Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد-همزمان با ایام شهادت امام هشتم(ع) وحضور زائران در مشهد ،خدمات ویژه حمل و نقلی به عاشقان اهل بیت (ع) ارائه می شود.

خبرگزاری مهر-گروه استان ها: حال و هوای این روزهای مشهد با همیشه سال متفاوت است و ورود خیل عظیم زائران پیاده و سواره به دومین کلان شهر کشور که از چندین روز پیش آغاز شده همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین وظیفه تمامی سازمان‌های مرتبط با زائران در مشهد ارائه خدمت و پذیرایی از آنها است تا دوری راه و این مسافت های چند صد کیلومتری، خستگی را از آنها بزداید و با خاطره ای خوب این شهر را ترک کنند.

جابه جایی زائران در مشهد و تسهیل شرایط تشرف به حرم مطهر رضوی در ایام شهادت امام هشتم(ع) موضوع مهمی است که متولیان حمل و نقل این شهر تدابیر ویژه ای را در این بخش درنظر گرفته اند.

جایه جایی رایگان زائران پیاده

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد در همین رابطه اظهار کرد: همزمان با روزهای پایانی ماه صفر و به منظور تسهیل در تردد زائران پیاده، خط موقت اتوبوس ملک‌آباد- مشهد با ۳۰ دستگاه اتوبوس فعال راه‌اندازی شده است.

علی اصغر نیشابوری با اشاره به اینکه سرفاصله زمانی هر دستگاه اتوبوس در این خط ۱۰ دقیقه است افزود: خط اتوبوس ملک آباد- مشهد تا میدان ۱۵ خرداد به زائران سرویس‌دهی می‌کند.

خط اتوبوس ملک آباد- مشهد تا میدان ۱۵ خرداد به زائران پیاده به صورت رایگان سرویس‌دهی می‌کند

وی ابراز کرد: تمامی سرویس‌دهی اتوبوسرانی مشهد به زائران پیاده رایگان انجام می‌شود و تاکنون مسیرهای ملک‌آباد، جاده قدیم نیشابور، شهر فرهاد گرد در مسیر فریمان، بخش رضویه مسیر جاده کلات و ایستگاه‌های زائر ورودی مشهد جنب هواشناسی و بیمارستان طالقانی پوشش داده شده که بیشترین زائر در مسیر جاده قدیم نیشابور از این خدمات بهره‌مند شده است.

آماده سازی پارکینگ در پایانه مسافربری

در همین راستا سرپرست سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد از افزایش پارکینگ‌های اضطراری برای رفاه بیشتر زائران خبر داد و گفت: پارکینگ‌های اضطراری سازمان پایانه‌های مسافربری با همکاری سازمان مدیریت حمل و نقل بار همزمان با ایام پایانی ماه صفر افزایش یافته است.

سیدعلی حسینی افزود: افزایش پارکینگ‌های اضطراری این سازمان با همکاری سازمان مدیریت حمل و نقل بار در بارانداز میثاق به انجام رسیده است و خدمات‌رسانی پارکینگ پایانه و پارک‌سوار امام رضا (ع) مشهد در روز رحلت پیامبر اسلام و امام حسن (ع) رایگان است.

وی تصریح کرد: زائران و مجاوران امام هشتم(ع) می‌توانند با پارک خودروهای خود در پارکینگ‌های ضلع غربی و شرقی این پایانه با اتوبوس‌های«بی آر تی» به حرم مطهر رضوی به حرم مطهر مشرف شوند.

زائران و مجاوران امام هشتم(ع) می‌توانند با پارک خودروهای خود در پارکینگ‌های ضلع غربی و شرقی این پایانه با اتوبوس‌های«بی آر تی» به حرم مطهر رضوی به حرم مطهر مشرف شوند

وی ادامه داد: مسیرهای دسترسی به این پارکینگ‌ها شامل مسیر شماره یک از انتهای خیابان امام رضا (ع) و همچنین مسیر دوم واقع در بزرگراه شهید کلانتری، میدان انقلاب اسلامی، خیابان‌های امام خمینی (ره) ۸۰ و ۸۶ است.

بازدید فنی رایگان خودروی زائران

واحد فنی حرم مطهر رضوی در ایام دهه پایانی صفر و به مناسبت شهادت حضرت ثامن الحجج(ع) با استقرار چندین تیم فنی در جاده‌های مشهد به خودروهای در راه مانده از زائران خدمت رسانی می‌کنند.

مسئول ایستگاه فنی امام حسن مجتبی(ع) در این رابطه گفت: این واحد با تجهیز ۳۰ خودرو به وسایل اولیه مورد نیاز اتومبیل در جاده نیشابور مشهد تا امروز به بیش از ۱۰۰ مورد از وسایل نقلیه زائران امام رضا(ع) که در این ایام دچار سانحه و یا خرابی شده بودند، خدمت رسانی کرده‌اند. 

علی محمد شریفی با اشاره به گشت زنی این خودروها در طول شبانه روز تاکید کرد: خدمتیاران بخش روشنایی و فنی حرم مطهر رضوی در گروههای ۵ نفری متشکل از متخصصین فنی خودرو در طول شبانه روز آماده خدمت رسانی به زائران هستند.

وی با بیان این مطلب که در این ایستگاه علاوه بر خدمات فنی پذیرایی مختصری از زائران صورت می‌گیرد، افزود: ایستگاه امام حسن مجتبی(ع) واقع در جاده قدیم نیشابور با اقلامی مانند شیرگرم، میوه،کیک و آبمعدنی در این ایام از زائران پیاده امام هشتم پذیرایی می‌کند، همچنین در این ایام ۱۵۰۰ جفت صندل، ۳ هزار جفت جوراب، ۱ هزار هدبند و هزار و ۵۰۰ جفت دستکش بین این زائران توزیع کرده است.

خدمت رسانی ۲۴ ساعته تاکسی رانی به زائران

 مدیرعامل سازمان تاکسی رانی شهرداری مشهد نیز از ارائه خدمات ویژه به زائران خبرداد و گفت:در ایام پایانی ماه صفر هیچ‌گونه افزایش نرخی در کرایه تاکسی نداریم.

سید مهدی علوی مقدم افزود: نرخ‌ها برای تاکسی‌های خطی بر اساس مصوبه و برای تاکسی های گردشی طبق دستگاه‌های تاکسی متر مصاحبه می‌گردد.

وی تصریح کرد: تاکسی ها شامل خطی، گردشی، تاکسی‌های فرودگاه،راه آهن و پایانه‌های مسافرتی در این ایام به صورت ۲۴ ساعته آماده خدمت به زائران خواهند بود.

مدیرعامل سازمان تاکسی رانی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: به منظور ارائه خدمت به زائران در خیابان‌های اطراف حرم در حدود هزار دستگاه تاکسی به صورت خطی و گردشی مستقر هستند. همچنین در این ایام بیش از ۵۰ ون در مسیر خیابان خسروی تا حرم مطهر، میدان توحید به بست شیخ شیرازی و از موکب های مبادی ورودی به سطح شهر به صورت صلواتی آماده جابه‌جایی زائران رضوی خواهند بود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۶۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری

معاون خدمات شهری کربلا گفت: سال گذشته شاهد حضور ۲۲ میلیون زائر در عراق بودیم و طبق پیش‌بینی‌های ما در اربعین سال جاری حضور زائران اباعبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین به ۳۰ میلیون نفر خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری پیش از ظهر امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_در ستاد اربعین حسینی استان ضمن گرامیداشت یاد شهیدان عراق به‌ویژه شهید ابومهدی المهندس که در برابر داعش ایستادگی کردند، اظهار کرد: ستاد اربعین حسینی استان به‌صورت ماهانه با هدف ایجاد آمادگی در برگزاری شایسته مراسم اربعین حسینی جلساتی را برگزار می‌کند تا مقدمات این رویداد عظیم را به بهترین نحو فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ هزار نفر از مردم استان اصفهان در اربعین حسینی میهمانان برادران عراقی خود هستند، افزود: از مهمان‌نوازی بی‌نظیر مردم و دولت عراق در ایام اربعین حسینی قدردانی می‌کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان با بیان اینکه این مهمان‌نوازی الگوی شایسته‌ای برای همه دنیا است تا محبت و برادری را از مردم عراق یاد بگیرند، خاطرنشان کرد: آنان هر چه دارند برای خدمت به زائران در طبق اخلاص می‌گذارند ما نیز از این بابت صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنیم.

جان‌نثاری یادآور شد: بیش از ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برپا می‌شود و خوشحال هستیم که می‌توانیم خادم زائران اربعین حسینی باشیم و در این راستا آمادگی داریم هر کمکی که مسئولان عراقی تشخیص می‌دهند را جهت برگزاری اربعین حسینی انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه خود را ملزم می‌دانیم که همه اقداماتی که انجام می‌دهیم تحت نظر دولت عراق باشد، بیان کرد: برنامه‌ریزی شود تا تمامی شهرداران استان با محوریت شهرداری اصفهان در ایام اربعین همکاری لازم را با خدمات شهری کربلا داشته باشند.

رویکرد و منش مردم و مواکب استان اصفهان در ایام اربعین

علی یحیی عبد، معاون خدمات شهری کربلا نیز در این نشست سخنان خود را با گرامیداشت یاد شهیدان ایران اسلامی بالأخص شهید والامقام سردار سلیمانی آغاز و اظهار کرد: ما و برادران ایرانی مان یک گروه مشترک با هدف خدمت‌رسانی به زائران حضرت سیدالشهدا (ع) هستیم و هیچگونه جدایی بین ما نیست.

وی با تأکید بر اینکه در ایام اربعین حسینی منش و رویکرد شیعه حضرت امیرالمومنین (ع) را به جهانیان نشان می‌دهیم، افزود: اربعین یک رویداد جهانی و برگزاری شایسته آن موفقیتی برای جهان اسلام است.

معاون خدمات شهری کربلا بیان کرد: برای ما باعث افتخار است که خادم امام حسین (ع) هستیم و می‌دانیم که برای شما نیز خدمت به زائران سیدالشهداء (ع) افتخار است زیرا همه ما هر چه که داریم از لطف و مهربانی امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) است.

وی گفت: سال گذشته شاهد حضور ۲۲ میلیون زائر در عراق بودیم و طبق پیش‌بینی‌های ما در اربعین سال جاری حضور زائران ابا عبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین به ۳۰ میلیون نفر خواهد رسید.

معاون خدمات شهری کربلا با اشاره به اینکه سالانه ۵ میلیون نفر به زائران اربعین حسینی اضافه می‌شود، عنوان کرد: مواکب اصفهانی در کربلا به خاطر حضور پرشور و خلاقیت‌هایی که در خدمت‌رسانی به زائران دارند زبانزد هستند.

وی با بیان اینکه از خدماتی که شهرداری اصفهان در شهر کربلا انجام می‌دهد قدردانی می‌کنیم، گفت: اصفهانی‌ها در ایام اربعین بسیار متفاوت‌تر از سایر شهرها عمل می‌کنند، آن‌ها معتقدند بر خاکی که خون سیدالشهداء (ع) ریخته شده است حرمت دارد و نباید زباله‌ای بر زمین ریخته شود.

معاون خدمات شهری کربلا خاطرنشان کرد: کربلا هم مانند اصفهان شهر شما است و با شما همکاری خواهیم داشت زیرا معتقد هستیم بین ایران و عراق هیچ فراقی نیست.

به گزارش ایمنا، در این نشست اعضاء ستاد اربعین حسینی استان، مدیر مطالعات و پژوهش‌های کربلا، مدیر پارک‌ها و فضای سبز کربلا و مدیر منطقه پنج کربلا نیز حضور داشتند.

کد خبر 749330

دیگر خبرها

  • آپشن جدید خودرو‌های آمریکا
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • نوسازی پیاده‌رو‌های خیابان ۱۹ دی قم
  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد