Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم - ایرنا - مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم گفت: وظیفه اسکان افراد و بازسازی 14 روستای دهستان سرقلعه در شهرستان ثلاث باباجانی که در زلزله اخیر تخریب شد برعهده استان قم قرار گرفت.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سپاه استان قم، سید حسین فرهادی روز شنبه در گفت و گویی افزود: در این روستاهای مرزی، 137 خانوار با جمعیتی بالغ بر 541 نفر زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: نیروهای سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم طی روزهای اخیر در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه برای ارزیابی وضعیت، حضور پیدا کردند.
وی اضافه کرد: طبق بازدیدهای صورت گرفته از روستاهای دهستان سرقلعه، برخی از منازل در این دهستان به شدت تخریب شده، اما برخی دیگر از منازل تنها دیوارهایشان ترک برداشته است.
فرهادی با اشاره به ادامه وقوع پس‌لرزه‌ها در مناطق زلزله زده غرب کشور اظهار کرد: براساس آمار تا روز گذشته بیش از 200 پس لرزه در این مناطق به وقوع پیوست، به دلیل ادامه پس‌لرزه‌ها مردم مناطق زلزله در بیرون از منازل خودشان سکونت می کنند و به همین دلیل در چادرهایی در اطراف منازلشان مستقر شدند.
وی ادامه داد: اولویت کمک به مناطق زلزله زده، ارسال چادر، پتو و وسایل گرمایشی است، آب و برق تعدادی از روستاها در مناطق زلزله زده هنوز قطع است، همچنین شغل اصلی مردم این روستاها دامداری است و تعدادی از دام‌های مردم در روستاهای آن مناطق براثر زلزله تلف شدند.
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام علی بن‌ ابیطالب(ع) استان قم افزود: برنامه سپاه این است که ظرف 20 روز شرایط مناسب برای زندگی مردم مناطق روستایی زلزله زده در زمینه اسکان موقت، تامین وسایل گرمایشی و نیز تغذیه را فراهم کند.
فرهادی با اشاره به اعزام تیم‌های تخصصی سپاه استان قم به مناطق زلزله زده اظهار کرد: نیروهای پشتیبانی و مهندسی سپاه استان طی روزهای آتی به این مناطق اعزام می‌شوند، در ادامه استقرار تیم‌های تخصصی سپاه قم را در مناطق زلزله زده در دستور کار داریم تا یک قرارگاه را در دهستان سرقلعه برپا کنیم.
وی ادامه داد: برنامه اصلی سپاه ساخت و ساز منازل آسیب دیده در مناطق روستایی زلزله زده است، اما هنوز ابلاغی در این زمینه نیامده است. گروه‌های جهادی زیادی برای شرکت در ساخت و ساز این منازل اعلام آمادگی کردند، همچنین خیرین و شرکت‌های استان قم نیز آماده کمک برای ساخت و ساز منازل روستایی آسیب دیده در مناطق زلزله زده هستند و از توان همه برای ساخت و ساز این منازل استفاده خواهیم کرد.
زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
درجریان این زلزله 12 هزار واحد مسکونی دراستان کرمانشاه به کلی تخریب شد و بیش از 15هزار واحد دیگر نیز آسیب دیده است.
بر اثر این زلزه 436 تن جان خود را از دست دادند و بیش از 10 هزار تن مصدوم شده اند.
1175 / تنظیم و انتشار: رضا علیمحمدی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۵۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی بیمارستان صحرایی در روستای فرهاد اباد دلفان-لرستان

به مناسبت هفته سلامت، بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران با حضور پزشکان متخصص در رشته های قلب، چشم پزشکی،دندانپزشک و پزشک عمومی، داخلی، اطفال، اورولوژی، پوست، مغز و اعصاب، متخصص تغذیه، جراح عمومی،با همکاری سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان، سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دلفان، دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بسیج جامعه پزشکی استان، شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر و بخشداری میربگ، برای ارائه ی خدمات تخصصی به مردم شریف این منطقه شد.در این مراسم سردار باقری فرمانده سپاه لرستان هم حضور داشتند به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075308 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • برپایی بیمارستان صحرایی در روستای فرهاد اباد دلفان-لرستان
  • بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی