Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- ایرنا- مسئول بخش اعصاب و روان بیمارستان صحرایی سرپل ذهاب با بیان اینکه پس از وقوع زلزله انتظار می رفت مردم دچار مشکل عصبی شدیدی شوند، اظهار کرد: خوشبختانه اینگونه نبود و مردم آسیب دیده در زمین لرزه این شهرستان از آرامش نسبی برخوردار هستند.

دکتر علیرضا ابراهیمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا، افزود: با وجود اینکه مردم زلزله شدیدی را تجربه کرده اند اما با عواقب آن کنار آمده و آرامش خود را حفظ کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه به طور متوسط روزانه 30 نفر از آسیب دیدگان زلزله به بخش اعصاب و روان بیمارستان مراجعه می کنند ادامه داد: دلیل مراجعه اغلب مراجعه کنندگان، استرس ناشی از وقوع زلزله است.
وی تاکید کرد: با این وجود، نیاز است که شهروندان به روانپزشک مراجعه کرده تا از سلامت روانی خود اطمینان کامل حاصل کنند.
دکتر ابراهیمی یادآور شد: ممکن است تا یک ماه پس از وقوع زلزله، مردم دچار بی خوابی، کابوس شبانه و پرخاشگری شوند؛ بنابراین مراجعه به روانپزشک ضروری است.
وی، کودکان را آسیب پذیرترین اقشار در زمان وقوع زلزله از لحاظ روانی دانست و گفت: بهتر است برای حفاظت کودکان از افسردگی و آسیب های روانی ناشی از زلزله، مورد معاینه قرار گیرند.
زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 9.33 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
کانون این زمین لرزه مرز ایران و عراق نزدیکی شهر ازگله در استان کرمانشاه گزارش شده که زیان ها و خسارت های مالی و جانی زیادی به بار آورده است.
زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
دراین حادثه 436 نفر جان خود را از دست داده و 10هزار 179 نفر مصدوم شدند.
8066/7355 خبرنگار:وریا کرمی **انتشار دهنده:علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۶۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت شورا و شهرداری در کاهش آسیب‌های شهری هنگام وقوع بارندگی


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، فاطمه زارع افزود: با این حال برخی از نقاط شهر دچار مشکل و حادثه شد که نسبت به شناسایی آنها اقدام و قراراست با حفر چاه‌های متعدد و سایر راهکار‌ها رفع شود.

وی افزود: نقاط حادثه خیز شهر در بارندگی اخیر ازجمله میدان صنعت، بلوار شهید بارتکوب زاده، محله حسن آباد و برخی معابر شهر است که در صدد هستیم در اسرع وقت رفع تا در هنگام وقوع بارندگی دیگر شاهد آبگرفتگی در هیچ منطقه‌ای از شهر نباشیم.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شورای اسلامی شهر یزد در بخش دیگر از سخنان خود مطرح کرد: همچنین در این نشست از کمیسیون با توجه به ارائه گزارش سازمان پسماند مقرر شد جهت حفظ بهداشت و محیط زیست شهری و جلوگیری از آلودگی آب و خاک، محل دفن پسماند‌های مراکز درمانی با ظرفیت دفن ۵ ساله با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال احداث شود.

دیگر خبرها

  • ارزیابی مناطق متاثر از زمین لرزه سیرچ/ خسارتی گزارش نشد
  • جزییات زلزله ۴.۶ ریشتری در کرمان
  • مگر دیوانه ام که به روانشناس مراجعه کنم؟!/ تفاوت روانشناس با روانپزشک چیست؟
  • موفقیت شورا و شهرداری در کاهش آسیب‌های شهری هنگام وقوع بارندگی
  • ۱ فوتی و ۱ مصدوم در برخورد پراید با کامیون در محور قصرشیرین به سرپل‌ذهاب
  • غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب
  • وضعیت عجیب در پایتخت؛ شکل‌گیری محل جدید برای کاسبی مردم! +تصویر
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق