً درگیر سیلاب بوده و ضمن در اولویت قرار گرفتن امداد رسانی، از وضعیت بسیار نامناسبی نیز برخوردار بودند.

وی افزود: در خصوص میزان پیشرفت کار امدادی در سطح استان نیز طبق اظهارات جانشین شهردار کنارک، ۹۰ درصد از پنج محله که مساحتی در حدود ۱۵۰ هکتار است دچار سیلاب شده که حدود ۱۰۰ هکتار از این مساحت امداد رسانی شد و در ۵۰ هکتار شامل چادران و نظرآباد همچنان امداد رسانی در حال انجام است.

مرادی روزبهانی ادامه داد: تیم مشترک عملیاتی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران شامل نیروی انسانی به همراه وسایل نقلیه، ۱۰ دستگاه پمپ آب کف کش و لجن کش و دو دستگاه موتور برق با تجهیزات انفرادی برای کمک به مردم سیل زده اعزام شدند.

بر اساس این گزارش، تیم مشترک عملیاتی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و معاونت خدمات شهری و سازمان آتش نشانی در روز پنجشنبه ۳۰ فروردین به محل حادثه اعزام شده است.

تیم عملیاتی مذکور بلافاصله پس از استقرار و از صبح روز جمعه ۳۱ فروردین با حضور در فرمانداری شهرستان کنارک و برگزاری جلسات هماهنگی با مسئولین شهرستان کنارک (فرماندار و شهردار کنارک) عملیات امدادرسانی را آغاز کرده و تاکنون مشغول به خدمت‌رسانی به سیل زدگان در این شهرستان است.

تیم اعزامی از سازمان مدیریت بحران شهر تهران تا پایان روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه در حدود ۳۶۰ نفر ساعت زمان صرف عملیات امداد رسانی به سیل زدگان کرده است.

کد خبر 6089774

دیگر خبرها

  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد
  • خدمات رسانی سه کتابخانه سیار در شهرستان‌های هرسین، قصرشیرین و جوانرود
  • خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • امداد رسانی هلال احمر به سیل زدگان در خراسان جنوبی