Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز پنجشنبه قیمت نفت نسبتا ثابت ماند. این در حالی است که در اواخر روز چهارشنبه، قیمت نفت افزایش یافته بود و به بشکه ای ۶۱.۸۷ دلار رسید. دلیل ثبات قیمت نفت، ادامه ی کاهش تولید نفت اوپک علیرغم افزایش تولید نفت توسط آمریکا عنوان شده است. 
به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل، نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز چهارشنبه ۲۰ سنت افزایش یافت و این نفت در بازار بشکه ای ۶۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۰۷ دلار معامله شد، این در حالی است که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت با ۱۰ سنت افزایش، بشکه ای ۵۵.۴۳ دلار صورت گرفت. 

یکی از دلایل ثبات قیمت نفت، افزایش میزان عرضه ی این محصول توسط آمریکا بوده است. لازم به ذکر است که در هفته ی منتهی به ۱۰ ام نوامبر، ۹ دکل نفتی دیگر در آمریکا مجوز فعالیت دریافت کرد. در حال حاضر تعداد دکل های نفتی آمریکا ۷۳۸ عدد است. این در حالی است که تعداد دکل های نفتی آمریکا در سال گذشته تنها ۴۵۲ عدد بود. لازم به ذکر است که اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه عنوان کرده است که در هفته ی منتهی به ۱۰ ام نوامبر، موجودی نفت خام آمریکا برای دومین هفته ی متوالی افزایش یافته (۱.۹ میلیون بشکه) و به مجموع ۴۵۹ میلیون بشکه رسیده است. همچنین، به گفته ی این اداره، تولید نفت خام این کشور با افزایشی ۱۵ درصدی نسبت به اواسط سال گذشته،  به مجموع ۹.۶۵ میلیون بشکه در روز رسیده است.

افزون بر این، میزان تولید نفت توسط کشور های عضو اوپک از دلایل ثبات قیمت عنوان شده است. این در حالی است که بازار نفت چشم انتظار ملاقات سران اوپک در ۳۰ ام نوامبر ماه جاری میلادی در خصوص تمدید قرارداد کاهش تولید نفت است. انتظار می رود که در این روز قرارداد کاهش عرضه ی نفت تا پایان سال ۲۰۱۸ تمدید شود. لازم به ذکر است که سازمان کشور های صادر کننده نفت و ۱۱ کشور دیگر از جمله روسیه در اواخر سال گذشته توافق کردند تا برای ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا و در پی آن افزایش قیمت نفت، تولید خود را از اول سال ۲۰۱۷ در مجموع روزانه ۱.۸ میلیون بشکه کاهش دهند. در تاریخ ۲۵ می، تولید کنندگان تصمیم گرفتند که قرارداد کاهش تولید نفت را که در ابتدا ۶ ماهه بود، برای ۹ ماه دیگر تمدید کنند، و تا ماه مارس ۲۰۱۸ به کاهش تولید ادامه دهند.
در ماه های اخیر قیمت نفت به تدریج پس از ادامه ی کاهش میزان تولید این محصول توسط اعضای اوپک افزایش یافته به طوری که در هفته های گذشته قیمت نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت به بالاترین میزان خود در دو سال گذشته رسیده بود. بانک سیتی آمریکا در مورد نشست ۳۰ ام اکتبر اعضای اوپک اخیرا اذعان کرده است که '' هر تصمیمی که به موجب آن قرارداد کاهش تولید اوپک کمتر از ۹ ماه تمدید شود می تواند موجب افزایش فروش نفت (و کاهش بیشتر قیمت ها) شود''. 
همچنین، باید خاطر نشان کرد که به گفته ی آژانس بین المللی انرژی پیش بینی می شود که میزان تقاضا تا پایان سال ۲۰۱۷، ۱.۵ میلیون بشکه در روز کاهش یابد. همچنین، این نهاد پیش بینی کرده که در سال ۲۰۱۸ میزان تقاضا ۱.۳ میلیون بشکه در روز باشد. آژانس بین المللی انرژی در گزارشی بیان داشته بود که '' در سه ماهه ی نخست سال ۲۰۱۸ میلادی، بازار نفت با چالش مازاد عرضه ی نفت نسبت به تقاضا به میزان ۶۰۰،۰۰۰ بشکه در روز مواجه خواهد بود و این میزان در سه ماه ی دوم سال ۲۰۱۸، به ۲۰۰،۰۰۰ بشکه در روز افزایش خواهد یافت''. به گفته ی آژانس بین المللی انرژی، افزایش تولید نفت توسط کشور هایی که عضو اوپک نیستند می تواند در نیمه ی نخستین سال ۲۰۱۸ باعث ایجاد مازاد عرضه در بازار باشد. پیش بینی می شود که کشورهایی که عضو اوپک نیستند به میزان ۱.۴ میلیون بشکه در روز عرضه را نسبت به تقاضا افزایش دهند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۷۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین، قیمت طلا که در روز سه‌شنبه به پایین‌ترین رقم طی دو هفته گذشته رسیده بود، حالا به دنبال آرام شدن ترس از تنش‌ها در خاورمیانه تقریباً ثابت شده است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که سیاست نرخ بهره این کشور را مشخص کند.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۲۳۱۹ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۴۷ درصدی به ۲۳۳۱ دلار رسیده است.
حملات رژیم صهیونیستی به غزه تشدید شده، اما بنظر می‌رسد با فروکش کردن ترس از گسترده شدن درگیری‌ها، تمایل به ریسک پذیری در بازارهای مالی افزایش یافته است.

این بدان معناست که تقاضا برای خرید طلا که معمولاً از آن به عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان مخاطرات ژئوپلیتیکی یاد می‌شود کاهش یافته است.
بازار همچنین در حال بررسی شرایط اقتصاد آمریکاست. اطلاعات تورم و بیانیه‌های فدرال رزرو این کشور نشان می‌دهد نرخ بهره احتمالاً در ماه ژوئن پایین نمی‌آید.
چندین تن از مقامات فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده‌اند که هیچ فوریتی برای پایین آوردن نرخ بهره وجود ندارد. بدین ترتیب تقاضا برای طلا به عنوان یک سرمایه غیر سود کاهش می‌یابد. تاجران حالا انتظار دارند اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سپتامبر اتفاق بیفتد.
بازار همچنین منتظر اطلاعات تولید ناخالص داخلی آمریکا و شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی در این کشور است که قرار است در روزهای پنجشنبه و جمعه منتشر شده و سرنخ‌های بیشتری در مورد سلامت اقتصاد آمریکا و زمان کاهش نرخ بهره ارائه دهد.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۲۶ درصد کاهش به ۲۷ دلار و ۵۷ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۳۲ درصدی ۹۱۵ دلار و ۵۲ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • نفت وارد کانال افزایشی شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱