Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@01:59:07 GMT

کاهش ۳.۴ درصدی نرخ بیکاری استان اصفهان در تابستان ۹۶

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۶۴۵۵۶

کاهش ۳.۴ درصدی نرخ بیکاری استان اصفهان در تابستان ۹۶

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: نرخ بیکاری استان اصفهان در تابستان ۹۶ نسبت به تابستان سال گذشته ۳.۴ درصد کاهش داشته و این درحالی است که این نسبت در کل کشور، یک درصد کاهش یافته است که مدیون برنامه‌های اشتغال‌زایی در دولت هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محسن نیرومند با بیان اینکه جمعیت استان حدود پنج میلیون و ۱۲۰ هزار نفر و نرخ بیکاری در استان اصفهان ۱۴ درصد است که از متوسط کشوری یعنی ۱۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصد، بالاتر هستیم، اظهار کرد: استان اصفهان یک میلیون و ۱۰۰ هزار بیمه شده دارد که بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر بیمه شده اجباری هستند که با احتساب ۲۰۰ هزار بازنشسته، ۶۴ درصد جمعیت استان کارگری است و بنابراین استانی کاملا کارگری و با توجه به شاخص‌ها کاملا صنعتی هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان افزود: نرخ بیکاری تحصیل‌کرده‌ها در استان اصفهان، هشت دهم درصد از متوسط کشوری بالاتر و برابر با ۲۰.۸ درصد است.

وی بیان داشت: نرخ بیکاری استان اصفهان در تابستان ۹۶ نسبت به تابستان سال گذشته ۳.۴ درصد کاهش داشته و این درحالی است که این نسبت در کل کشور، یک درصد کاهش یافته است که مدیون برنامه‌های اشتغال‌زایی در دولت هستیم.

نیرومند با بیان اینکه تمام تلاش ما کاهش نرخ بیکاری است تصریح کرد: سهم طرح کارورزی چهار هزار و ۱۲۵ نفر است که آن را بین شهرستان‌ها توزیع کردیم.

وی افزود: با وجود بحث مشکل نرم‌افزاری به وجود آمده ۱۱۰ قرارداد بیشتر نتوانستیم منعقد کنیم با این حال رتبه دوم کشوری در اجرای این طرح داریم و امیدواریم این رشد تصاعدی باشد تا بتوانیم این طرح را تکمیل کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه ثبت نام این طرح در شهرستان گلپایگان ۷۴ و در شهرستان خوانسار ۲۶ مورد است، ادامه داد: اعتبار مشاغل خانگی، ۵۴ میلیارد تومان است که رشد چند برابری نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

وی ابراز داشت: در مجموع ۲۳۳ میلیارد تومان در بخش مشاغل خانگی هزینه شده است که در سال گذشته ۹۰ درصد اعتبار مشاغل خانگی به پشتیبان‌ها با هدف اشتغال بیشتر پرداخت شده است.

نیرومند بیان داشت: در طرح تکاپو، یک برنامه ۵۳ هزارتایی پیش‌بینی شد که با تکلیف استاندار و با هدف نزدیک شدن به نرخ کشور، یک برنامه ۹۰ هزارتایی پیش بینی و میان شهرستان ها توزیع شد.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۴۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،میزان ورودی مخازن کل کشور از ابتدای سال آبی (ابتدای مهرماه) تا هشتم اردیبهشت‌ماه معادل ۲۶.۵۷ میلیارد متر مکعب بوده که در قیاس با سال گذشته که عددی معادل ۲۹.۰۳ میلیارد مترمکعب بود، ۸ درصد کاهش داشته است؛ همچنین میزان کل خروجی سدهای کشور نیز با عدد ۱۶.۵۲ میلیارد متر مکعب نسبت به سال قبل یک درصد کاهش داشته است.

به‌گزارش ایسنا،حجم آب موجود مخازن اکنون ۳۱.۵۶ میلیارد متر مکعب ثبت شده که این عدد نسبت به سال قبل که عددی معادل ۳۱.۶۰ میلیارد متر مکعب بوده نیز تغییری نداشته است. همچنین حجم پرشدگی سدهای کشور نیز تا این تاریخ ۶۴ درصد است.

وضعیت برخی از سدهای مهم کشور بیانگر این است که در ۱۱سد درصد پرشدگی ۱۰۰درصد است، به‌طوری‌ که سد ارس آذربایجان شرقی، سد شهید قنبری استان آذربایجان غربی، سد جگین استان هرمزگان، سد کوثر کهگیلویه و بویراحمد، سد رودبار استان لرستان، سد ایلام و سد قشلاق و آزاد استان کردستان و سدهای پیشین، ریزدان، خیرآباد، ماشکیدعلیا ۱۰۰ درصد پر هستند.

همچنین ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۲۰۰.۱ میلیمتر است. این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۲۱۵.۲میلیمتر) ۷ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۱۸۳.۱میلیمتر) ۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900458

دیگر خبرها

  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در گیلان
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نرخ‌ بیکاری اصفهان تک رقمی شد
  • اعلام شرایط تخفیف ۱۰ درصدی کل قرارداد واگذاری سرخابی‌ها
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه