Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: خداوند حضرت محمد(صلی الله علیه و آله و سلم) را مبعوث کرد تا مهمترین ماموریت که همان اخلاق است دربین مردم ترویج دهد.

حجت السلام والمسلمین نورالله ولی نژاد، مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: حضرت رسول اکرم حضرت محمد(صلی الله علیه وآله وسلم) در دوران حیات خود سه ماموریت بزرگ بر عهده داشت که توسط شخص آن حضرت در دوران  23 سال نوبت انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: یکی از ماموریت آن حضرت بحث اعتقادات بود که مردم به خدا و آخرت ایمان بیاورند و عمل کردن به سفارشات همچون نماز، روزه، خمس، حج و ... که از واجبات است از دیگر ماموریت های ایشان بود.

 

حجت الاسلام ولی نژاد اظهارداشت: تنظیم رفتار اجتماعی، شخصی و گفتار افراد از مهمترین ماموریت های پیامبرگرامی اسلام بود که خداوند آن را بزرگ شمرده و جزو ماموریت های اول ایشان دانست.

 

وی تصریح کرد: پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود من مامور به ترویج، تبلیغ و عملکرد اخلاق شدم و به همین دلیل بخش زیادی از وقت خود را در همین زمینه صرف کرد و در بعد اخلاقی سرمایه گذاری کرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: در همین راستا ایشان می فرمایند من ماموریت پیدا کردم تا افراد را اخلاقی تربیت کنم، در چنین شرایط با توجه به اینکه خداوند به همه عملکرد پیامبر راضی بود اما یکی از ماموریت ها را برجسته کرد و آن هم خلق عظیم پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) بود.

 

وی با بیان اینکه اخلاق، گفتار یا رفتار انسان ها است، افزود: امروز اگر همه افراد از یک رفتار خوب برخوردار باشند مطمئنا ما شاهد یک جامعه آرام خواهیم بود.

 

حجت الاسلام ولی نژاد گفتار افراد را یک موضوع مهم برشمرد و اظهارداشت: گفتار روابط بین افراد را تنظیم می کند، اگر با زبان ملایمی با شهروند سخن گوییم آرامش را انتقال خواهیم داد و اگر اهل تهمت، دروغ و گفتار غیر مودبانه باشیم جامعه را به طنش خواهیم کشاند.

 

وی تصریح کرد: در یک جامعه ای که آرامش در آن حاکم باشد نماز و پرستش زیبا جلوه می کند اما جامعه ای که لطیف نباشد و آرامش در آن نباشد دیگر نماز از نگاه فرد غیر اخلاقی زیبا جلوه نخواهد کرد.

 

مدیرکل تبلبغات اسلامی گلستان با اشاره و زلزله کرمانشاه، گفت: در پی این حادثه افرادی زیادی فوت و یا زخمی شدند که کمک رسانی به آن ها یک کار اخلاقی اجتماعی پسندیده محسوب می شود.

 

وی با بیان اینکه توصیه می شود که همه اخلاق را در گران بها بدانند و آن را بر خود و جامعه واجب دانند، افزود: پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) بهترین انسان بر روی زمین بود و خداوند ایشان را مبعوث کرد تا مهمترین ماموریت را که همان اخلاق است را دربین مردم ترویج دهد.

 

پایان پیام/159

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۰۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش باستانی بین آحاد جامعه ترویج شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسین محبیان عصر چهارشنبه در مراسم پهلوانی و زورخانه‌ای ضمن تبریک این هفته اظهار کرد: هر حرکتی که در راستای ترویج ورزش انجام می‌شود ارزشمند و مقدس است بالاخص ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی که اهمیت زیادی دارد.

محبیان اضافه کرد: در شرایطی که تکنولوژی بر جامعه حکمفرما شده است و میزان سرانه ورزشی کاهش یافته است هر حرکتی در ترویج ورزش بسیار مهم است افزایش چنین برنامه‌های بسیار مهم و ارزشمند است.

وی گفت: ورزش زور خانه‌ای در بیجار بیش از ۵۰ سال است که قدمت دارد و این نشان از اهمیت ویژه ایست که اینکه این ورزش در این شهرستان دارد.

محبیان تاکید کرد: ورزش باستانی از معدود ورزش‌هایی است که نقش پهلوانی در آن بر نقش قهرمانی غلبه دارد و علاوه بر سلامتی اخلاق مداری، مردانگی و افتادگی هم در این ورزش وجود دارد.

وی ادامه داد: فضائل اخلاقی در ورزش باستانی اهمیت زیادی دارد و چه خوب است که این ورزش را بین همه آحاد مردم و جوانان و نوجوانان ترویج دهیم.

فرماندار بیجار خاطر نشان کرد: آنچه که در ورزش پهلوانی ما می‌بینیم عصاره آن را در شهدا و رزمندگان اسلام مشاهده می‌کنیم چرا که یک تقارن مبارک اتفاق افتاده است و تلفیق این برنامه با یادواره شهدا صورت گرفته است.

کد خبر 6088076

دیگر خبرها

  • دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش حجاب است
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • ۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد
  • بزرگداشت حمزه سیدالشهدا در کشور کم‌رنگ است
  • ورزش باستانی بین آحاد جامعه ترویج شود
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات
  • لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است