Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@07:26:26 GMT

۵۸۰ برنامه شاخص هفته بسیج در ساری برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۷۹۳۲۰

۵۸۰ برنامه شاخص هفته بسیج در ساری برگزار می شود

ساری - فرمانده سپاه ناحیه ساری از برگزاری ۵۸۰ برنامه شاخص به مناسبت هفته بسیج در شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد خادم، پیش از ظهر شنبه، در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته بسیج، از انجام بیش از ۵۸۰ برنامه شاخص در سطح حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرستان خبر داد و افزود: برنامه‌های امسال بیشتر مسجد محور بوده که هم تبرک کارهای ما باشد و هم این مکان مقدس رو به فراموشی نرود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده ناحیه مقاومت ساری، یکی از دغدغه‌های جدی را روند رو به کاهش حضور جوانان و نوجوانان در مساجد برشمرد و افزود: از این رو، برنامه‌های شاخص سپاه با محوریت مساجد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این هفته بیش از ۲۳ یادواره شهید برگزار خواهد شد، خاطرنشان شد که برخی از این یادواره‌ها بخشی بوده و با همکاری چندین روستا انجام می‌گیرد و بخشی از این یادواره‌ها نیز، اختصاصاً برای کودکان بوده و باعنوان یادواره بچه‌های آسمانی نامگذاری شده است تا انتقال فرهنگ رشادت و شهادت به تناسب سن مخاطبان انجام گیرد.

خادم از جمله برنامه‌های این هفته به برگزاری بیست مسابقات ورزشی اصلی در بخش‌های مختلف و چندین مسابقه محلی اشاره کرد و مسابقات ورزشی را یکی از عوامل جذب دانست.

فرمانده سپاه ساری یکی از برنامه‌های شاخص امسال که متناسب با شعار محوری سال است را "طرح الگوسازی و الگودهی" یاد کرد و افزود: این طرح به‌منظور معرفی بهتر اقتصاد مقاومتی است و بدین منظور نمایشگاه بزرگی از دوشنبه به مدت یک هفته در امام‌زاده یحیی ساری با حضور همه مسئولان استانی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: نمایشگاه اقتصاد با ۶۰ غرفه و به مدت یک هفته دایر خواهد بود که در آن در رابطه با کمک هزینه اشتغال ۵ تا ۲۰ میلیونی سپاه به افراد برای ایجاد اشتغال توضیح داده می‌شود و افرادی که با کمک این تسهیلات شاغل شدند، حضور خواهند یافت و محصولات خود را نیز ارائه خواهند کرد.

فرمانده سپاه ساری با اشاره به برگزاری صد همایش بصیرتی، فرهنگی و مشاوره ای برای روشن کردن فکر مردم  در هفته بسیج، گفت: کشور ما از باب آسیب‌های اجتماعی در حال استحاله است و هرچند عوامل اقتدار ما بالاست اما دشمن بر مولفه‌های اقتدار معنوی تمرکز کرده تا آنها را از ما بگیرد.

وی با اشاره به فضای مجازی و گسترش شبکه‌های اجتماعی گفت: والدین و فرزندان برای استفاده از این بستر نرم‌افزاری آماده نیستند و لذا در این راه ما شاهد آسیب هستیم و در این زمینه، رسانه‌ها می‌تواند نقش موثری در آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی ایفا کنند

خادم از دیگر برنامه‌های این ایام به اجرای سه نمایشگاه هنری در سه محله و مسجد، دیدار با خانواده شهدا و مدافع حرم و ویزیت رایگان در مناطق محروم، افتتاح و تحویل خانه‌های محروم توسط بسیج سازندگی، افتتاح سوله صالحین، ارائه خدمات زیرساختی و حضور گروه‌های جهادی در مناطق محروم، اجرای برنامه فرهنگی و هنری میقات در ۱۴ محله ساری، حضور بسیجیان در نماز جمعه، همایش شکوه مقاومت در ۵ آذر در مصلی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه سپاه ساری باید تا پایان سال جاری به تعداد ۵۵ خانه محروم را تحویل افراد محروم کند، افزود: ۲۴ خانه در حال ساخت و آماده‌سازی است و در این هفته، به‌صورت نمادین افتتاح و تحویل خانه‌های محروم را توسط بسیج سازندگی خواهیم داشت.

فرمانده سپاه ساری با تأکید بر اینکه بسیج مختص هیچ جناحی نیست، گفت: بسیج تنها بر اساس اهداف انقلاب و آرمان‌های امام راحل حرکت می‌کند و هر که در این مسیر باشد ما پشت سر او خواهیم بود و اگر نباشند، بر آنها نقد داریم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۹۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقیدتی سیاسی سپاه به دنبال تعمیق معنویت در علم است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) گفت: در مجموعه عقیدتی سیاسی سپاه به دنبال تعمیق معنویت در علم هستیم و انسان را در مدار تعالیم و سنت‌های الهی قرار دهیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین امین‌رضا کمالی امروز در مراسم گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و گرامیداشت هفته کار و بسیج کارگری در ستاد سپاه انصارالرضا(ع)، گفت: در ایام هفته عقیدتی سیاسی بسیج و هفته کار و بسیج کارگری قرار داریم که یاد شهید استاد مرتضی مطهری، شهید شاخص هفته عقیدتی سیاسی بسیج و استاد متفکر و همچنین شهید برونسی شهید شاخص هفته کار و بسیج کارگری را گرامی می‌داریم.

وی بیان کرد: به تعبیر امام راحل(ره)، هنر مجموعه عقیدتی سیاسی این است که دل‌ها را به سوی خدا حرکت و تعالی بخشد، عقیدتی سیاسی مجموعه‌ای در نمایندگی ولی فقیه در سپاه این است که کار آن تعمیق معنویت است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) گفت: مباحث آموزشی که در مجموعه عقیدتی سیاسی تدریس می‌شود با مباحث آموزشی دانشگاه‌ها و سایر مراکز آموزشی متفاوت است و به فرموده استاد  مطهری، در آموزش‌های مجموعه عقیدتی سیاسی به دنبال الهی شدن انسان‌ها و ارجاع دادن بندگان خدا به معنویت و جایگاه اصلی خودشان هستیم.

وی با بیان اینکه آموزش‌های ما باید به سمت تعالی فکری و روحی حرکت کند، گفت: ما در مجموعه عقیدتی سیاسی سپاه به دنبال تعمیق معنویت در علم هستیم و اینکه انسان را در مدار تعالیم و سنت‌های الهی قرار دهیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) بیان کرد: در هر میدانی ما به پیروزی رسیدیم قدرت و عنایت پروردگار باعث و علت اصلی این موفقیت‌ها بوده است که لازم است این جایگاه بالایی که امروز در جهان به واسطه معنویت به دستم آوردیم را قدر بدانیم و شاکر خداوند باشیم.

کمالی ادامه داد: مجموعه عقیدتی سیاسی در سپاه به دنبال نهادینه کردن معنویت و تقوای الهی در بین کارکنان سپاه است و حرکت بر مدار تفکر الهی و تکیه به نیروی ایمان است که در تمامی صحنه‌ها ما را به پیروزی رساند.

وی ادامه داد: هنر شهید مطهری این بود که جریان‌ها و اندیشه‌های انحرافی که با تفکر اسلام و نیروی ایمان مردم مقابله می‌کرد را شناسایی و به مردم معرفی می‌کرد و با نحله‌های واحی و پوچ آن زمان مبارزه می‌کرد؛ بر ما ضروری است که امروز راه این شهید بزرگوار را ادامه دهیم و در شرایطی که شبیخون دشمنان اذهان ما و جوانان را هدف قرار داده با استفاده از تفکر ناب شهید مطهری و به کار بردن آن در جامعه در تله‌های انحرافی دشمنان گرفتار نشویم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) بیان کرد: علملیات وعده صادق نشان داد که به واسطه حرکت سربازان اسلام در مدار تفکر الهی؛ با وجود تمام تدابیر امنیتی دشمن توانستیم رژیم صهیونیستی را شکست دهیم و این عملیات مقتدرانه و پیروزمندانه باعث تعجب جهان شد.

کمالی با بیان اینکه، عملیات «وعده صادق» تحقق وعده الهی به واسطه تکیه بر دو عنصر ایمان و عمل صالح بود، گفت: مجموعه عقیدتی سیاسی در سپاه به دنبال نهادینه کردن این دو عنصر مهم در بین کارکنان سپاه و بسیجیان است.

انتهای پیام/102/

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق همه مستضعفان جهان را امیدوار کرد
  • لزوم شناسایی، جذب و رشد نخبگان در استان قم
  • ۴۰ برنامه هفته بسیج کارگری در چالوس برگزار می‌شود
  • شهید شاخص استان بوشهر از شهرستان عسلویه معرفی می‌شود
  • تدارک ۳۰ عنوان برنامه برای هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج
  • ایران، سرآمد در حوزه دفاعی و امنیتی، با وجود تهدیدات متعدد
  • عقیدتی سیاسی سپاه به دنبال تعمیق معنویت در علم است
  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی