Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ معاملات هفته گذشته بورس انرژی باعث شد تا ارزش معاملات آبان ماه «تاکنون» به نزدیک ۳۹۰ میلیارد تومان برسد که این عدد، رکورد بیشترین ارزش معاملات ماهیانه بازار فیزیکی در تاریخ بورس انرژی را شکل داد.
 
بر اساس این گزارش، آمارهای معاملاتی نشان می دهد، حجم معاملات فرآورده های نفتی، گازی و پتروشمی در بازار فیزیکی بورس انرژی به ۵۵ هزار و ۱۰ تن رسید و موجب شد تا ارزش معاملات به رقمی نزدیک به ۸۷ میلیارد تومان برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
از سویی دیگر، این حجم و ارزش معاملات به نسبت هفته قبل و رکورد بیشترین معامله هفتگی در سال جاری یک عقب نشینی نسبی را نشان می دهد. همچنین متوسط حجم معاملات هفتگی بورس انرژی در سال جاری رقمی نزدیک به ۴۷ هزار و ۸۰۰ تن و متوسط ارزش معاملات نیز نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان بوده که نشان می دهد شرایط مطلوبی در این بازار وجود دارد.
 
** حجم معاملات
افزون بر این در هفته گذشته حجم معاملات به نسبت متوسط سال جاری ۱۵ درصد رشد و به نسبت متوسط ارزش معاملات هفتگی امسال ۲۴ درصد افزایش را نشان می دهد. این گزارش می افزاید، در هفته گذشته از ۵۸ عرضه اصلی در بازار فیزیکی، ۴۴ مورد آن به معامله ختم شد آن هم در شرایطی که ۱۱ معامله با تغییر نرخ و همگام با تقابل عرضه و تقاضا ثبت شد که این وضعیت نشان می دهد ۲۵ درصد از معاملات در بازار فیزیکی با رقابت و تغییر قیمت ها مورد معامله قرار گرفته است.
 
گفتنی است، در هفته گذشته نزدیک به ۲۲ درصد از عرضه ها در داد و ستدهای بورس انرژی، با تغییر قیمت مواجه شد که نشان می دهد در هفته گذشته رقابت بیشتری در این بازار حکمفرما بوده است.
 
در معاملات هفته گذشته بورس انرژی، ‌ حلال ۴۰۲ از تولیدات پالایشگاه های تبریز، شیراز و کرمانشاه، آیزوریسایکل پالایش نفت شیراز، سوخت کوره سبک پتروشیمی تبریز، متانول پتروشیمی شیراز و سی او اس پالایش نفت شازند از جمله کالاهایی بودند که در هفته گذشته با افزایش نرخ مورد معامله قرار گرفتند.
 
همچنین ۳۰ هزار کیلووات ساعت برق شرکت تولید نیروی جنوب غرب صبا «نیروگاه خرمشهر» در رقابت قیمتی، با کاهش نرخی نزدیک به ۱۳ درصد مورد معامله قرار گرفت تا ۴۳.۵ تومان افت قیمتی را تجربه کند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۰۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳۹۰۰ واحدی صبح گاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) با رشد ۱۷۰۴ واحدی به ۲,۳۰۵,۰۸۲ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۲۳۵۳.۶۸ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۱.۱۴۳ میلیارد سهم بود که طی ۵۳,۷۷۳ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۷,۳۶۳.۶۳۲ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۳۷,۳۶۶.۳۳۷ میلیارد ریال شد.

به گزارش مهر، روز گذشته (۴ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در راستای تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه، فعالیت شرکت‌های بورسی را از این مالیات معاف کرد که این مساله موجب رشد شاخص کل در آغاز معاملات روز چهارشنبه شد.

کد خبر 6087226 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به بورس انرژی تزریق شد
  • تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی
  • برای دومین بار؛ تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • محرک جدید بورس
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبحگاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبح گاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت