Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، سهیلا جلودارزاده درباره اینکه با توجه به نارضایتی‌هایی که در فضای مجازی و رسانه‌ها از مسکن مهر مناطق زلزله‌زده مطرح شده، استفاده سیاسی از این موضوع تا چه اندازه می تواند مسئله اصلی را به حاشیه کشاند؟ گفت: آنچه که شنیده‌ام بیشترین تخریب در مناطق زلزله‌زده در پروژه‌های مسکن مهر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اینکه در چنین شرایطی بگوییم بهره‌برداری سیاسی از این موضوع می شود شاید ناشی از این مسئله باشد که وقتی اتفاقی رخ می دهد و مردم شاهد ناملایمات هستند، چنین موضوعاتی طبیعتا مطرح شده و به میان می آید.

وی افزود: طبیعی است که افرادی که مصیبت زده بوده و در شرایط سوگواری هستند از این مسائل گلایه‌مند می شوند اما نباید چنین موضوعاتی مانع از رسیدگی به وضعیت زلزله‌زدگان شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه حوادث طبیعی اتفاق می افتد و انسان باید خود را قبل از آن آماده کند، تصریح کرد: البته شهرداری‌ها برای ارائه مجوز ساخت و ساز مسئله زلزله خیز بودن را در نظر گرفته و بر همان اساس مجوز می دهند. در مورد مسکن مهر نیز نباید بدون دریافت مجوز ساخت و ساز انجام شود. زیرا تعداد کثیری از شهروندان در این مسکن‌ها زندگی می کنند و هنگام وقوع زلزله بیشترین تلفات را هم دارند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: بنابراین طرح موضوعاتی مانند ساخت و سازهای مسکن مهر همان چیزی است که مردم مطرح می کنند و این موضوع باید رسیدگی و دقت شود تا تمامی شرایط ایمنی در ساخت و سازها رعایت شود. همیشه یک دولت باقی نمی ماند بلکه دولت های بعدی هم می آیند و در چنین شرایطی انتقادات مشخص می شوند.

جلودارزاده با تاکید بر این‌که مسئله ساخت‌وسازها باید بطور ریشه‌ای بررسی شود، مدعی شد: در منطقه‌ای از مسکن مهر تهران هم جابجایی منابع مالی وجود داشت که باعث نارضایتی‌های زیادی شد. نمی‌توانیم از دولت بخواهیم تمام ندانم‌کاری‌هایی که انجام شده را از منابع مردم پرداخت کند.

وی خاطرنشان کرد: حداقل کار این است که خاطیان شناسایی و مجازات شوند تا برای همه دولت‌ها درس عبرت باشد و امیدوار هستم که بیشترین تمرکز مسئولین در رسیدگی به حادثه دیدگان زلزله اخیر باشد.

این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد: مسکن مهر یک پروژه ملی بوده و فقط مختص منطقه زلزله‌زده نیست. در همه شهرها وجود دارد لذا باید ستادی تشکیل شده و بررسی‌های خود را انجام دهد تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۹۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه مسکن ملی پرند متری ۱۰ میلیون تومان

به گفت مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند ۴۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن این شهر تا تابستان امسال تحویل متقاضیان می‌شود که هزینه این واحدها با مشاعات حدود ۱۰ میلیون تومان در هر متر مربع بوده است.

به گزارش ایسنا، آرش صیادی امروز در جریان بازدید خبرنگاران از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهر جدید پرند اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکن، سهم شهر جدید پرند ۳۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی است که در مراحل مختلف ساخت قرار دارند. تعداد ۳۰۰۰ واحد مربوط به طرح اقدام ملی بوده که سال ۱۴۰۰ آغاز شده بود. از خرداد ۱۴۰۱ نیز پروژه نهضت ملی مسکن شروع شد.

وی افزود: بخشی از واحدهای مسکونی در پرند آماده واگذاری است اما به دلیل عدم تکمیل زیرساخت‌ها از جمله آب و فاضلاب امکان واگذاری آن وجود ندارد. در حال حاضر ۴۰۰۰ واحد برای واگذاری منتظر تامین تاسیسات بوده که تا تابستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد. تعداد ١٧٠٠ واحد از آن مربوط به نهضت ملی مسکن است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند با اشاره به ثبت نام ۲۲۰ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن  در پرند گفت: از این تعداد بیش از ۸۰ هزار نفر واوجد شرایط بودند. پس از طی دو نوبت الحاق زمین هم‌اکنون ۳۳ هزار و ۵۰۰ واحد در حال ساخت است و برای ساخت حدود ۴٠ هزار واحد زمین کم داریم. یعنی زمینی معادل ١٣٠٠ هکتار باید تامین شود. البته شهرک اعتمادیه با ظرفیت ١١ هزار واحد در حال ساخت است اما در نهایت برای ساخت حدود ۴٠ هزار واحد زمین کم داریم.

عنوان

به گفته صیادی، آورده متقاضیانی که واحدهای آنها تا تابستان آماده می‌شود حدود ۷۰۰ میلیون تومان بوده که هزینه ساخت واحدها با مشاعات آنها تقریبا ۱۰ میلیون تومان در هر متر مربع برآورد می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند در توضیح هزینه ساخت واحدها گفت: تلاش وزارت راه و شهرسازی و مجموعه دولت این بوده تا قیمت نهضت ملی مسکن را مدیریت کند و تقریبا یکسان باشد. اما واقعیت این است که تورم با قیمت‌ها همخوانی ندارد. وزارت راه و شهرسازی قیمت زمین را از مسکن حذف کرده تا هزینه ساخت کاهش یابد. البته با توجه به اینکه قراردادها مشمول تعدیل می‌شود  از متقاضیان نهضت ملی مسکن می‌خواهیم به‌موقع نسبت به تامین آورده خود اقدام کنند.

وی اعلام کرد: هم‌اکنون ۸۰۰ واحد برای هنرمندان و خبرنگاران معرفی شده که وزارت ارشاد در حال ساخت و در مرحله بتن‌ریزی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند درباره واحدهای خالی این شهر گفت: سال گذشته ۱۳ هزار واحد مسکونی خالی شناسایی و هم‌اکنون ۱۰ هزار واحد به سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات معرفی شده است؛ البته احتمال وجود ۳۰۰۰ واحد خالی از سکنه دیگر در این شهر جدید وجود دارد.

صیادی با بیان اینکه خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن غیر قانونی است، بیان کرد: امتیاز هیچ هویت حقوقی ندارد و امکان دارد افراد دارنده امتیاز از آن حذف شوند. بنابراین مردم بدانند این قرارداد بسیار پرریسک است و امکان دارد تمام سرمایه خود را از دست بدهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تامین زمین برای ۹۰ هزار واحد مسکن ملی در سیستان و بلوچستان
  • هزینه مسکن ملی پرند متری ۱۰ میلیون تومان
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • ۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد
  • حمایت مجلس ؛ به مردم زمین رایگان بدهید | زمین اگر برای خود مردم باشد ماشین و طلای خودشان را می‌فروشند تا زمین‌شان را بسازند
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است