Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت گفت: هر خانوار روستایی آسیب دیده از زلزله کرمانشاه ۲۵ میلیون تومان وام با سود ۴ درصد و ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض و هر خانوار شهری ۳۵ میلیون تومان وام با سود ۴ درصد و ۶ میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت می‌کند.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری آنا، نوبخت شب گذشته در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیمادرباره تسهیلات به واحدهای آسیب دیده مسکونی شهری و روستایی براثر زلزله کرمانشاه گفت: آنچه که امروز بعد از سفر دیروز رئیس جمهور و اعضای هیئت وزیران به مناطق زلزله زده صورت گرفت می بایست بلافاصله دولت مراتب همدردی عملی خود با آسیب دیدگان زلزله را داشته باشد به همین جهت در اولین دستور هیئت وزیران چگونگی چهار سرفصل احداث، مرمت خانه ها، تامین لوازم منزل و اسکان موقت مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: برای احداث از دو محل قرار شد به خانو ارهای آسیب دیده کمک شود یکی از طریق تسهیلات ارزان قیمت که برآورد شده است با توجه به اینکه 11 هزار خانوار روستایی و 4500 خانوار شهری دچار آسیب شده است، قرار شد به هر خانوار روستایی 25 میلیون تومان و به هرخانوار شهری 35 میلیون تومان با سود 4 درصد اختصاص یابد. علاوه بر تسهیلات نوسازی دولت به هر خانوار روستایی 5 میلیون تومان و به هر خانوار شهر نیز 6 میلیون تومان بلاعوض پرداخت می کند که سرجمع تسهیلات 659 میلیارد تومان و 281 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض است که کمک بلاعوض از خزانه و وام را از منابع بانکی پرداخت خواهیم کرد.

او افزود: همه بانک ها موظف شدند بر اساس دستور العمل رئیس کل بانک مرکزی همکاری کنند. امروز این امر در هیئت دولت تصویب شد و به آقای سیف رئیس کل بانک مرکزی نیز ابلاغ شد. دکتر سیف نیز گفتند دیروز نیز بخشنامه ها ابلاغ شده است اما اینکه باید چه مقدار و چگونه پرداخت شود امروز ابلاغ شد. به سازمان برنامه و بودجه نیز دستورالعمل پرداخت تسهیلات ابلاغ شده است.

نوبخت درادامه گفت: در مصوبه هیئت وزیران درباره بدهکاران بانکی در مناطق زلزله زده نیز مشخص شد که دوسال بدهی ها امهال شد و تسریع شد که برای پرداخت وام جدید وام قبلی مد نظر نباشد. ابلاغ امروز دولت و اعلام آمادگی بانک مرکزی بر این بود که سخت گیری های قبل نباشد تا مشکلات برطرف شود. ما همه مبلغ تصویب شده یعنی 281 میلیارد تومان را تخصیص دادیم و با توجه به اینکه خزانه مبلغ را دریافت کرده در اختیار بنیاد مسکن قرار دهد تا کارها با سرعت انجام شود.

او افزود: در زمینه ساخت وساز بنیاد مسکن مسئولیت ساخت و ساز را به عهده می گیرد. مردم خودشان می توانند کار ساخت و ساز را انجام دهند و بنیاد مسکن در ارائه تسهیلات کمک خواهد کرد. او افزود: رعایت اصول فنی باید درنظر گرفته شود و رعایت شود تا ساخت و سازهای محکمی داشته باشیم. در زلزله رودبار تاکید بر شناژبندی بود و مردم اعتراض داشتند اما همه واحدهایی که شناژبندی شده بود مشکل نداشتند بنابراین مردم با نظارت بنیاد مسکن کار ساخت و ساز را انجام دهند.

سخنگوی دولت گفت: خانه های 4500 خانوار شهری و 11 هزار خانوار روستایی نیاز به بازسازی دارد که قرار شد به میزان 12 میلیون تومان به صورت تسهیلات و 2 میلیون به صورت بلاعوض به خانوارهایی که نیاز به مرمت و بازسازی دارند تعلق گیرد.

نوبخت در ادامه درباره تسهیلات برای تامین لوازم ضروری نیز گفت: آنچه پیشنهاد شده بود 3 میلیون تومان برای لوازم خانگی و 2 میلیون تومان کمک بلاعوض بود اما رئیس کل بانک مرکزی رقم را بالاتر بردند که قرار شد 10 میلیون تومان به صورت قرض الحسنه در اختیار خانوارهای زلزله زده برای تامین لوازم ضروری قرار گیرد علاوه بر آن کمک دو میلیون بلاعوض نیز اختصاص می یابد.

برای اسکان موقت نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شده که بلاعوض در اختیار خانوارهای شهری و روستایی قرار خواهد گرفت تا زمانیکه ساخت و سازها انجام می شود بتوانند اسکان داشته باشند. رئیس جمهور دستور دادند که کمک ها به موقع پرداخت شود و اسکان به سرعت انجام شود.

او افزود: تمامی دستگاه ها باید کارها را زیر نظر استاندار پیگیری کنند و همین جا از زحمات کلیه افراد و نهادهایی که کمک کردند تشکر می کنم.
نوبخت گفت: زمان بازپرداخت تسهیلات 15 ساله و 3 سال هم دوره مشارکت و 12 سال هم دوره اقساط خواهد بود. برای تعمیر نیز بازپرداخت هفت ساله و برای لوازم خانگی بازپرداخت ها 5 ساله خواهد بود.
او درباره خسارت به اماکن دولتی نیز گفت: باید خسارت ها به اماکن و ابنیه دولتی برآورد شود و بعد در هیئت دولت بررسی شود.

نوبخت در ادامه گفت: باید رقم به بنیاد مسکن داده شود تا پرداخت ها صورت گیرد بنابراین برای زمان دریافت تسهیلات باید بگویم که اگر وعده می دهیم باید عمل کنیم و پرداخت ها تا یک ماه آینده خواهد بود. اما عمده تمرکز روی اسکان اضطراری و کمک رسانی است.

سخنگوی دولت در ادامه افزود: امروز رئیس جمهور سه ارجاع وظیفه داشتند. اول به بنیاد مسکن بود که باید در ساخت و ساز ها نظارت داشته باشد. دوم به هلال احمر در امر کمک رسانی و مسئولیت سوم اطلاع رسانی بود که آن را فقط به عهده صدا و سیما دانستند و از مردم خواستند فقط خبرها را از رسانه ملی پیگیر باشند. از رسانه ملی که لحظه به لحظه پیگیر هستند و اطلاع رسانی به موقع دارند تشکر می کنیم.

در ادامه برنامه بازوند استاندار کرمانشاه در ارتباط تلفنی گفت: ستاد بحران امروز ساعت 6 تا 8 جلسه داد. کمک رسانی همچنان ادامه دارد. برق شهر امشب کامل وصل شده است اما آب روستاهای سرپل ذهاب 70 درصد وصل شده است که 30 درصد بقیه تا فردا وصل خواهد شد اما بقیه روستاها کامل آب وصل شده است.

او افزود: خوشبختانه تعدادی از مغازه ها هم باز شده اند و شهر روند عادی به خود می گیردفقط تعدادی چادر کم داریم که ارتش و سپاه نیز همکاری دارند تا بحث چادر برطرف شود. امروز هیئت دولت مصوبه خوبی برای اسکان داشتند که صمیمانه تشکر می کنیم. او افزود: انشاءالله از هفته آینده کار اسکان را آغاز خواهیم کرد.

او افزود: در آواربرداری سبک کوچه ها پاکسازی می شوند اما در آواربرداری کلی بنیاد مسکن باید کارها را انجام دهد تا محدوده ساخت و ساز بهم نخورد که بنیاد مسکن نیز درحال براورد نهایی است و حد و حدود ها را مشخص می کنند.

حمیدرضا جانباز مدیر عامل آب و فاضلاب کشور در ارتباط تلفنی گفت: ما از ساعات ابتدایی در مناطق زلزله زده بودیم و کمک های خوبی به مناطق زلزله زده ارسال شد. با توجه به گستردگی زلزله پیش بینی کردیم که کمک ها به درستی انجام شود. مرحله اول حفظ حیات بود که انجام شده مرحله بعدی کار آبرسانی به مناطق شهری و روستایی بود که در حال انجام است. آب در سطح شبکه موجود است اما با پس لرزه هایی که شاهد هستیم آب در اکثر مناطق کدر شده است اما سعی کرده ایم آب با کیفیت مناسب در اختیار شهروندان قرار گیرد. در حال حاضر مشکل جدی تامین آب منهای کدر شدن در شهرها نداریم فقط 30 درصد روستاها مشکل تامین آب دارد که تا فردا ظهر از طریق آبرسانی سیار و با پایداری شبکه آب با کیفیت در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

کردی مدیرعامل شرکت توانیر نیز در ارتباط تلفنی گفت: همگام با تمام ارکان دولت شرکت برق نیز در منطقه حاضر شد که قطع برق را پیگیری کند. اولین کاری انجام شد این بود که بتوانیم شبکه را بازیابی کنیم و اقدامات خوبی انجام دادیم . صد درصد مناطق شهری در حال حاضر برق دارند و 96 درصد روستاها هم به صورت پایدار برق دارند و بقیه موارد نیز تا ظهر فردا برطرف خواهد شد و از مردم صبر و شکیبایی را آرزو داریم.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۵۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها

همکاری با ۳ بانک در سال ۱۴۰۲ منجر به ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات و ۷۴ هزار میلیارد تومان رشد فروش محصولات دانش‌بنیان شد. این برنامه در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نشست مشترک رییس صندوق نوآوری و شکوفایی و مدیرعامل بانک ملت با هدف بررسی زمینه‌های توسعه همکاری‌های مشترک جهت کمک به تحقق شعار سال 1403 و رشد و شکوفایی بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد.

این نشست مشترک با حضور دکتر محمدصادق خیاطیان؛ رییس صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر فرشید فرخ‌نژاد؛ مدیرعامل بانک ملت، دکتر روح‌الله ذوالفقاری؛ معاون تسهیلات و تجاری‌سازی، دکتر کمیل شاعری؛ معاون سرمایه‌گذاری و دکتر یاسر عرب‌نیا؛ معاون توسعه منابع و پشتیبانی صندوق نوآوری و شکوفایی و جمعی از معاونان بانک ملت در محل صندوق نوآوری برگزار شد.

نقش‌آفرینی جدی بانک ملت در همکاری مشترک با صندوق نوآوری در جهت تحقق شعار سال 1403

دکتر محمدصادق خیاطیان؛ رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در این نشست، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دکتر رضا دولت آبادی، مدیرعامل فقید بانک ملت که همواره یکی از حامیان جدی مجموعه دانش‌بنیان کشور محسوب می‌شد و تبریک به مدیرعامل جدید این بانک گفت: مجموعه بانک ملت را یکی از بانک‌های پیشرو در حمایت از دانش‌بنیان‌های کشور می‌دانیم و معتقدیم، با اصلاح برخی روندها و استفاده از ابزارهای نوآورانه می‌توانیم همکاری‌های دو جانبه را بیش از گذشته توسعه دهیم.

وی در ادامه یکی از برنامه‌های جدی صندوق نوآوری و شکوفایی در سال 1403 را حرکت هدفمندتر و اولویت‌بندی دقیق برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: تعامل و همکاری مشترک ما با شبکه بانکی کشور نیز مبتنی بر این برنامه خواهد بود. سال 1402 همکاری خوبی را با 3 بانک در راستای شعار سال و رشد تولید اجرا کردیم. حدود 7 هزار میلیارد تومان (7 همت) مصوبات در این حوزه داشتیم که 3 هزار میلیارد تومان (3 همت) پرداخت شده است و منجر به 74 هزار میلیارد تومان رشد فروش محصول دانش‌بنیان شده است که رقم قابل‌توجهی است. در راستای کمک به تحقق شعار سال 1403 (جهش تولید با مشارکت مردم)، برنامه‌های جدی در دستور کار داریم و انتظار داریم بانک ملت در این زمینه، نقش‌آفرینی جدی داشته باشد.  

بررسی مشکلات 6 شرکت دانش‌بنیان توسط صندوق نوآوری و شکوفایی

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی، انتشار اوراق صکوک را یکی از مصادیق مشارکت مردم عنوان کرد و گفت: فرآیند این کار نیاز به تسهیل‌گری دارد و بانک ملت می‌تواند در این حوزه با صندوق نوآوری و شکوفایی همکاری خوبی داشته باشد. 

خیاطیان با اشاره به اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی از سال گذشته موضوع تأمین مالی جمعی را با جدیت پیگیری می‌کند، تصریح کرد: این حوزه نیز یکی از مصادیق بارز مشارکت مردم محسوب می‌شود و اثرگذاری بسیار خوبی در حوزه تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و تحقق شعار سال خواهد داشت.

بحث تسهیلات تکلیفی موضوع تبصره 18 و همچنین موضوع سرمایه‌گذاری، از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست درباره آن بحث و تبادل نظر شد. 

تعامل و همکاری خوب میان بانک ملت و صندوق نوآوری برای حمایت از دانش‌بنیان‌های کشور

دکتر فرشید فرخ‌نژاد؛ مدیرعامل بانک ملت نیز در این نشست تأکید کرد: همه ما به ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و نقش‌آفرینی مهم این شرکت‌ها در اقتصاد کشور، اعتقاد راسخ داریم. یکی از بخش‌های مورد توجه نظام و دولت، توجه و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است. بانک ملت تلاش می‌کند در راستای سیاست‌های نظام و متناسب با ظرفیت‌های مجموعه بانک، به وظایف خود در حوزه حمایت از دانش‌بنیان‌ها عمل کند. 

وی افزود: تعامل بسیار خوبی میان بانک ملت و صندوق نوآوری و شکوفایی وجود دارد و علاقه‌مند به توسعه همکاری‌های دوجانبه هستیم. امیدواریم با شناسایی دقیق نقاط قوت همکاری مشترک، بتوانیم در سال 1403 اتفاقات خوبی را در حوزه حمایت از دانش‌بنیان‌های کشور با همکاری یکدیگر رقم بزنیم. در بحث عمل به تسهیلات تکلیفی (تسهیلات تبصره 18) تلاش می‌کنیم به تعهدات خود عمل کنیم. 

فرخ‌نژاد تصریح کرد: اوراق صکوک و تأمین مالی جمعی نیز از موضوعات مورد توجه بانک ملت محسوب می‌شوند و تلاش می‌‎کنیم در قالب چند تفاهم‌نامه، دامنه فعالیت‌های مشترک در این حوزه‌ها را گسترش دهیم. بانک ملت تلاش می‌کند بیش از پیش از ظرفیت‌‌های موجود برای کمک به توسعه زیست بوم نوآوری کشور استفاده خواهد کرد. 

برنامه صندوق نوآوری برای کمک به تبدیل 1000 شرکت نوپا به شرکت فناور 

دکتر روح‌الله ذوالفقاری؛ معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این نشست گفت: بازیگران متعددی در حوزه تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان نقش‌آفرینی می‌کنند و در این بین، شبکه بانکی کشور نقش بسیار مهمی برعهده دارد. 

وی افزود: همکاری میان صندوق نوآوری و بانک ملت از سال 1399 آغاز شد و طی دو سال اخیر 2500 میلیارد تومان تسهیلات ترجیحی توسط بانک ملت به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت شده است؛ همچنین 1000 میلیارد تومان ضمانت‌نامه برای این شرکت‌ها صادر شده است. شرکت‌های دانش‌بنیان، مجموعه‌های بسیار خوش‌حسابی در شبکه بانکی کشور محسوب می‌شوند و بخشی از این موضوع به دلیل حساسیت‌هایی است که در انتخاب و معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان برای دریافت تسهیلات صورت می‌گیرد. 

معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی تأکید کرد: در صندوق نوآوری، برنامه‌های ویژه‌ای را برای کمک به تحقق شعار سال و گسترش حمایت‌ها از شرکت‌های دانش‌بنیان تدارک دیده‌ایم. یکی از مواردی که در سال جدید باید مورد توجه قرار گیرد، تسهیلات تکلیفی موضوع تبصره 18 است که بخشی از آن پرداخت شده و بخشی دیگری باقی مانده است که امیدواریم با همکاری بانک ملت به زودی پرداخت شود. 

ذوالفقاری افزود: یکی از برنامه‌های جدی صندوق نوآوری در سال 1403 بحث کمک به تبدیل‌ 1000 شرکت نوپا به شرکت فناور است که بحث منابع تکلیفی در این زمینه باید مورد توجه قرار بگیرد. نیازهای مالی زیست بوم نوآوری کشور به سرعت درحال رشد هستند و ما نیز در صندوق نوآوری در این زمینه برنامه‎‌های توسعه‌ای مدنظر داریم. امیدواریم بانک ملت رقم خوبی را برای پرداخت تسهیلات به شرکت‌‌های دانش‌بنیان در سال 1403 در نظر بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه انتشار اوراق صکوک و صدور ضمانت‌نامه‌ها به خصوص بحث صدور ضمانت‌نامه‌ها توسط صندوق‌های پژوهش و فناوری در سراسر کشور، می‌توانیم در قالب انعقاد تفاهم‌نامه‌های مشترک، اتفاقات خوبی را رقم زده و به توسعه هرچه بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کنیم.

تأسیس شرکت مشترک میان صندوق نوآوری و بانک ملت

دکتر کمیل شاعری؛ معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی نیز ضمن اشاره به موضوع تأسیس شرکت مشترک میان این صندوق با بانک ملت گفت: توافقاتی برای تأسیس شرکت مشترک انجام شده است و امیدواریم این شرکت در سال 1403 تأسیس شود. این شرکت می‌تواند در حوزه‌هایی مانند فناوری‌های مالی، هوش مصنوعی و بلاکچین فعالیت کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند