Web Analytics Made Easy - Statcounter


احمد مسجدجامعی، فعال قرآنی و عضو شورای اسلامی شهر تهران، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به آشنایی دیرینه‌ای که با استاد سیدمهدی فاطمیان داشته است، گفت: همین آشنایی منجر به این شد که برای هیئت امنای موزه قرآن از ایشان نیز دعوت به عمل آید.
وی با اشاره به اینکه این موزه، اولین موزه قرآنی ثبت شده در «ایکوم» است، افزود: این موزه در زمان دولت اصلاحات توسط مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی افتتاح شد و به هنگام راه‌اندازی استاد فاطمیان از نزدیک با ما همکاری می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: استاد فاطمیان در جلسات هیئت امنا که هفتگی بود به صورت منظم حضور می‌یافت و برای تمام صحبت‌های مطرح شده در این جلسات شاهد مثال قرآنی می‌آورد که برای معنای نهفته کلام خود بسیار به جا بود. این موضوع نشان از احاطه ایشان به قرآن کریم داشت.
مسجدجامعی با اشاره به اینکه بعدها هیئت امنای موزه از بین رفت و موزه قرآن مانند دیگر موزه‌های کشور دولتی شد، اذعان کرد: در این موزه، فعالیت‌های خوبی شکل گرفت که یکی از آنها جایزه «اخلاق و نیایش» بود. برنامه دیگر نیز شهادت حضرت زهرا(س) بود که در آن روز مراسمی در موزه برگزار می‌شد. همچنین در روز عید غدیر، رونمایی از یک قرآن داشتیم که هر سال این کار صورت می‌گرفت.
وی با بیان اینکه یکی از افرادی که همیشه مورد مشورت من برای انجام چنین فعالیت‌هایی بود و از ایشان نظر می‌خواستم استاد فاطمیان بود با تأکید بر اینکه مرحوم فاطمیان شخصیت از بسیار ارجمند و منظمی برخوردار بود، گفت: البته آشنایی من با استاد به قبل از راه‌اندازی موزه بر‌می‌گردد و همین آشنایی قدیمی، باعث حضور ایشان در هیئت امنای موزه شد. ایشان وجوه شخصیتی ویژه دیگری نیز داشت که این وجه از شخصیت ایشان کمتر گفته شده است.
مسجد جامعی همچنین در مورد ادامه ارتباط ایشان با استاد فاطمیان بعد از خروج از هیئت امنای موزه قرآن، گفت: ارتباط ما ادامه داشت اما مانند گذشته نبود. ایشان تا زمانی که جلسات هیئت امنا بود حضور موثری داشت. بعد از خارج شدن موزه از شرایط هیئت امنایی، این جمع که پایه‌گذار بسیاری از فعالیت‌های موثر بودند، کمتر موفق شدند هم را ملاقات کنند.
وی در پایان این ضایعه را به جامعه قرآنی به ویژه خانواده بزرگوارشان تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: متاسفانه در روز تشییع استاد در مشهد بودم و موفق به حضور نشدم.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۹۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر مرحوم اسکویی با حضور مسئولان ورزشی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم تشییع پیکر زنده یاد مسعود اسکویی گوینده و مجری ورزشی و پیشکسوت رادیو، صبح امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت) در مسجد بلال سازمان صدا و سیما برگزار شد.

در این مراسم سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک، شروین اسبقیان معاون وزیر ورزش و جوانان، تعدادی از رؤسای فدراسیون‌ها و جمعی از مدیران و پیشکسوتان ورزشی و اصحاب رسانه حضور داشتند.

پیکر زنده‌یاد اسکویی ظهر امروز در قطعه نام آوران بهشت زهرا (س) به خاک سپرده می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش مطهری به ماجرای دختـر دف‌زن | خانم‌های مجلس به لاک غلیظش معترض بودنـد!
  • واکنش علی مطهری به ماجرای خانم دف‌زن در مراسم شهید مطهری/بدون مشورت با من این خانم را با یک آقا جایگزین کردند /خانم‌های معترض از او دلجویی کردند
  • قدردانی از هنرمندان در یک پایگاه مهم موسیقی/ خاطراتی که زنده شد
  • برگزاری مراسم بازنشستگی و تجلیل از دکتر عراقی‌زاده
  • حرکت جدی بنیاد ملی علم ایران به سوی مرجعیت علمی 
  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود
  • نظم‌بخشی به تردد موتورسیکلت‌ها نخستین اقدام موثر هیئت امنای بازار اصفهان است
  • تشییع پیکر مرحوم اسکویی با حضور مسئولان ورزشی
  • پیکر مرحوم رحیم پرواسی در اردبیل تشییع شد
  • گزینه محبوب نکونام استاد فسخ قرارداد شد! | عکس