Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دادستان عمومی و انقلاب سیرجان از راه‌اندازی «کمیته صیانت از حقوق عامه» در دادسرای شهرستان خبر داد و گفت: بر اساس قانون یکی از وظایف دادستان به عنوان «مدعی‌العموم» حفظ حقوق عامه است.

محسن نیک‌ورز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان از راه‌اندازی «کمیته صیانت از حقوق عامه» در دادسرای شهرستان خبر داد و گفت: بر اساس قانون یکی از وظایف دادستان به عنوان «مدعی‌العموم» حفظ حقوق عامه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: دادستان کل کشور در دیدار با دادستان‌های شهرستان‌ها نیز تأکید ویژه‌ای به این موضوع داشته و بنا بر درخواست‌های متعدد مردمی، به عنوان اولین اقدام، نظارت بر اصناف، خصوصاً صنوف عرضه کننده ارزاق عمومی مردم را در دستور کار قرار دادیم و امیدواریم با همکاری مردم و بازرسی از واحد‌های صنفی برخورد جدی با متخلفان انجام شود.

این مقام قضایی از کلیه شهروندان خواست تا نسبت به مطالبه حقوق قانونی خود بی‌تفاوت نباشند و موارد را از طریق دستگاه متولی پیگیری کنند.

دادستان سیرجان ضمن انتقاد از ضعف مراجع نظارتی اصناف شهرستان، ادامه داد: بر اساس قانون نظام صنفی یکی از وظایف اتحادیه‌ها، درخواست پلمب واحد‌های صنفی فاقد پروانه کسب است؛ اما تعدادی از اتحادیه‌ها صرفاً به دریافت حق عضویت اکتفا کرده و تأکیدی به داشتن پروانه کسب ندارند.

عضو شورای تأمین شهرستان سیرجان اضافه کرد: ما گزارش‌های متعدد موثق داریم که تعداد قابل توجهی از واحد‌های صنفی فعال در شهرستان، فاقد پروانه کسب معتبر هستند.

نیک‌ورز گرانی برخی کالا‌ها و خدمات ارائه شده را از عمده‌ترین تخلفات صنفی در سیرجان عنوان کرد و افزود: عدم رعایت ضوابط نرخ‌گذاری و بی‌اطلاعی و بی‌توجهی مشتریان به حقوق خود از یک سو و عدم نظارت و برخورد جدی ناظران قانونی باعث شده گران‌فروشی برخی از کالا‌ها و خدمات از جمله میوه به موضوعی عادی تبدیل شود.

وی ادامه داد: علاوه بر گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب در کسب، عرضه و فروش کالای قاچاق، عدم درج قیمت و عدم صدور صورتحساب و فاکتور از دیگر تخلفات مهم واحد‌های صنفی هستند که به موجب قانون بر اساس دفعات تکرار برای آن جریمه و در مواردی تعطیلی واحد صنفی پیش‌بینی شده است.

دادستان سیرجان از مردم خواست جهت تنبیه متخلفان صنفی خصوصاً گران‌فروشان با حضور در اداره تعزیرات حکومتی نسبت به شکایت اقدام و توجهی به کم یا زیاد بودن مبلغ نداشته باشند و حق قانونی خود را پیگیری کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۵۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب واحد صنفی متخلف در بویین میاندشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان بوئین و میاندشت گفت: این واحد صنفی فروش دخانیات به دلیل پافشاری بر ارتکاب تخلف تقلب و تداخل صنفی به دستور رئیس شعبه ویژه گشت سیار مهروموم شد.
رحمان صبوحی افزود: پرونده تقلب این واحد صنفی درشعبه اول بدوی شهرستان بوئین و میاندشت رسیدگی شد.

دیگر خبرها

  • پلمب واحد صنفی متخلف در بویین میاندشت
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • تا پایان سال آینده تهران ۷۵۰۰ اتوبوس فعال خواهد داشت
  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • پلمب واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • محکومیت دبستان غیرانتفاعی دخترانه به علت گران فروشی خدمات آموزشی
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان