Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، پیرحسین کولیوند، سرپرست اورژانس کشور که شب گذشته در برنامه نبض حاضر شده بود با اشاره به آخرین وضعیت زلزله‎زدگان و اقداماتی که توسط اورژانس انجام شده است، گفت: به محض اطلاع از حادثه به همراه نماینده قصر شیرین در مجلس عازم منطقه شدیم و از همان ساعات ابتدائی وقوع حادثه، 100 تیم واکنش سریع به سمت سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی و اسلام آباد غرب به دلیل اینکه خسارات در این نواحی بیشتر بود اعزام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی به اقدامات اورژانس در راستای خدمات‎رسانی به زلزله زدگان اشاره کرد و افزود: 70 آمبولانس به همراه 8 اتوبوس آمبولانس را به ناوگان منطقه اضافه کردیم، و با توجه به اینکه از مراسم أربعین زمان زیادی نگذشته، تجهیزاتی که به شهرها بازگشته بودند، به مناطق زلزله زده فراخوانده شدند.

سرپرست سازمان اورژانس کشور ادامه داد: ۱۰۰ تیم واکنش سریع نیز همراه آمبولانس‌ها و اتوبوس آمبولانس‌ها به منطقه اعزام شدند، اورژانس هوایی توانست از طلوع خورشید خدمت رسانی را آغاز کند و کمتر از ۲۰ ساعت بیش از ۷ هزار مصدوم به کرمانشاه منتقل شدند که یکی از بهترین عملیات‌های سازمان اورژانس کشور و وزارت بهداشت محسوب می‌شود. همچنین تعدادی از بیماران را نیز به تهران و البرز و همدان منتقل کردیم.

کولیوند با بیان اینکه در بیمارستانها، خدمات خوبی به مصدومان ارائه شد و برخی از آنها قطع عضو شده بودند که با عمل جراحی به موقع، در حال حاضر شرایط خوبی دارند تصریح کرد: با توجه به اینکه بیمارستان‎ها در برخی نقاط تخریب شده بود، 6 بیمارستان صحرایی مجهز را در آن مناطق مستقر کردیم. از تعداد ۷۳۵۰ نفر، ۳۷۷۸ نفر بستری شدند و بقیه تحت نظر قرار گرفتند و مرخص شدند.

وی با اشاره به اینکه تمام مردم از خدمات وزارت بهداشت و سازمان اورژانس کشور راضی هستند، ادامه داد: طی مدت سه روز ۱۵۰۵ عمل جراحی انجام شد که کار خیلی بزرگی محسوب می‌شود. دارو، تجهیزات و برآورده‌های خونی را به میزان کافی تامین کردیم و خوشبختانه از حیث منابع انسانی نیز کمبودی وجود نداشت.

کولیوند ادامه داد: در این حادثه روستاهای زیادی متاثر از زلزله شده بودند و ما در بررسی‎هایمان، 1500 روستا را ارزیابی کردیم و تمام مصدومان را به مراکز و بیمارستانها منتقل کردیم. هماهنگی‌های خوبی با ارتش نیز انجام شد و سپاه نیز کمک‌های زیادی انجام داد؛ که با استقرار آمبولانس به همراه تیم بهداشتی درمانی در روستاها، خدمات سرپایی نیز به زلزله زدگان ارائه شد.

سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: دو هواپیما نیز به عنوان اورژانس هوایی در اختیار ما قرار گرفت که توانستیم مصدومین را به تهران و همدان منتقل کنیم و همه این انتقال‌ها تحت تدابیر درست پزشکی انجام شد که این هواپیماها تا شرایط سفید در مناطق زلزله‌زده حضور خواهند داشت.

وی اظهار کرد: در حال حاضر در مناطق زلزله‎زده بحث نگهداری و اسکان زلزله زدگان، خود مراقبتی، بهداشت و آمادگی‌های روحی روانی مطرح است که با حضور همکاران تیم بهداشت و سلامت روان این مشکل هموار می‌شود، ضمن اینکه تا زمانی که شرایط به وضعیت سفید برنگردد، تجهیزات آمبولانس و اورژانس هوایی و بیمارستان‎های صحرایی پابرجا هستند و به مردم عزیز و شریف کشورمان در استان‎های غربی که دچار مصیبت شده‎اند، خدمات ارائه می‌دهند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۳۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوادث ترافیکی در ایران سالانه منجر به ۷۰۰ هزار زخمی می‌شود

جعفر میعادفر رییس اورژانس کشور:شامگاه شنبه در نشست با مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران افزود: امدادگران پرتلاش و فداکار اورژانس سالانه بیش از پنج میلیون ماموریت امدادی برای خدمات رسانی به بیماران و حادثه دیدگان مختلف در سطح کشور انجام می‌دهند.

میعادفر ابراز کرد: این میزان خدمات بصورت هوایی، دریایی و زمینی به اقشار مختلف مردم بصورت رایگان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون یکی از چالش‌های اصلی دولت خدمت گذار بحث کاهش عوارض ناشی از حوادث ترافیکی که در سطح جاده‌های کشور است.

میعادفر عنوان کرد: تلاش ما در مجموعه سازمان اورژانس کشور توسعه متوازن و محرومیت زدایی در تامین پایگاه‌های اوژانس در سراسر کشور است.

وی بیان کرد: اورژانس هوایی با در اختیار داشتن ۵۲ پایگاه هوایی بزرگترین ناوگان هوایی کشور محسوب می‌شود.

رییس اورژانس کشور با بیان اینکه بیش از ۲۶ هزار نفر نیروی انسانی در بخش فوریت‌های پزشکی فعالیت می‌کنند گفت: بیش از سه هزارو ۳۰۰ پایگاه اورژانس در کشور وجود دارد که از این تعداد یکهزارو ۹۰۵ پایگاه آن جاده‌ای و یکهزارو ۳۸۵ پایگاه دیگر شهری است.

وی بیان کرد: در ترافیک‌های شهری بیش از ۴۰۰ موتورلانس در نقاط پر تردد انجام ماموریت می‌کنند و برای حوادث دسته جمعی بیش از ۶۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس در کشور وجود دارد.

میعادفر عنوان کرد: سه هزار دستگاه آمبولانس فرسوده در کشور وجود دارد، که بیش از ۱۵ سال عمر دارند.

ضرورت استقرار بالگرد هوایی در گچساران و کهگیلویه

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون ۵۳ پایگاه اورژانس جاده‌ای زمینی و یک پایگاه اورژانس هوایی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد کار خدمات رسانی به حادثه دیدگان را به عهده دارند.

حوادث ترافیکی در ایران سالانه منجر به ۷۰۰ هزار زخمی می‌شود

امین نیکویی نژاد افزود: از این تعداد پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای بیش از ۱۹ مورد شهری مابقی جاده‌ای هستند.

وی بیان کرد: با توجه به سخت گذر بودن مناطق مختلف این استان استقرار بالگرد در شهرستان‌های گچساران و کهگیلویه نیاز ضروری است.

سرپرست اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با تلاش‌های شرکت نفت و گاز و رایزنی‌های انجام شده دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران راه اندازی خواهد شد.

نیکویی نژاد ابراز کرد: تاسیس پایگاه اورژانس هوایی مجهز به بالگرد و کادر امدادی متخصص به بهبود حال و سلامت مصدومان حوادث احتمالی در این منطقه حساس کمک زیادی می‌کند.

وی بیان کرد: به دلیل قرار گرفتن شهرستان گچساران در مسیر استان‌های جنوبی و بروز حوادث جاده‌ای متعدد و همچنین وجود تاسیسات نفتی و صنعتی، راه اندازی پایگاه اورژانس هوایی در گچساران ضروری بود که با همت مسئولان شرکت نفت و گاز گچساران این مهم در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • تزریق جان دوباره به اورژانس کشور
  • خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته
  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد
  • حوادث ترافیکی در ایران سالانه منجر به ۷۰۰ هزار زخمی می‌شود
  • کمبود آمبولانس بزرگترین چالش اورژانس کشور است
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • اضافه شدن ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور
  • خریداری ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • لزوم پیش‌بینی آمبولانس‌های ویژه شرایط کوهستانی برای کهگیلویه و بویراحمد