Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» عزیز اکبریان درباره وضعیت اقتصاد مقاومتی در سومین سالی که از سوی مقام معظم رهبری به این عنوان نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: موفقیت دولت در اجرا و تحقق اقتصاد مقاومتی نسبی و پایین بوده است و اکنون هم دولت بجای تلاش برای پیاده‌سازی اقتصادی مقاومتی و برون‌رفت از مشکلات اقتصادی بازی تفکیک وزارتخانه‌ها را مطرح کرده و در مجلس در حال لابی برای این موضوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم کرج در مجلس با بیان اینکه به نظر من عمر دولت دوازدهم و مجلس دهم هم خواهد گذشت و موفقیتی در اقتصاد مقاومتی نخواهند داشت، گفت: اگر لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها در دستور مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد باید همه وقت خود را برای این موضوع قرار بدهیم در آخر هیچ دستاوردی برای اقتصاد کشور و بهبود معیشت مردم نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: ظاهرا دولت نمی‌خواهد در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی عمل کند و تلاش دارد که با الفاظ و اصطلاحات بازی کند، به عنوان نمونه دولت می‌خواهد بخش "بازرگانی" را از "وزارت صنعت، معدن و تجارت" جدا کند در صورتی که در گذشته تجربه "وزارت بازرگانی" را داشتیم یا قصد دارد بخش "مسکن و شهرسازی" را از "وزارت راه و شهرسازی" جدا کنند و توجیه‌شان هم این است که می‌خواهیم مشکل مسکن مهر را حل کنیم!

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: مگر مشکل مسکن مهر نبود وزارتخانه مستقل مسکن است؟ مشکل مسکن مهر این است که دولت باید امکانات و تسهیلات به این مناطقی مسکن مهر در آن قرار دارد ببرد و پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل کند، این موضوع ارتباطی با تفیکیک وزارتخانه ندارد.

حرکت مثبتی در دولت و مجلس برای شکوفایی اقتصاد مقاومتی نمی‌بینم

اکبریان با بیان اینکه گذراندن زمان و تغییر ساختار و تشکیلات دردی از مردم دوام نمی‌کند، گفت: این‌ها بازی‌هایی است که کشور را به قهقرا و عقب برمی‌گرداند و بنده حرکت مثبتی در دولت و مجلس برای شکوفایی اقتصاد مقاومتی نمی‌بینم.

وی در پاسخ به این سوال که رئیس کمیسیون اجتماعی درباره جلسه اخیر سران قوا گفته بود که در این درباره تفکیک وزارتخانه‌ها توافق شد که البته این موضوع از سوی دفتر رئیس‌جمهور تکذیب شد، به نظر امکان دارد که با توجه به مخالفت برخی از کمیسیون‌های مجلس با این لایحه، لایحه تفکیک وزارتخانه در دستور مجلس قرار بگیرد؟ اظهار کرد: چه توافقی شده است! توافق باید در مجلس انجام بشود.

نماینده مردم کرج در مجلس اضافه کرد: دولت لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها را به مجلس ارائه کرد و کمیسیون‌های مجلس هم پس از بررسی با آن مخالفت کردند، نمی‌شود که رئیس مجلس برود و با رئیس‌حمهور توافق کند، چه کسی این اجازه را به رئیس مجلس داده است که با رئیس‌جمهور توافق کند؟ شخصیت آقای لاریجانی برای ما محترم است اما حرمت کمیسیون‌های مجلس هم باید حفظ شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: زمانی‌که کمیسیون‌های مجلس به صورت توافقی لایحه‌ای را بررسی و آن را رد کرده‌اند دیگر توافق معنایی ندارد، زمانی که بیشتر کمیسیون‌ها با این لایحه مخالفت کردند دیگر دلیلی ندارد دوباره این لایحه به کمیسیون‌ها ارجاع شود، این موضوع در کجای قانون و آیین‌نامه آمده است.

منبع: نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۵۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب العجل قالیباف برای دولت رئیسی /فقط تا روز یکشنبه برای برنامه اقتصادی منتظر می مانیم /جلسه سومی وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دومین نشست بررسی مسائل ارزی شامگاه چهارشنبه با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی، محمدرضا فرزین رییس کل بانک مرکزی، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید، عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن، حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی و محسن زنگنه از نمایندگان اقتصاددان مجلس و تعدادی از کارشناسان مرکز پژوهش ها در مجلس برگزار شد.

آنگونه که فارس روایت کرده، قالیباف در این نشست با بیان اینکه نباید به ارائه گزارش اکتفا کرد گفت: زیرا در نشست قبلی به اندازه کافی گزارش ارائه شد و دوستان دولت باید به طور روشن و شفاف رویکرد رو به جلو برای مدیریت بازار ارز ارائه کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما دنبال تکرار جلسات نیستیم و جلسه سومی وجود ندارد بنابراین باید در مورد موضوع به جمع‌بندی برسیم و نتیجه نهایی را به صحن علنی ارائه کنیم و در این رابطه با توجه به اصرار نمایندگان برای بررسی موضوع در صحن علنی، به صورت مشخص به نمایندگان گفتم اگر به جمع‌بندی و اتفاق نظر با دولت نرسیم مجلس خود به جمع‌بندی روشن می‌رسد.

قالیباف با تاکید بر اینکه باید بر روی اصل موضوع بحث و گفت و گو کنیم و در مورد رویکردها، اشکالات و راهکارها به جمع‌بندی برسیم، تصریح کرد: واقعیت این است که ناترازی ها در قیمت ارز تاثیرگذار است بنابراین نمی‌توان نظام یکپارچه اقتصادی را نادیده گرفت و دولت و مجلس باید به این مهم توجه داشته باشند.

رئیس قوه مقننه کشورمان با یادآوری اینکه حکمرانی از دو بخش تشکیل می‌شود، گفت: یک بخش تشخیص علمی و دیگری تصمیم سیاسی است؛ تشخیص‌های علمی ما به دلایل مختلف تحت تاثیر تصمیم های سیاسی قرار دارد درحالی که اگر ترکیب آنها را با هم رعایت کنیم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم اما اگر تشخیص علمی را فدای تصمیم سیاسی کنیم به طور حتم دچار مشکل خواهیم شد.

وی افزود: همچنین اگر به تشخیص علمی بدون شرایط سیاسی کشور توجه کنیم با مشکل مواجه خواهیم شد بنابراین تعادل این موضوع مهم است.

قالیباف با تاکید بر اینکه مجلس در عین اختلاف سلیقه و اختلاف دیدگاه با سیاست‌های ارزی دولت همراهی کرده است، گفت: همه اختیارهای موجود در قانون دائمی را به رئیس بانک مرکزی دادیم و هر چه ایشان در جلسه سران قوا بیان کردند قبول کردیم اما شرایط کنونی نشان می‌دهد که هم رویکرد اقتصادی و هم رویکرد مدیریتی در موضوع ارز دچار اشکال است.

وی با اشاره به تورم کالاهای اساسی که با ارز ترجیحی وارد می‌شوند و تاکید بر ضرورت اصلاح رویکردهای اقتصادی در این زمینه، گفت: به طور روشن و مشخص امروزه در سیاست‌های ارزی از نگاه اقتصادی دچار مشکل هستیم و طرح جامعی برای رویکرد اقتصادی در ارز وجود ندارد.

قالیباف خطاب به مسئولان اقتصادی حاضر در نشست گفت: ما رویکرد اقتصادی مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.

در این جلسه محمدرضا فرزین رییس کل بانک مرکزی گزارشی از وضعیت بازار ارز و تحولات اقتصاد کلان کشور ارائه کرد.

همچنین وزیر اقتصاد و روسای کمیسیون های اقتصادی، صنایع و معادن و جهش و رونق تولید مجلس هم به تشریح راهکارهای خود برای کنترل نرخ ارز پرداختند.

حجت‌الاسلام بحرینی نماینده مشهد نیز در این جلسه صدای فردی را پخش کرد که در تماس با دفتر ارتباطات مردمی خود، انتقادات صریحی را علیه سیاست‌های کنونی مطرح کرده و تاکید می‌کرد که این رویکرد به تولید کننده و مصرف کننده آسیب زده است.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899486

دیگر خبرها

  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی / فقط تا روز یکشنبه می‌مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • ضرب الأجل قالیباف برای دولت رئیسی /فقط تا روز یکشنبه برای برنامه اقتصادی منتظر می مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • ضرب العجل قالیباف برای دولت رئیسی /فقط تا روز یکشنبه برای برنامه اقتصادی منتظر می مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • منتظر برنامۀ بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
  • خبرهای مهم از مجلس درباره تعطیل شدن روز شنبه و استفتاء از مراجع تقلید