Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴- رییس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه براساس اعلام پزشکی قانونی، آمار جانباختگان زلزله کرمانشاه، ۴۳۶ نفر است، اظهار داشت: احتمال افزایش فوتی‌ها به ۵۰۰ نفر وجود دارد؛ البته به این معنا نیست که کسی زیر آوار مانده باشد؛ چرا که در ۱۴-۱۵ ساعت اول حادثه، تخلیه از زیر آوار صورت گرفت و مصدومان به مراکز درمانی منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اسماعیل نجار (رییس سازمان مدیریت بحران کشور) در تشریح آخرین وضعیت مناطق لزله‌زده، اظهار داشت: خوشبختانه با اعزام اکیپ‌های ویژه، در حال حاضر مشکل آب و برق در تمامی شهرها و روستاهای کرمانشاه رفع شده است.
نجار با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکلی در خطوط تلفن ثابت و همراه در مناطق زلزله‌زده وجود ندارد، گفت: ما تا پایان بازتوانی و بازسازی در خدمت مردم آسیب‌دیده، خواهیم بود. با توجه به حوادثی که در کشور داریم، باید در بحث پیش‌بینی و پیشگیری تلاش کنیم و در این زمینه مردم باید پیشگام باشند.
رییس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه براساس اعلام پزشکی قانونی، آمار جانباختگان زلزله کرمانشاه، ۴۳۶ نفر است، اظهار داشت: احتمال افزایش فوتی‌ها به ۵۰۰ نفر وجود دارد؛ البته به این معنا نیست که کسی زیر آوار مانده باشد؛ چراکه در ۱۴-۱۵ ساعت اول حادثه، تخلیه از زیر آوار صورت گرفت و مصدومان به مراکز درمانی منتقل شدند.
وی اضافه کرد:‌ با توجه به اینکه احتمال دفن اجساد بدون مجوز پزشکی قانونی در روستاها وجود دارد، قرار است آمار دقیقی در این رابطه اخذ شود.
نجار ادامه داد: براساس آماری که در اختیار داریم، تعداد مصدومان حادثه ۷ هزار و ۸۱۷ نفر است که از این تعداد بالای ۱۵۰۰ نفر تاکنون ترخیص شده‌اند. البته ممکن است آمار بهداشت و درمان بیش از اینها باشد.
نجار با بیان اینکه ۵۵ هزار تخته چادر در مناطق زلزله‌زده توزیع شده است، اما همچنان نیاز به چادر و پتو وجود دارد، گفت: البته در برخی مناطق میزان تخریب کم بوده اما به دلیل پس لرزه‌ها، مردم احساس خطر می‌کنند و زیر سقف نمی‌روند.
معاون وزیر کشور ادامه داد: با توجه به برودت هوا، از هلال احمر درخواست کردیم که وسایل گرمایشی و پوشش‌های نایلونی را در اختیار زلزه‌زدگان قرار بدهند.
زلزله شامگاه یک‌شنبه ۲۱ آبان‌ ماه بسیاری از هموطنانمان را داغدار و بی‌سرپناه کرد. فاجعه‌ای که زندگی بسیاری از ایرانیان را طی یک هفته اخیر تحت تاثیر خود قرار داده، با این وجود، زندگی فراتر از تمامی اتفاقات در مناطق زلزله‌زده جریان دارد و امید به آینده بهتر و بازگشت به زندگی عادی را می‌توان در چهره تک‌تک مردمان این منطقه حس کرد.
چند روزی از زمین لرزه بزرگ غرب کشور می گذرد و آن گونه که مسئولان اعلام کرده‌اند کم کم با آغاز آواربرداری گسترده، زندگی دوباره به شهر سرپل ذهاب ، ازگله و ... بازگشته است.
مشکل قطعی آب، برق و گاز در مناطق زلزله‌زده به گفته سخنگوی سازمان مدیریت بحران برطرف شده است و در عین حال ماموران ادارات مربوطه با مراجعه به درب منازل مشکلات احتمالی را به صورت موردی بررسی و رفع می‌کنند.
این‌ در حالیست که از امروز (شنبه) کارمندان شرکت‌های دولتی و همچنین کارمندان بانک در محل کار حضور یافته اند و بر اساس دستور استاندار کرمانشاه در صورتی که ساختمان اداره‌ای به دلیل زلزله تخریب شده باشد، ارائه خدمات به مردم در زیر چادرها صورت می‌گیرد. مدارس نیز باید هرچه زودتر تخلیه، و دانش آموزان به کلاس های درس برگردند. بازگشایی مدارس، بازگشت حیات به شهر است .
همچنین مقرر شده است که از امروز خسارت‌دیدگان برای تشکیل پرونده به بانک های دولتی مراجعه کنند و همچنین هلال احمر اعلام کرده است که از امروز دفترچه‌ای برای ارائه اقلام امدادی شامل سبد غذایی یک ماهه را در اختیار سرپرست خانوارها قرار خواهد داد.
زلزله 7.3 ریشتری غرب کشور هشت شهر و 1200 روستا را تحت تاثیر قرار داد و طی آن 4500 واحد مسکونی شهری و 11 هزار واحد روستایی تخریب شدند و به گفته رییس جمعیت هلال احمر، تاکنون 55هزار تخته چادر و 78 هزار متر موکت میان زلزله زدگان توزیع شده است و اکنون اکثر مردم لوازم مورد نیاز خود را دریافت کرده اند. از امروز شنبه تا دوشنبه اقلام مورد نیاز 72 ساعته افراد در بین زلزله زدگان توزیع می شود.
رئیس جمعیت هلال احمر با یادآوری اینکه همه افراد آسیب دیده شناسنامه امدادی دریافت می کنند، افزود: تمام اقلامی که بین زلزله زدگان توزیع می شود در دفترچه امدادی ثبت می شود تا همه افراد از اقلام مور نیاز خود به شکل عادلانه بهره مند شوند. از روز دوشنبه با مدیریت افراد در مناطق هشتگانه، اقلام مورد نیاز یک ماهه خانوار بین آنها توزیع خواهد شد.
مسئولان محلی از خیران خواسته اند که در ارسال کمک های مردمی کودکان زلزله زده را فراموش نکرده و برای آنها اسباب بازی و یا کتاب آموزشی ارسال کنند و به گفته رییس سازمان داوطلبان هلال احمر، در حال حاضر با توجه به سرمای شبانه هوا و پیش بینی بارندگی نیاز اصلی مردمان مناطق زلزله زده، نایلون، لباس گرم، چراغ والور، پتو و برزنت است. علاوه بر وسایل گرمایشی، لوازم تحریر، عروسک برای بچه‌ها، بسته‌های بهداشتی، لباس زیر و لباس‌های گرم از جمله اقلام ضروریست که مردم می‌توانند برای کمک به مناطق زلزله زده ارسال کنند.
وی تاکید کرد که مردم وسایل گرمایشی را فراموش نکنند.
در حوزه درمانی نیز براساس آنچه کولیوند سرپرست اورژانس کشور عنوان کرده است:‌ در حال حاضر از نظر دارو و تجهیزات پزشکی و دپوی خون و فرآورده‌های خونی اصلا دچار کمبود نیستیم.
سرپرست اورژانس به هموطنان مناطق زلزله‌زده توصیه کرد که در صورت بروز سرفه، تب و اسهال در مناطق زلزله‌زده، گزش حشرات و سایر مشکلات جسمی، موضوع را با کادر درمان مستقر در این مناطق در میان بگذارند.
با تدابیر اتخاذ شده وزارت بهداشت، از این پس هر هفته یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مسئولیت ارایه خدمات درمانی در مناطق زلزله‌زده را برعهده دارد که اولین دانشگاه نیز دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.
محورهای مواصلاتی به مناطق زلزله زده بخاطر ازدحام خودروهای کمک‌های مردمی و امدادی سنگین است و براین اساس پلیس ضمن اعمال محدودیت‌های تردد، از هموطنان خواست با خودروهای شخصی خود برای رساندن محموله‌های امدادی به این مناطق نیایند.
منبع: خبرگزاری ها

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۰۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۱۰۰۰ قلم دارو در داروخانۀ هلال‌احمر لرستان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان از توزیع ۱۰۰۰ قلم دارو در داروخانۀ هلال‌احمر این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازخرم‌آباد، محمد قدمی، ظهر امروز، در نشست خبری به‌مناسبت هفتۀ هلال‌احمر، گفت: جمعیت هلال‌احمر لرستان با 36مرکز امدادی 674 عملیات امدادی را سال گذشته به شهروندان ارائه داد و 9 کوهنورد گرفتار در اشترانکوه توسط امدادگران این جمعیت نجات یافتند.

او اضافه کرد: یک‌هزار و 500 نفر امدادگر در قالب تیم‌های پنج‌نفره در سطح لرستان فعال هستند و از ظرفیت این افراد در بخش‌های مختلف امدادی و نجاتی استفاده می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان با بیان ارائۀ دوره‌های آموزش عمومی و تخصصی امدادونجات در این استان، عنوان کرد: این آموزش‌ها در 190 خانه هلال  انجام شده‌است.

قدمی با اشاره به کمک 270 میلیارد ریالی جمعیت هلال‌احمر در بخش‌های مختلف، بیان کرد: داروخانه هلال‌احمر لرستان بیش از هزار قلم دارو را در سطح این استان  توزیع می‌کند.

او خاطرنشان کرد: بیش از 50 هزار عضو جوان در جمعیت هلال‌احمر لرستان داریم که برای این افراد اقدامات فرهنگی همچون اعزام به اماکن زیارتی طی سال گذشته انجام شده‌است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان با بیان صرف هزینه 30 میلیارد ریالی در حوزه تعمیرات و بازسازی پایگاه‌های امدادونجات این استان، اذعان کرد: 215نفر طی سال‌های اخیر جذب هلال‌احمر شده‌اند و همگی از نجاتگران باسابقه هستند.

قدمی با بیان اینکه فاز نخست نساجی هلال‌احمر در دلفان راه‌اندازی می‌شود، اضافه کرد: 500 نفر با اجرای این پروژه مشغول به‌کار می‌شوند.

او بیان کرد: دوست‌داشتن بندگان و حفظ کرامت انسانی در مجموعۀ هلال‌احمر به‌خوبی نمایان است و ما با شعار با «مشارکت شما سربلندیم» با همکاری مردم در مواقع بحران اقدامات بشردوستانه و ارزشمندی را انجام داده‌ایم.

انتهای پیام/645/.

دیگر خبرها

  • دلیل پیشگوی هلندی درباره احتمال زلزله قوی در روزهای آینده
  • هشدار احتمال شیوع مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • توزیع اقلام امدادی میان عشایر آسیب‌دیده از بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • توزیع ۱۰۰۰ قلم دارو در داروخانۀ هلال‌احمر لرستان
  • احساس بی‌پناهی میان پزشکان جوان
  • بارشهای رگباری مناطقی از اصفهان را فرامی گیرد/ کاهش ۳ درجه ای دما
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • توزیع اقلام اساسی بین ۱۳۴ خانوار آسیب دیده در امامزاده ابراهیم
  • امدادرسانی به ۱۹ شهرستان درگیر با آبگرفتگی در فارس
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است