Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  حمیدرضا نظیفی، مدیرکل پزشکی قانونی لرستان با اشاره به تعداد مسمومیت‌های امسال گفت: طی هفت ماهه نخست امسال، ۶۳ نفر از شهروندان لرستانی دچار مسمومیت شده‌اند.

وی افزود: این مسمومیت‌ها عمدتا به دلیل مسمومیت با قرص برنج، مسمویت دارویی، مسمومیت با سم و مسمومیت با منوکسیدکربن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان با بیان اینکه بیشترین نوع مسمومیت در هفت ماهه نخست امسال، مسمومیت با قرص برنج بوده، بیان داشت: طی این مدت ۱۳ زن و ۱۸ مرد از استان با قرص برنج مسموم شده‌اند.

نظیفی در ادامه گفت: در هفت ماهه سال گذشته، ۵۱ مورد مسمومیت ثبت شده که امسال نسبت به مدت مشابه با ۶۳ مسمومیت، این تعداد افزایش یافته است، همچنین مسمومیت با قرص برنج و دارو بیشترین دلایل مسمومیت در هفت ماهه سال گذشته بوده‌است.

وی مسمومیت دارویی را دیگر عامل بالای مسمومیت در هفت ماهه نخست امسال عنوان کرد و گفت: مسمومیت با مونوکسیدکربن و مسمومیت با سم در رتبه‌های بعدی عوامل مسمومیت شهروندان لرستانی قرار دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان تعداد مصدومین نزاع هفت ماهه سال گذشته را هشت هزار و ۵۹۴ مورد بیان و افزود: مصدومین نزاع در هفت ماهه امسال با روند کاهشی همراه بوده به نحوی که از هشت هزار و ۵۹۴ به هشت هزار و ۳۰۷ مورد رسیده است.

نظیفی به مصدومین حوادث کار اشاره کرد و گفت: در هفت ماهه سال جاری تنها پنج مورد حادثه دیده در صحنه کار ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲ نفر کاهش یافته است.

انتهای پیام/د

مسمومیت ۶۳ لرستانی در هفت ماهه گذشته امسال

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۳۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست

فیلم مست عشق در نخستین روز نمایش عمومی خود، یک رکوردشکنی سهمگین از خود به جای گذاشت و توانست با جذب ۵۱ هزار مخاطب، رکورد فروش روز نخست سینما را از آن خود کند. مجموع فروش این فیلم برای روز نخست، ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.

مست عشق در شرایطی به این رکوردشکنی دست یافته که این رکورد طی یک دهه اخیر، در اختیار فیلم ساعت ۵ عصر مهران مدیری بوده است. ساعت ۵ عصر تا ساعت ۲۳:۵۹ دقیقه جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۶، ۴۲ هزار مخاطب داشت و از آنجایی که این فیلم تا ساعت ۴ بامداد روز شنبه، اکران فوق‌العاده داشت، توانست سرجمع ۵۸ هزار مخاطب داشته باشد.

مست عشق در شرایطی این عنوان را در میان آثار یک دهه اخیر از آن خود کرده که احتمالا توانسته رکورد نمایش روز نخست سینمای پس از انقلاب را نیز بشکند که این ادعا با توجه به در دسترس نبودن آمار دقیق تعداد مخاطبان روز نخست فیلم‌های دهه‌های ۶۰ تا ابتدای ۹۰، نمی‌تواند چندان دقیق باشد.

طی یک دهه اخیر، علاوه بر ساعت ۵ عصر، چند فیلم دیگر نیز بوده‌اند که آمار خوبی از خود به جای گذاشته‌اند: فروشنده در روز نخست اکران خود، ۲۵ هزار مخاطب داشت. نهنگ عنبر ۲، ۲۱ هزار مخاطب، ما همه با هم هستیم ۲۹ هزار مخاطب، هزارپا ۲۷ هزار مخاطب، مطرب ۳۵ هزار مخاطب و گشت ۲ نیز ۳۵ هزار مخاطب داشته است.

دو فیلم پرفروش امسال یعنی تمساح خونی و سال گربه نیز به ترتیب در روز نخست نمایش خود، ۱۸ هزار و ۳۱ هزار مخاطب را به سینما کشاندند.

استقبال ۵۱ هزار نفری مخاطبان در روز نخست نمایش این فیلم در شرایطی رقم خورد که تمساح خونی به عنوان پرفروش‌ترین فیلم امسال سینما‌های کشور، طی روز گذشته، ۲۰ هزار مخاطب داشت و سال گربه نیز به عنوان دومین فیلم پرفروش امسال، نتوانست بیش از ۱۷ هزار مخاطب جذب کند.

این میزان استقبال سبب شد تا سینما‌ها برای روز گذشته، میزبان ۱۱۰ هزار مخاطب با ۷ میلیارد تومان فروش باشند که یک آمار قابل‌قبول برای گیشه چهارشنبه به حساب می‌آید.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی
  • رکوردزنی «مست عشق» در روز نخست اکران
  • افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته
  • رکورد لیگ برتر شکست: بیشترین گل زده تاریخ
  • «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست
  • سرانه مصرف برنج به ازای هر ایرانی ۳۵ کیلو است
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تکمیل بزرگراه زهک-زابل وتقاطع غیرهمسطح زهک درشش ماهه اول امسال
  • افزایش ۱۰ درصدی تردد در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل