Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: دور جدید مذاکرات ایران، ترکیه و روسیه برای حل بحران سوریه از روز گذشته آغاز شده و در چند روز آینده هم ادامه می یابد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان،‌ حسین جابری انصاری، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد ایران در کنفرانس بین‌المللی سوریه (آستانه)، صبح و عصر جمعه در آنکارا با امید یالچین و سدات اونال قائم‌مقام و معاون منطقه‌ای وزارت امور خارجه ترکیه و برخی دیگر از مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اجلاس کارشناسان ارشد سه کشور ضامن روند آستانه امروز شنبه در تهران برگزار می شود.

 

علاوه براین، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه از برنامه دیدار با محمدجواد ظریف و سرگئی لاوروف همتایان ایرانی و روسی خود در آنتالیا پیش از نشست سه‌جانبه سوچی درباره سوریه خبر داد.

 

چاووش‌اوغلو که در یک نشست خبری مشترک با جبران باسیل وزیر امور خارجه لبنان در آنکارا سخن می گفت، در ادامه بیان کرد: نشست سه‌جانبه‌ای روز چهارشنبه 22 نوامبر در شهر سوچی در روسیه برگزار خواهد شد. پیش از آن وزیران خارجه سه کشور ایران، ترکیه و روسیه آخر هفته در آنتالیا دیدار خواهند کرد.

 

وی گفت که در سوچی کارشناسان و مقامات عالی رتبه هر سه کشور حضور خواهند داشت.

 

کاخ کرملین نیز روز پنج شنبه برگزاری نشست سوریه در شهر سوچی را تائید کرد که در آن ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه میزبان رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه خواهد بود و احتمال حضور حسن روحانی رئیس جمهور ایران نیز در آن وجود دارد.

 

در نشست سوچی شرکت کنند گان از ایران، روسیه و ترکیه که همگی تضمین کننده های برقراری آتش بس در سوریه هستند، قرار است درباره تحولات سوریه و وضعیت کنونی این کشور بحث و رایزنی کنند.

 

 

 

 

پایان پیام/281

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۵۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد

وزارت امور خارجه ترکیه از به تعویق افتادن سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به آمریکا که قرار بود در ۹ ماه مه برگزار شود، خبر داد.

بنابر گزارش آناتولی، بر اساس اظهارات اونجو کچالی، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه سفر اردوغان به دلیل تناقض در برنامه‌های دیپلماتیک به تعویق افتاد.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که این دیدار در فرصتی دیگر برای هر دو طرف مشخص خواهد شد. کچالی در ادامه بر ادامه گفتگو‌های سطح بالا میان ترکیه و آمریکا تاکید کرد.

اردوغان و بایدن از زمان روی کار آمدن رئیس جمهوری دموکرات آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱، چندین بار در کنفرانس‌های بین المللی ملاقات کرده و تلفنی صحبت کرده‌اند.

روابط واشنگتن و آنکارا به دلیل اختلاف نظرها بر سر پاره‌ای از موضوعات، مدت‌هاست متشنج است.

اگرچه این اختلافات از زمانی که آنکارا درخواست سوئد برای پیوستن به ناتو را در اوایل سال جاری تصویب کرد، کمتر شد، اما همچنان اختلافات بر سر سوریه، روسیه و جنگ در غزه ادامه دارد.

این تعویق چند روز پس از آن صورت می گیرد که اردوغان اخیرا میزبان اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در استانبول بود و این دیدار خشم رژیم صهیونیستی و متحدان آن را برانگیخته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان و مدیران رسانه‌ای برگزار شد
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد