Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اورژانس کشور با اشاره به همکاری بین این سازمان با ارتش، سپاه و هلال‌احمر گفت: در این حادثه موفق شدیم بیش از 7 هزار و 150 مصدوم را در کمتر از 20 ساعت منتقل کنیم، که یک کار بزرگ و بی‌سابقه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از سپید پوش ؛ پیرحسین کولیوند، سرپرست اورژانس کشور با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب و تاثیر آن در آرام کردن و بسیج کردن همه مردم برای کمک‌رسانی به افراد زلزله‌زده در خصوص آخرین وضعیت زلزله‌زدگان و اقدامات اورژانس اظهار داشت: ما به محض اطلاع از حادثه به همراه نماینده مردم قصرشیرین عازم منطقه شدیم؛ با اضافه کردن حدود 70 آمبولانس و 8 دستگاه اتوبوس آمبولانس به ناوگان اورژانس منطقه، با توجه به این‌که زمان وقوع زمین لرزه شب بود و امکان استفاده از اورژتنس هوایی وجود نداشت، با 107 دستگاه آمبولانس و 19 اتوبوس آمبولانس عملیات نجات و امداد را آغاز کزدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اعزام 100 تیم واکنش سریع به منطقه را به‌عنوان یکی دیگر خدمات ارائه شده عنوان کرد و گفت: اعزام این تیم‌های متخصص که دوره‌های ویژه را گذراندند نیز انجام شد و خوشبختانه با همکاری خوبی که با برادران عزیز در سپاه و ارتش ، به‌‌ویژه در حوزه امداد هوایی داشتیم بلافاصله به انتقال و اعزام مصدومان به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها پرداختیم؛ چون بلافاصله بعد از حادثه، اقدامات استراتژیک اولیه انجام شده بود، با همکاری هلال احمر بیمارستان‌های صحرایی مستقر شدند و در کمتر از 20 ساعت بیش از هفت هزار و 150 نفر مصدوم را توانسیم به کرمانشاه منتقل کنیم.

سرپرست اورژانس کشور با بیان این‌که در بین مصدومان حادثه تعدادی قطع عضو هم بود، بیان داشت: خوشبختانه تمام این عزیزان تحت عمل جراحی قرار گرفتند و خوشحالم که اعلام کنم تمامی اعمال جراحی انجام شده موفقیت آمیز بود؛ در کل ما حدود 7 هزار و 350 مورد مصدوم داشتیم که از تعداد 3 هزار و 778 نفر بستری شدند.

وی آمار اعمال جراحی انجام شده برای مصدومان این حادثه را یک هزار و 505 عمل اعلام کرد و گفت: از این تعداد حدود هزار و 325 عمل در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام شد؛ از نظر دارو و تجهیزات مشکلی وجود ندارد و حدود 200 تن ملزومات پزشکی و دارو به منطقه فرستاده شده است؛ هم‌چنین دو هواپیما به‌عنوان اورژتنس هوایی در اختیار اورژانس قرار گرفت که برای انتقال مصدومین به شهرهای دیگر مورد استفاده قرار گرفت و انتقال تمام بیماران با تدابیر درست پزشکی صورت گرفت به‌طوری که در این کار هیچ عارضه‌ای برای بیماران اتفاق نیفتاد.

کولیوند در بخش دیگر صخبت‌های خود به استقرار بیمارستان‌های صحرایی اشاره کرد و افزود: اورژانس کشور در همان روز اول اقدام به برپایی شش بیمارستان صحرایی 50 تخت خوابی در منطقه کرد؛ و چون این بیمارستان‌ها زمان بر نیستند و کانتینرهایی هستند که توسط کشنده به محل منتقل می‌شوند خیلی سریع در ثلاث باباجانی  تا غروب همان روز بیمارستان استقرار پیدا کرد علاوه بر این بیمارستان‌های سپاه، ارتش و بیمارستان وزارت بهداشت نیز تا ظهر همان روز فعالیت خود را آغاز کرد, و امکانات این بیمارستان‌ها به‌صورتی بود که هم عمل جراحی و هم پیوند دست و هم مغز و اعصاب انجام شد.

سرپرست اورژانس کشور با اعلام این که بیمارستان‌های مذکور علاوه بر ارائه خدمات به مصدومان حادثه، پذیرای مردم و بیماران عادی هم بودند گفت: اولویت اول ما مجروحان بود، اما مابقی مردمی که دچار مشکلاتی شده بودند نیز به کمک نیاز داشتند، مراجعه می‌کردند و خدمت دریافت می‌کردند،در مورد شایعه کمبود دارو هم باید بگویم من در تمام منطقه حضور پیدا کردم و امکان ندارد کمبود دارو و تجهیزات وجود داشته باشد.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود به اعزام تیم‌های سلامت روان اشاره کرد و اظهار داشت: علاوه بر افرادی که دچار آسیب روانی شدند، افرادی همانند فوریت‌های پزشکی و پزشکان و پرستاران نیز دچار مشکلات روحی و روانی می‌شوند که به حمایت و مشاوره این تیم‌ها نیاز دارند؛ در حال حاضر در منطقه مسائل بهداشتی اولویت قرار دارند و خوشبختانه علاوه بر کارهای بهداشتی مانند کلرزنی آب آشامیدنی، پایگاه‌های تزریق واکسن نیز راه‌اندازی شده است؛ از مردم می‌خواهیم توصیه‌های خودمراقبتی را جدی بگیرند و به آن‌ها عمل کنند، در صورت مشاهده علائم بیماری به اکیپ‌های اورژانس مراجعه کنند و یا با شماره 115 تماس بگیرند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۵۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک فوتی و یک مصدوم بر اثر انفجار گاز در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: آتش‌سوزی و انفجار گاز در یک باب منزل مسکونی یک فوتی و یک مصدوم برجای گذاشت.
سید حمیدحسینی افزود:پس از اطلاع مرکز ارتباطات اورژانس پیش‌بیمارستانی نیشابور آمبولانس پایگاه یک شهری به صحنه حادثه اعزام شد.
رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: پس از حضور کارشناسان فوریت‌های پزشکی در صحنه حادثه و در تریاژ اولیه، تعداد مصدومان حادثه ۲ نفر ارزیابی شد که یکی از مصدومین جوانی حدودا ۴۰ ساله بر اثر شدت جراحات وارده در صحنه حادثه قبل از رسیدن اورژانس فوت کرده بود.
وی افزود: اقدامات پیش بیمارستانی برای مصدوم دیگر حادثه خانمی ۶۰ ساله انجام شده و پس از دریافت خدمات فوریت‌های پزشکی به مرکز آموزشی، بهداشتی و درمانی حکیم منتقل شد.

دیگر خبرها

  • انفجار گاز فاضلاب در پارک پرواز تبریز چهار مصدوم به جا گذاشت
  • امدادرسانی به ۶ مصدوم در محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • مصدومیت ۶ نفر در پی تصادف تریلی و پراید
  • ۹ مصدوم درپی تصادف ۲ پراید در جاده کلات مشهد
  • امدادرسانی به ۷ حادثه دیده در ارتفاعات البرز
  • چهار فوتی در دو حادثه رانندگی در محور‌های خوزستان
  • امدادرسانی به ۶ حادثه دیده در ارتفاعات البرز
  • یک فوتی و یک مصدوم بر اثر انفجار گاز در نیشابور
  • اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی