Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-01@23:28:48 GMT

فهرست‌وعده‌هایی که‌دولت داد و پشت‌گوش انداخت

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۷۳۱۱۷

فهرست‌وعده‌هایی که‌دولت داد و پشت‌گوش انداخت

به گزارش جهان نيوز؛ روزنامه جوان در یادداشتی نوشت: صد روز پیش جناب آقای روحانی در بهارستان و در حضور نمایندگان ملت برای دومین بار سوگند یاد کرد که به وعده‌های انتخاباتی خود عمل کند. او قول داد که سالانه بیش از ۹۰۰ هزار شغل ایجاد کند، فقر و کارتن‌خوابی و کودکانِ کار را به‌کلی برچیند و دهها وعده دیگر.  روحانی در مراسم تنفیذش نیز از انقلاب اقتصادی سخن گفت تا فقر را به‌طور کامل از جامعه ایران ریشه کن کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: «تلاش دولت بر آن است تا مردم به حقوق خود دست یابند. ریشه کن شدن فقر و از بین رفتن فساد حق مردم است؛ مهار تورم، رشد اقتصادی و سربلند شدن ایران در محافل بین‌المللی، دستیابی به بازارهای منطقه و جهان، رشد فضای آزاد و معنوی، دسترسی آسان به اطلاعات، برابری در مقابل قانون، داشتن آینده‌ای مطمئن، اظهار نظر و گفت وگو، دانستن و در جریان امور کشور قرار گرفتن، همه حق مردم است».
در صدمین روزِ آغاز به‌کار رسمی دولت دوازدهم و در آستانه گزارش ۱۰۰ روزه‌ رئیس‌جمهور، بجاست مروری بر برخی از مهم‌ترین وعده‌های انتخاباتی ایشان منطبق با مشکلات اصلی جامعه و انتظارات به‌حق مردم داشته باشیم؛
- فقرزدایی؛ «به مردم قول می‌دهم که در دولت دوازدهم فقر مطلق در ایران برای همیشه رخت بربندد! » (سفر انتخاباتی به خرم‌آباد - ۲۴/۲/۹۶)
- بهبود وضعیت رفاهی و افزایش سه مرحله‌ای درآمد ۸ تا ۱۰ میلیون نفر از دهک‌های پایین کشور. !
(بیانیه برنامه‌های اقتصادی دولت یازدهم برای چهار سال آتی. )
 - توانمندسازی و حمایت از روستاییان در سرفصل‌های مسکن، درآمد و ‌اشتغال!. (بیانیه برنامه‌های اقتصادی دولت یازدهم برای چهار سال آتی. )
 - افزایش یارانه دهک‌های پایین: «...یارانه دهک‌های پایین باید بیشتر شود. نظام تأمین اجتماعی عادلانه باید برقرار شود. » (سفر انتخاباتی به اهواز - ۲۶/۲/۹۶)
- توسعه بیمه و افزایش مستمری مددجویان و حقوق بازنشستگان و کارمندان با توسعه بیمه برای مردم!. (سفر انتخاباتی به خرم آباد - ۲۴/۲/۹۶)
- بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع ‌اشتغال مردم‌! (سفر انتخاباتی به ساری- ۲۵/۲/۹۶)
- ایجاد و توسعه زنجیره تولید و ‌اشتغال از طریق توسعه گردشگردی و جذب ۹ میلیون گردشگر در حوزه‌های سلامت، تفریحی، مذهبی و... !!(بیانیه برنامه‌های اقتصادی دولت یازدهم برای چهار سال آتی. )
- طرح کارورزی و اشتغال جوانان (کاج)!. (بیانیه برنامه‌های اقتصادی دولت یازدهم برای چهار سال آتی. )
- توزیع سهام عدالت به ۵۰ میلیون ایرانی، که برای دو دهک اول معادل ارزش ۲ میلیون تومان! و برای بقیه حدود یک میلیون تومان! ثروت اولیه ایجاد می‌کند و ارزش آتی آن تابع عملکرد اقتصاد است. (بیانیه برنامه‌های اقتصادی دولت یازدهم برای چهار سال آتی.)
- ایجاد نظام جامع تأمین اجتماعی؛ «یکی از اهداف دولت دوازدهم ایجاد نظام جامع تأمین اجتماعی است!» (مراسم تنفیذ ۱۲/۵/۹۶)
- ریشه کن کردن فقر مطلق؛ «دولت دوازدهم اولویت اصلی خود را ریشه‌کن کردن کامل فقر مطلق از جامعه ایران می‌داند. » (مراسم تنفیذ ۱۲/۵/۹۶)
اینک اگرچه هر یک از وعده‌های رئیس‌جمهور بر اساس آمارها و شواهد و قرائن قابل تحلیل و ارزش‌گذاری است اما به دور از هرگونه تحلیل و پیش‌داوری درباره هر یک از وعده‌های ایشان (که ۳۵ مورد از آنها در این نوشتار آمده) در کنار مردم، بی‌صبرانه و مشتاقانه در انتظار استماع گزارش ۱۰۰ روزه رئیس‌جمهور از میزان تحقق این وعده‌ها بوده و بررسی و قضاوت دقیق را به بعد از گزارش ایشان موکول کرده و معتقدیم مردم به عنوان صاحبان اصلی کشور و انقلاب بهترین داوران در این زمینه هستند. منبع: کیهان

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۳۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ تحقق وعده یک میلیون اشتغال در دولت سیزدهم

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی: وعده یک میلیون اشتغال در دولت سیزدهم به تحقق رسید.

دریافت 12 MB

دیگر خبرها

  • توصیه های انتخاباتی رئیسی در جلسه هیات دولت
  • فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد
  • فیلم/ تحقق وعده یک میلیون اشتغال در دولت سیزدهم
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است
  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • تلاش کارگران منجر به ایجاد امنیت اقتصادی می‌شود
  • خودکشی پزشکان بهانه بیماران! /تیترخوانی به جای نگاه علمی! /نوبت «وعده صادق» اقتصادی
  • باور به سوددهی «دلالی» علی‌رغم حمایت فرهنگ عمومی از کار مولد
  • ببینید | نماینده اصولگرای مجلس تقصیر هک شدن سامانه مجلس را گردن عضو شورای شهر انداخت!