Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@14:08:12 GMT

پخت آش ۱۰ تنی به مناسبت ۲۸ صفر در ضیابر 

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۶۰۹۳۶

پخت آش ۱۰ تنی به مناسبت ۲۸ صفر در ضیابر 

خبرگزاری شبستان: همزمان با شب ۲۸ صفر، آش ۱۰ تنی در دهستان ضیابر پخت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، هر ساله به مناسبت شب شهادت رسول اکرم (صلی‌الله علیه وآله وسلم) آش 10 تنی در بقعه آقا سید محمد جان منطقه ضیابر در شب 28 صفر پخت می‌شود.

 

این آش 10 تنی بیش از پنجاه سال است که در چنین شبی با کمک و همکاری مردم این منطقه در این امامزاده پخت می‌شود و مردم حاجات خود را از رسول اکرم (صلی‌الله علیه و آله وسلم) و حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) درخواست می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در آیین فرهنگی و مذهبی پخت آش نذری امسال، مردان و زنان دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت با 12 دیگ، کار پخت آش صلواتی را انجام دادند.

 

پخت این آش از یک تن آغاز شده و امروز که به 10 تن افزایش یافته، نشان از اعتقادات مردم منطقه است، این آش همزمان با اذان صبح روز 28 صفر بین مردم توزیع می‌شود.

 

عده‌ی زیادی از خواهران برای اجرای این برنامه از چندین روز قبل مشغول به فعالیت برای آماده کردن لوازم مورد نیاز آش همچون پاک کردن سبزی، پخت حبوبات، خورد کردن پیاز و ... می‌شوند.

 

به گزارش شبستان، مراسم نوحه خوانی و سینه‌زنی به مناسبت رحلت پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله) و امام حسن مجتبی (علیه السلام) شامگاه امشب (25آبان) در امامزاده سیدمحمدجان ضیابر برگزار می‌شود.

پایان پیام/526

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۰۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی ورودی شهر سراب به مناسبت هفته زمین پاک

 در این اقدام فرهنگی حدود ۴ هکتار از ورودی شهر سراب به همت ۴۰ نفر از پاکبانان شهرداری، جمعی از مسئولین و اهالی این شهرستان از زباله و نایلون‌های پلاستیکی پاکسازی شد.

 شهردار شهر سراب با بیان اینکه شعار امسال هفته‌ی زمین پاک، مشارکت مردم و زمین پاک در مقابل مدیریت پلاستیک نامگذاری شده است گفت: روزانه در این شهر حدود ۵۰ تن زباله تولید می‌شود که سرانه هر فرد حدود یک و نیم کیلو می‌باشد.

علیپورآزاد با اشاره به برنامه‌های شهرداری در مورد ساماندهی پسماند شهری افزود: در تلاش هستیم طرح تفکیک زباله‌ها از مبدا را با فرهنگ سازی و همراهی مردم اجرا کنیم.
وضعیت:

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی
  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • پیاده روی همگانی مردم بجنورد به مناسبت هفته سلامت
  • پاکسازی ورودی شهر سراب به مناسبت هفته زمین پاک