Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مساله فروش هواپیماهای متعلق به ایران ایر توسط ایرباس به سایر متقاضیان شایعه‌ای بیش نیست، گفت: تامین مالی در مراحل نهایی انعقاد قرارداد بسر می‌برد و زمان‌بندی ورود هواپیماها طبق قرارداد است و مطابق این برنامه هواپیمای بعدی در تیرماه آینده به ایران تحویل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه اقتصادی آنا از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مساله فاینانس هواپیماهای ایرباس و بوئینگ تحت تأثیر مواضع و سخنان دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در محافل رسانه‌ای و اقتصادی محل بحث شده است.
در این زمینه یکی از خبرگزاری‌ها ادعا کرد که چون دولت نتوانسته است در مذاکره با فاینانسورهای بین‌المللی به توافقی برای تأمین مالی خرید این هواپیماها دست پیدا کند، شرکت ایرباس هواپیماهای متعلق به ایران ایر را به‌سایر متقاضیان ایرباس فروخته است.
«اصغر فخریه کاشان» این ادعا را شایعه‌ای و یک دروغ رسانه‌ای توصیف کرد و در خصوص وضعیت فاینانس هواپیماهای ایرباس و بوئینگ گفت: فاینانس‌ها در مراحل نهایی انعقاد قرارداد بسر می‌برد و تاکنون هیچ تغییری در وضعیت آنها ایجاد نشده است.
وی در خصوص تاریخ ورود هواپیماها نیز اظهار داشت: زمان‌بندی ورود هواپیماها طبق قرارداد است و مطابق این برنامه هواپیمای بعدی در تیرماه آینده به ایران تحویل داده خواهد شد.
پیش از این یک رسانه داخلی در گزارشی مدعی شده بود که ایرباس تصمیم گرفته در پایان خط تولید محصولات خود، رجیستر هواپیماهای اِی 320 سفارش داده شده از سوی ایران را به شرکت‌های هواپیمایی دیگری تغییر دهد.
این رسانه در این خصوص نوشته بود: با توجه به ناتوانی ایران در تأمین منابع مالی برای خرید هواپیماهای برجامی، ایرباس نیز از چند شرکت هواپیمایی دیگر دنیا برای فروش هواپیماهای اِی 320 بازاریابی کرده و گویا هواپیماهایی که برای فروش به ایران نامزد کرده بود را بتازگی به کشورهای دیگری فروخته است.
این رسانه مدعی شده بود: شرکت‌های ایر آسیا (مالزی)، ایر ایندیا (هند)، اویانا برازیل (برزیل) و سعودی عربین ایرلاینز (عربستان) از جمله خریداران ایرباس‌های 320 ایران هستند که به‌دلیل عدم تامین مالی آنها، شرکت فرانسوی ایرباس، رجیسترهای شرکت‌های هواپیمایی غیر ایرانی را روی بدنه هواپیماها ثبت کرده است.
ادعای این رسانه در حالی مطرح می‌شود که اصولا هواپیماها در مرحله بعد از تولید، رجیستر خواهند شد و تا وقتی که بحث انتقال مالکیت آنها به شرکت‌های هواپیمایی نهایی نشود، به‌نام هیچ شرکت یا کشوری ثبت نخواهند شد.
هرچند تحریم‌های صنعت هوایی ایران به مدت‌ها قبل از مسائل هسته‌ای بازمی‌گشت اما در جریان مذاکرات، طرف ایرانی توانست بندهایی را به برجام اضافه کند که تحریم‌ها در حوزه هوایی را نیز تحت تأثیر خود قرار داد؛ موضوعی که به بازگشت غول‌های هوایی جهان به آسمان ایران منجر شد.
این هواپیماها که تحویل آنها از ماه‌های پس از انعقاد برجام شروع شد و در جریان روندی 10 ساله به ناوگان کشور می‌پیوندند، می‌توانند در مقاصد کوتاه و البته سفرهای طولانی به کار بیایند.
مهر ماه 96 بود که دو هواپیمای ATR جدید هما وارد کشور شد و به این ترتیب تعداد هواپیماهایی که بعد از برجام خریداری و وارد کشور شد به 9عدد رسید. از این تعداد هواپیما 3 فروند مربوط به ایرباس است (یک فروند A321 و دو فروند A330) و 6 فروند دیگر هم هواپیماهای‌ای تی آر هستند که قرار است 14 فروند دیگر از این هواپیماهای‌ ای تی آر تا پایان سال 2018 وارد ناوگان هوایی ایران شوند.
یکی از بندهای مهم توافق هسته‌ای رفع تحریم از صنعت هوایی کشور بود. بعد از برجام نوسازی ناوگان هوایی و تجهیزات فرودگاهی بلافاصله از طرف دولت پیگیری شد و با سفر رئیس‌جمهوری به فرانسه و ایتالیا قرارداد خرید 100 فروند هواپیمای ایرباس، 80 هواپیمای بویینگ و 20 هواپیمای اِی.تی.آر ATR بسته شد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۰۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد

به گزارش حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد، آیت‌الله " سید محمد سعیدی " در مراسم گرامیداشت حادثه طبس و شهید محمد منتظر قائم که با حضور اقشار مختلف مردم در امامزاده سید صدرالدین قنبر میبد برگزار شد افزود: در حمله آمریکای جهانخوار به طبس خداوند نیروهای خودش را که به چشم آمریکایی‌ها نمی‌آمدند به نصرت ملت ایران فرستاد و شکست تلخ و تحقیرآمیزی را به دشمنان ا تحمیل کرد.   وی با بیان اینکه در حادثه طبس همه در خواب بودند و بالگرد آمریکایی در حال بلند شدن از زمین به هواپیمای خودی برخورد کرد افزود: آمریکایی‌ها برای آزادی گروگان‌هایشان آمده بودند اما شن‌های طبس به امر خدا برخاستند و فضا را برای آمریکایی‌ها چنان مکدر کردند که با تلفات سنیگن فرار را بر قرار ترجیح دادند.   امام جمعه قم گفت: آمریکایی‌ها برای اینکه اسناد مهمی که در نزد خود داشتند به دست ایران نیافتد با مزدورانشان از جمله بنی صدر تماس گرفتند و با بمبارانی که در طبس رخ داد شهید محمد منتظر قائم که برای حفاظت از اسناد و مقاومت اعزام شده بود به درجه شهادت نائل شد .   آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه خداوند در حادثه طبس یک بار دیگر نصرت خود را به مومنین آشکار ساخت گفت: بنابراین اگر خدا را یاری کنید خدا شما را یاری می‌کند.

وی در ادامه افزود: امروز ایران اسلامی به چنان اقتدار و عظمتی رسیده که در هفته‌های اخیر توانست در پی حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، عمق خاک رژیم جنایتکار اسرائیل را آماج حملات خود قرار دهد .   شهید محمد منتظر قائم متولد سال ۱۳۲۷ در شهر فردوس از توابع استان خراسان است، خانواده محمد به علت ایستادگی پدرش در مقابل جیره‌خواران حکومت وقت مجبور به هجرت از فردوس می‌شوند و در شهر و دیار پدرش، یعنی یزد سکنی می‌گزینند ولی این تازه ابتدای راه زندگی استکبار ستیزانه محمد است که رقم می‌خورد.   این شهید اولین فرمانده وقت سپاه پاسداران یزد و نخستین شهید مبارزه با نفوذ نظامی آمریکا به ایران است که در پنجم اردیبهشت‌ماه ۱۳۵۹ در حمله نظامیان این کشور به صحرای طبس که با هدف آزاد کردن گروگانهای لانه جاسوسی آمریکا انجام شد به فوز عظیم شهادت نائل آمد.   استان یزد چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...
  • خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ
  • فرود دلهره‌آور بوئینگ ۷۴۷ در فرودگاه (فیلم)
  • افزایش ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ناوگان هوایی کشور
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • یک فروند بوئینگ ۷۳۷ برای پروازهای داخلی به ناوگان هما اضافه شد
  • قائم مقام سازمان سنجش بیان کرد؛ هشدار درباره عضویت داوطلبان کنکور در کانال‌های مدعی تقلب
  • تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش