Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-27@11:53:59 GMT

افزایش بهره وری در انتظار تفکیک وزارت راه

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۶۴۶۸۴

افزایش بهره وری در انتظار تفکیک وزارت راه

تین‌نیوز |  عضو کمیسیون عمران مجلس، بر ضرورت تفکیک وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد و گفت: با تفکیک این وزارتخانه علاوه بر افزایش بهره وری غفلت از بخش مسکن و راه به پایان می رسد.   به گزارش خانه ملت، یوناتن بت کلیا، با اشاره به موافقت کمیسیون عمران مجلس با تفکیک وزارت راه و شهرسازی، گفت: ادغام دو وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی با یکدیگر از ابتدا نیز کار اشتباهی بوده زیرا به درگیری وظایف و در نتیجه مغفول ماندن برخی حوزه ها منجر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ادغام این دو وزارت در میانه دولت دهم عجولانه و بدون کار کارشناسی بود، افزود: انتزاع این وزارتخانه این حسن را دارد که هر یک از این بخش ها متولی مستقلی پیدا کرده تا با جدیت بیشتری موضوعات مربوط به خود را پیگیری کند.

وی با تاکید بر اینکه در نتیجه ادغام دو وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی بخش مسکن و موضوع شهرسازی مغفول ماند، تصریح کرد: باید بدانیم در تفکیک این دو وزارتخانه علاوه بر اینکه ساختارها از یکدیگر منتزع می شوند، رشد بخش های مختلف نیز رخ می دهد زیرا هر یک از قسمت ها از سوی ارگانی مشخص اداره می شود.

چابک شدن بخش مسکن و راه در گرو تفکیک وزارت راه و شهرسازی

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در صورت تفکیک وزارت راه و شهرسازی، باید یک وزارت راه و حمل‌ونقل درست شود که چابک نیز باشد، گفت: در غیر این صورت تفکیک ساختمان 2 وزارتخانه و کارمندان آنها دردی از بخش های مسکن و راه دوا نمی‌کند.   

بت کلیا با تاکید بر اینکه حوزه راه و ترابری و همچنین مسکن و شهرسازی به قدری مهم بوده که باید برای هر قسمت وزیر کارآمد تعیین شود، افزود: این دو وزارتخانه هر چند ماهیت عمرانی دارند، اما سنخیتی با یکدیگر ندارند از این رو تفکیک هر چه سریع تر آن ها لازم است زیرا تعلل در این موضوع به نفع کشور نیست.

وی با اشاره به برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه تفکیک این دو وزارتخانه ها به افزایش هزینه های دولت می انجامد، گفت: شاید در دید اول افزایش هزینه ها رخ دهد، اما باید بدانیم که با ادامه روند کنونی و غفلت از بسیاری از حوزه ها کشور را از درآمدهایی پایداری که می تواند داشته باشد محروم کرده ایم زیرا در حال حاضر توجه چندانی به حوزه راه و حتی مسکن نشده است.

باید از نظرات کارشناسان امر در تفکیک وزارتخانه ها استفاده کرد

دبیر کل اتحادیه جهانی آشوریان بر ضرورت بهره گیری از نظرات کارشناسان امر در خصوص نحوه تفکیک دو وزارتخانه مذکور تاکید کرد و افزود: باید با استفاده از تجربیات کشورهای موفق نسبت به افزایش بهره وری دستگاه های موجود در کشور اقدام کنیم.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۴۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهرستان تفتان


اکبری مدیرکل راه و شهرسازی استان  از آخرین وضعیت عملیات آماده‌ساز، زیرسازی و خیابان کشی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سایت بازدید کرد.

همچنین جلسه آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سایت تفتان در محل پروژه برگزار شد.

 در این بازدید و جلسه بر لزوم تأمین به‌موقع زیر ساخت‌ها  و تسریع در اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن در تفتان در دو فاز تأکید شد.  

شهنوازان فرماندار تفتان گفت: سهم این شهرستان از طرح نهضت ملی مسکن در دو فاز در حال اجراست. بهرام هاشم زهی مدیر راه و شهرسازی توضیحاتی ارائه کرد که از فاز اول طرح چهار هکتاری و فاز دوم ۲۰ هکتاری جهش مسکن شهرستان تفتان با توجه به آماده سازی توسط شهرداری و بازدید از جدول گذاری و خاکریزی و متولی ساخت آن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می‌باشد با توجه به ضرورت ساخت و ساز و تحویل به موقع ساخت باید ۶۰ درصد احداث توسط بنیاد مسکن صورت گیرد

فاز اول ۴ هکتار که ۱۱۵ قطعه که ۹۲ درصد پروانه کار و وام ۳۵ میلیونی درخواست و ثبت شده است که عملیات ساخت شروع شده و فاز دوم ۲۰ هکتار و آماده سازی شروع شده و در ۲۹۴ قطعه بندی شده است

علیرضا شهنوازان فرماندار تفتان ضمن تاکید به تسریع در روند اجرای طرح ملی مسکن از متولیان خواست به تعهدات خود نسبت به مردم و دولت عمل نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • وام ودیعه مسکن در ۱۴۰۳ افزایش می باید؟
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • برنامه جدید وزارت راه برای حمایت از مستاجران اعلام شد | وام ودیعه مسکن در ۱۴۰۳ افزایش می باید؟
  • لزوم افزایش فرهنگ‌سازی جهت تفکیک زباله از مبدا
  • بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهرستان تفتان
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه از سمت خود استعفا کرد
  • خبر خوش وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان نهضت مسکن ملی
  • بهره برداری از پروژه قزوین - الموت در اوایل تابستان امسال
  • معرفی مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی