Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@07:47:33 GMT

حیرت آلبانیایی‌ها از اشتراکات فرهنگی در غرفه ایران

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۷۵۳۲۹

حیرت آلبانیایی‌ها از اشتراکات فرهنگی در غرفه ایران

بیستمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب آلبانی در تیرانا پایتخت این کشور دایره شده است. ایران نیز غرفه‌ای در این نمایشگاه دایر کرده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، مراسم افتتاحیه که با حضور وزیر فرهنگ خانم میرلا کومبارو و سفیر چین برگزار شد. ناشران و موسسات فرهنگی و شخصیت های علمی و هنری حضور چشمگیری در این مراسم داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر فرهنگ آلبانی گفت: من به مقوله کتاب و کتاب خوانی اهمیت می‌دهم و امروزه با توجه به گسترش فن آوری دیجیتال نگران شرائط کتاب خوانی در جامعه آلبانی هستیم. وزارت فرهنگ خود را آماده ارائه کتابخانه دیجیتالی می‌کند تا تکنولوژی با سرعتی که دارد فرایند کتاب خوانی ضربه نخورد. این وزارتخانه تلاش دارد مالیات 15 درصدی کنونی در نشر کتاب را به 5 درصد برساند تا ناشرین بتوانند در شرایط موجود بقای خود را حفظ کنند.

بیشتر بخوانید: بزرگترین ادیب آلبانی، دیوان شعرش را فارسی سروده است/آلبانیایی‌ها ایران را دوست دارند،خلاف حکومت

این نمایشگاه توسط وزارت فرهنگ حمایت مالی شده است. خانم وزیر با استناد به سخنان نویسنده معروف ایتالیائی آقای اومبرتو اکو که گفته است «ما در دوران دانشجوئی ماهانه حداقل 1000 صفحه کتاب می خواندیم اما امروزه در ایتالیا متاسفانه دانشجویان یک صفحه هم نمی‌خوانند»، گفت: در آلبانی نیز به همین سمت و سو حرکت می کنیم و باید چاره‌ای اندیشید.

در بیستمین نمایشگاه تیرانا که در مساحتی حدود 1500 متر مربع دائر شده، 90 ناشر داخلی و خارجی حضور دارند. 60 عنوان کتاب جدید عرضه شده است و 50 رسانه داخلی و خارجی آنرا پوشش خبری می‌دهند.

بنیاد سعدی شیرازی طبق روال هر ساله غرفه‌ای را در بیستمین نمایشگاه کتاب تیرانا دایر کرده است. در این غرفه آثار منتشر شده توسط رایزنی فرهنگی کشورمان در آلبانی و پوسترها و تابلو های نقاشی هنرمندان ایرانی برای مخاطبین عرضه می شود. نمایش قرابت‌های زبانی ایران و آلبانی و نمایش 700 واژه فارسی که در زبان آلبانیایی‌ها نیز وجود دارد، باعث جذابیت بیشتر برای غرفه ایران شده است.

بیستمین نمایشگاه کتاب تیرانا به مدت یک هفته دائر خواهد بود.

انتهای پیام/

R1013149/P1439/S4,35,36/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۵۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد ۱۳ پیش تفاهم‌نامه گردشگری در غرفه فارس در نمایشگاه ایران اکسپو

محمد ثابت اقلیدی گفت: گروه‌های مختلفی از کشور‌های هند، سنگال، اردن، عمان، امارات، ایتالیا، انگلستان، لبنان، عراق، آفریقای جنوبی و پاکستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ از غرفه استان فارس بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس افزود: مجموعاً ۱۶۰ هیات تجاری وارد غرفه استان فارس در این نمایشگاه شدند که ۱۱۰ گروه آن خارجی بود.

ثابت اقلیدی بابیان اینکه با حضور این هیات‌های خارجی ۴۰ پیش تفاهم‌نامه منعقدشده است، افزود: عمده موضوعات این پیش تفاهم‌نامه‌ها مربوط به واردات و صادرات بوده است.

او خاطرنشان کرد: گروه‌های خارجی بازدیدکننده تمایل زیادی به خریداری محصولات غذایی و کشاورزی به‌ویژه گیاهان دارویی داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس ادامه داد: عمده نگاه بازرگانان و تجار مربوط به صادرات و واردات بود، اما با رایزنی انجام‌شده تعداد زیادی از این گروه‌ها به‌ویژه کشور‌های همسایه و حوزه خلیج‌فارس به سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت ترغیب شدند.

ثابت اقلیدی بابیان اینکه بازخورد مثبتی از رایزنی با گروه‌های تجاری گرفتیم، گفت: تمایل آنها بیشتر به حوزه سلامت، زیارت و فرهنگی بازمی‌گردد.

او یادآور شد: پیش تفاهم‌نامه‌هایی با هیات‌های تجاری در این‌باره امضا شد که با پیگیری مستمر منتج به انعقاد تفاهم‌نامه خواهد شد.

ثابت اقلیدی یادآور شد: ۱۳ مورد از پیش‌تفاهم‌نامه‌ها مربوط به حوزه گردشگری بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • انعقاد ۱۳ پیش تفاهم‌نامه گردشگری در غرفه فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • مرکز مطالعات عراق با ۱۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می آید
  • بهار کتاب ایران/از افزایش اجاره غرفه‌ها تاابهامات حضور مهمان ویژه
  • تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شد
  • آغاز تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب
  • انعقاد ۱۳ پیش تفاهم‌نامه‌ گردشگری در غرفه فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • بهار کتاب ایران؛از افزایش اجاره غرفه‌ها تاابهامات حضور مهمان ویژه
  • غرفه کرمان جزء برترین‌های نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • غرفه استان کرمان جزء برترین‌های نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • استان یزد، غرفه برتر نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴