Web Analytics Made Easy - Statcounter

راضیه علیرضایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار داشت: فاصله یک کشور توسعه یافته با یک کشور در حال توسعه در این است که در کشور‌های توسعه یافته علمی را که تولید می‌کنند آن را تبدیل به ابزاری برای رفاه عمومی و وسیله‌ای برای کسب درآمد می‌کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: ما نیز بایستی علم را برای رسیدن به رفاه و کسب درآمد برای مردم تبدیل به وظیفه کنیم و از سویی بین بخش‌های علمی و علمای فنون مختلف اجماعی ایجاد کنیم و یافته‌های خود را تبدیل به فناوری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



علیرضایی در خصوص نقش بسیج در تولید علم و فناوری اظهار داشت: بسیج  توانسته با حمایت از نخبگان، مخترعین و مبتکرین نقش موثری در این راستا ایفا کند، اما تولید علم و فناوری یک مبحث گسترده و فراگیری است که می‌طلبد دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و تشکلات تولیدی و مراکز تحقیقاتی و صنعتی مستقل و حتی مراکز فناوری بین الملل کشور روی این فرآیند تاثیر بگذارند تا سطح رفاه کشور‌ها بالا بیاید و این شاخص مهم رقابت پذیری کشو‌ها است.

وی در خصوص ارتباط صنعت و دانشگاه ابراز داشت: هر کسی که صنعتگر است و تولید می‌کند یعنی از فناوری استفاده می‌کند بنابراین نقش صنعت حمایت از یک دانشجو نیست بلکه استفاده از فناوری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اشاره داشت: تولیدات علمی دانشگاهیان و دانشجویان منجربه روان شدن تولیدات صنعتی می‌شود.

وی با بیان اینکه ما معمولا تکنولوژی خود را وارد می‌کنیم، بیان داشت: متاسفانه سهم دانشجویی در فناوری داخلی بویژه در حوزه خدمات فنی مهندسی و ماشین آلات بسیار اندک است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ابراز داشت: یکی از موانع توسعه ارتباط دانشگاه و صنعت ضعف اطلاع‌رسانی درباره توانمندی‌های علمی دانشگاه هاست.

وی در ادامه افزود: دانشگاه‌ها لازم است دانش تولید شده را مستندسازی و با روش‌های مناسب اطلاع‌رسانی کنند. امروزه، دانش نیز مانند سایر کالا‌ها باید با روش‌های مناسب به بازار عرضه شود تا توجه متقاضیان را جلب کند.

علیرضایی خاطر نشان کرد: الان طی چندسال اخیر فشار تحریم‌ها و اراده داخلی برای بحث اقتصاد مقاومتی، بخش صنعت ما را مجاب کرده است تا به سطح بالاتری از دانش فنی در حوزه تولید داخل توجه کند و فناوری داخلی سهم دانشجویی ان محود و سطح دانش‌های فناوری شرکت‌های تولیدات خدمات فنی مهندسی و ماشی آلات خیلی پایین است.

وی عنوان داشت: ورود دانشجویان به شرکت‌های تولید فناوری نقطه‌ای است که باید دانشگاه و بخش‌های علمی فناوری به آن توجه کنند و دانشجویان را در این راستا کمک نمایند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۰۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور طی حکمی، امیرحسین میرآبادی را به سمت رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، روح‌الله دهقانی؛ معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور طی حکمی، امیرحسین میرآبادی را به سمت رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب کرد.

روح الله دهقانی در بخشی از حکم انتصاب میرآبادی آورده است: با عنایت به ابلاغ ماده واحده ارتقای مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناوری بین‌المللی توسط رئیس محترم جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی و نظر به مراتب شایستگی و تجارب به موجب این حکم شما را به عنوان رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب می‌کنم.

اعضای شورای فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم منصوب شدند

با توجه به اهداف عالی کشور در توسعه تعاملات بین‌المللی علم و فناوری و نیز اهمیت بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های دیپلماسی علم و فناوری، انتظار می‌رود علاوه بر انجام کلیه مأموریت‌های محوله پیشین در مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری به منظور هماهنگی و یکپارچه‌سازی برنامه‌های دستگاه‌های ذی‌ربط با حوزه علم و فناوری نسبت به تدوین اساسنامه و پیگیری تصویب آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام کنید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فراخوان ایرانسل برای حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی
  • نشریات دانشجویی قدرت انتشار دستاوردهای علمی را دارند
  • نقش ویژه مهندسی مکانیک سنگ را در توسعه کشور جدی بگیریم
  • تأثیر مدیریت دانش بر عملکرد نوآوری در سازمان‌ها
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • ارتباط هدفمند و توازن‌محور بین صنعت و دانشگاه تقویت شود
  • انتصاب رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • دانشگاهها در راستای رفع مشکلات توسعه ای مازندران پای کار بیایند
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد