Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان اورژانس کشور اعلام کرد: تا زمانی که شرایط به وضعیت عادی برنگردد، تجهیزات آمبولانس، اورژانس هوایی و بیمارستان های صحرایی پابرجا هستند و به استان های غربی حادثه‌دیده کشورمان خدمات ارائه می دهند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر افشین علیخانی مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر در برنامه نبض با تاکید بر اینکه  لازم است پیش از وقوع هر حادثه ای برنامه ریزی های لازم ترتیب داده شود گفت: در این شرایط به گروه هایی که دچار بحران شده اند باید فوریت داده شود تا  جانشان نجات داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آن باید اسکان افرادی که بی خانمان شده اند در اولویت قرار گیرد. وی با بیان اینکه در حال حاضر دو بیمارستان صحرایی در منطقه زلزله‌زده سرپل ذهاب مستقر هستند و تیم‌های درمانی هلال احمر در مناطق روستایی مستقر خواهند شد گفت: تیم‌های درمانی جمعیت هلال احمر در روستاها به خدمت‌رسانی مستمر می‌پردازند.

وی با بیان اینکه این تیم‌های درمانی به طور دائم در مناطق روستایی سرپل ذهاب مستقر می‌شوند گفت: دو تیم درمانی در سرپل ذهاب و یک تیم دیگر نیز مناطق روستایی ازگله را پوشش خواهد داد. 
مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه طی جلسه هماهنگی با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مقرر شد که نیازهای منطقه در حوزه استقرار تیم‌های درمانی، ارائه خدمات پیراپزشکی، توان‌بخشی و همچنین در حوزه بهداشت روان بررسی شود، گفت: از آنجایی که مسئولیت تامین سلامت در داخل کشور برعهده وزارت بهداشت است، براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تیم‌های بهداشتی و درمانی جمعیت هلال احمر وارد عمل خواهند شد. علیخانی درباره برخی کاستی های خدمت رسانی در حادثه اخیر گفت: با توجه به اینکه آمار نفوس و مسکن در اختیار همه ارگان ها هست
اما تعدد روستاها باعث شد ناهماهنگی ها و موازی کاری هایی در ادامه خدمت رسانی ایجاد شود که در روند امدادرسانی کندی ایجاد می کرد؛ اما در حال حاضر با تلاش همه ارگان ها آرامش نسبی بر منطقه حاکم است.
 دکتر پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور دیگر میهمان برنامه با ابراز خرسندی از هماهنگی و تلاش تمامی ارگان ها و دستگاه های مسئول، در خصوص اقدامات اورژانس پیرامون خدمت رسانی به زلزله زدگان، اظهارداشت: از همان ساعات ابتدایی وقوع حادثه، 100 تیم واکنش سریع به سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی و اسلام آباد غرب اعزام شدند.

وی افزود: 70 آمبولانس و 8 اتوبوس آمبولانس در مناطق حادثه دیده مستقر شدند و با توجه به اینکه از مراسم اربعین زمان زیادی نگذشته، تجهیزاتی که به شهرها بازگشته بودند، به مناطق زلزله زده فراخوانده شدند.

کولیوند با بیان اینکه ارتش، سپاه و پدافندغیرعامل در انتقال مصدومان تلاش بسیاری کردند، اظهارداشت: مصدومان از زمان وقوع حادثه ظرف مدت کمتر از 20 ساعت، به بیمارستان ها منتقل شدند که یکی از بهترین عملیات های سازمان اورژانس کشور و وزارت بهداشت محسوب می شود. 
وی گفت: در بیمارستان ها، خدمات خوبی به مصدومان ارائه شد و برخی از آنها قطع عضو شده بودند که با عمل جراحی به موقع، در حال حاضر شرایط خوبی دارند.

سرپرست اورژانس کشور در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه بیمارستان ها در برخی نقاط تخریب شده بود، 6 بیمارستان صحرایی مجهز را در آن مناطق مستقر کردیم.

وی با اشاره به اینکه دارو، تجهیزات و فرآورده های خونی را به میزان کافی تامین کردیم، ادامه داد: درباره منابع انسانی نیز کمبودی وجود ندارد. کولیوند گفت: در این حادثه روستاهای زیادی متاثر از زلزله شده بودند و ما در بررسی هایمان، 1500 روستا را ارزیابی کردیم و تمام مصدومان را به مراکز و بیمارستان ها منتقل کردیم.

وی بیان کرد: با استقرار آمبولانس به همراه تیم بهداشتی درمانی در روستاها، خدمات سرپایی نیز به زلزله زدگان ارائه شده است.

سرپرست اورژانس کشور ادامه داد: در بیمارستان ها، 1440 عمل جراحی انجام شد که در نوع خود بی نظیر بوده و این ناشی از تلاش های مستمر وزارت بهداشت بوده است.

وی گفت: در حال حاضر در مناطق زلزله زده بحث نگهداری و اسکان زلزله زدگان، خودمراقبتی، بهداشت در هر زمینه، آمادگی های روحی روانی مطرح است که با حضور همکاران تیم بهداشت و سلامت روان این مشکل هموار می شود و پایگاه هایی برای تزریق واکسن جهت پیشگیری از بیماری های مسری، تامین آب اشامیدنی سالم، دفع زباله و...مستقر شده اند. او تصریح کرد: ضمن اینکه تا زمانی که شرایط به وضعیت عادی برنگردد، تجهیزات آمبولانس، اورژانس هوایی و بیمارستان های صحرایی پابرجا هستند و به استان های غربی حادثه دیده خدمات ارائه می دهند. 
رئیس اورژانس کشور خاطرنشان کرد: 239 مصدوم در مجموع به تهران، البرز و همدان اعزام شدند که از این تعداد 168 نفر به تهران منتقل شده‌اند.

علی اسدی روان شناس مختصص در این حوزه در گفتگوی تلفنی درباره اسیب های روانی ناشی از این پدیده گفت:  مشکل روانی بعد از هر حوادثی همچون زلزله به وجود می آید که شوک اولین مرحله حوادث ناخوشایند است. 
او علائمی همچون پرخاشگری، هیجانات غیرطبیعی و ... را از نشانه های مشکلات روانی حوادث ناگوار دانست و افزود: به افرادی که حال روحی خوبی ندارند، برچسب بیمار روانی نزنیم و بار روانی بیشتری به آنان تحمیل نکنیم.
اسدی در ادامه به عنوان روان شناسی که میدانی در بطن حادثه حضور داشته است، تصریح کرد: در این 5 روز گذشته سایر تیم های روانشناسی نیز، در بین حادثه دیدگان حضور داشتند و مشکلات روانی افراد و به خصوص کودکان را تحت روانکاوی قرار دادند.
علی اسدی با تاکید بر اینکه مداخلات روانی ممکن است تا یکسال طول بکشد، اظهار داشت: پس از بروز حادثه افراد وارد  مراحل مختلف  روانی شامل اضطراب، ترس و افسردگی می شوند که اینها مراحل شایع تری بعد از هر حادثه ناگوار است.
این روانشناس در خاتمه به نقش رسانه ها در کاهش اضطراب افراد و جامعه اشاره و تصریح کرد: به دلیل اینکه کودکان آسیب پذیرتر هستند لازم است با آنها با ملایمت بیشتری برخورد شود و در یک محیط کودکانه و شاد خارج از محیط حادثه قرار بگیرند.

 

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۲۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدگی یک نفر در استخر خانگی

سخنگوی اورژانس و فوریت‌های پزشکی اصفهان از غرق شدگی یک نفر در استخر خانگی خبر داد.

عباس عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حادثه غرق شدگی در استخر خانگی ساعت ۱۷:۳۹ امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ به مرکز اورژانس اصفهان گزارش شدو

وی افزود: بلافاصله یک واحد امدادی ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شد.

سخنگوی اورژانس و فوریت‌های پزشکی اصفهان تصریح کرد: یک زن ۵۶ ساله در پی این حادثه مصدوم و به بیمارستان الزهرا منتقل شد.

کد خبر 748171

دیگر خبرها

  • انفجار گاز در بستان‌آباد ۶ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • حمله قلبی به دو هوادار تراکتور به خاطر استرس شدید
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • ۹ مصدوم درپی تصادف ۲ پراید در جاده کلات مشهد
  • چهار فوتی در دو حادثه رانندگی در محور‌های خوزستان
  • غرق شدگی ۲ نفر در محدوده پل فلاورجان
  • غرق شدگی یک نفر در استخر خانگی
  • خرید تجهیزات پزشکی برای بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان
  • اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی
  • اعزام هوایی نوزاد دلیجانی