Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم- ایرنا- استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: درحالی که یکی از دغدغه های پیامبر اسلام (ص) وحدت میان امت اسلامی بود،امروز دردنیای اسلام به نام پیامبر، برادرکشی راه افتاده ونبود وحدت چالش اصلی امت پیامبر( ص) است .

حجت الاسلام والمسلمین احمد عظیمی زاده روز جمعه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا با تسلیت 28 صفر سالروز رحلت پیامبر بزرگ اسلام (ص) و حضرت امام حسن مجتبی (ع) افزودو: متاسفانه جامعه بزرگ اسلامی آنگونه که باید به سیره پیامبر بزرگ اسلام و سبط اکبرش که اسوه حسنه بودند، تاسی و اقتدار نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: خداوند از پیامبر به عنوان اسوه حسنه و الگوی تمام نمای بشر یاد می کند که تاسی به رفتار ایشان می تواند باعث سعادت دنیا و آخرت شود، در جامعه خودمان نیز باید به سمت این الگو برویم.
عظیمی زاده خاطرنشان کرد: متاسفانه جامعه جهانی و انسانی و حتی جامعه ما کمتر به سنت پیامبر اسلام (ص) و رفتارهای ایشان تاسی کرده و امروز یکی از بزرگترین گرفتاری های بشریت نیز همین مساله است.
امام جمعه ماهدشت استان البرز خاطرنشان کرد: امروز در جامعه اسلامی بزگترین نیاز ما، وحدت است و متاسفانه به نام پیامبر اسلام(ص)، سر مسلمان بریده می شود، در حالی که چنین چیزی در سنت نبوی جایگاهی ندارد.
وی گفت: سیره پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت ایشان، چیز مخفی نیست، همه مسلمانان برای رستگار شدن و خوشبختی دنیا و آخرت، باید به این سیره عمل کنند.
عظیمی زاده ادامه داد: ما در رفتارهای شخصی، اجتماعی و سیاسی خود باید رفتار حسنه داشته باشیم، بسیاری از مشکلات ما ناشی از عدم تاسی به سیره پیامبر بزرگ اسلام (ص)و امام حسن مجتبی (ع) نشات می گیرد.
حضرت محمد(ص)در سال عام الفیل (570 میلادی) در ماه ربیع الاول در خانه عبدالله ابن عبدالمطلب پسر عبدالمطلب و بانو آمنه بنت وهب دیده به جهان گشود و به خاطر ویژگی های اخلاقی و رفتاری به نام های رسول اللّه، نبی اللّه، مصطفی، محمود، امین، امّی، خاتم، مزّمل، مدّثر، نذیر، بشیر، مبین، کریم، نور، رحمت، نعمت، شاهد، مبشّر، منذر، مذکّر، یس، طه‏ لقب یافت.
پیامبر مهربانی ها در سن 25 سالگی با این بانوی بزرگوار خدیجه بنت خویلد ازدواج کرد و یگانه دخترش فاطمه الزهرا(س) متولد شد و با تعلیم و تربیت در مکتب وحی پیامبر به پیشوای اول شیعیان امام علی(ع) ازدواج کرد و سلسله امامت و ولایت از نسل ایشان ادامه یافت.
پیامبر اکرم درسال 11 بعثت، آخرین حج خود را با عنوان حجة الوداع انجام داد و دربازگشت در منطقه ای به نام غدیرخم از همین سفر پیامبر به امر خداوند امام علی(ع) را به عنوان امام و ولی مردم بعد از خود منصوب کرد و سرانجام در بیست و هشتم ماه صفر سال یازدهم هجری از دنیا رفت.
امام حسن مجتبی(ع) نیز از سلسله امامت و ولایت اولین فرزند علی(ع) و فاطمه(س)به دنیا آمد، آن حضرت ازنـظـراخـلاق و روش و سـیـادت، شـبـیـه تـریـن مـردم بـه رسـول خـدا (ص) بود و لقب های او سبط، سید، زکی ، مجتبی است که از همه معروفتر (مجتبی ) می باشد.
امـام حـسـن (ع) در روز 28 صـفـر سـال پـنـجـاه هـجـری در حـالی کـه 48 سـال از عـمـرش مـی گـذشـت به تحریک معاویه بدست همسر خود (جعده ) مسموم و شهید و در بقیع مدفون شد.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۹۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم

حاج عبدالله والی، مسئول کمیته امداد امام خمینی و نماینده امام در منطقه محروم بشاگرد بود که با هدف انسان سازی و فقرزدایی به بشاگرد هرمزگان رفت و در مدت ۲۳ سال در آنجا خدمات ارزنده‌ای را انجام داد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • آیت‌الله کعبی: طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه دشمن و مقابله جبهه کفر برابر حق است