Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سفارت فلسطین در قاهره روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد که دولت مصر در نظر دارد، گذرگاه زمینی رفح را از روز شنبه تا دوشنبه برای تردد مسافران فلسطینی بازگشایی کند.

همچنین وزارت کشور فلسطین در نوار غزه روز گذشته اسامی مسافرانی که قرار است امروز شنبه از طریق گذرگاه رفح تردد کنند، را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از ساعات اولیه بامداد امروز شنبه صدها مسافر فلسطینی در خان یونس حاضر شده و خود را برای سفر از طریق گذرگاه رفح آماده می کنند.

خبر دیگر اینکه، سازمان اطلاعات مصر از گروه های فلسطینی در دمشق برای شرکت در گفتگوهای آشتی ملی در قاهره در 21 ماه جاری دعوت کرد.

"ابو عبدو مخللاتی" عضو هیأت جبهه خلق برای آزادی فلسطین ـ فرماندهی کل ـ تأکید کرد که سازمان اطلاعات مصر در تماس با این جبهه، خواستار حضور هیأتی 4 نفره در گفتگوهای آشتی ملی در قاهره شده است؛ ریاست این هیأت را دکتر طلال ناجی معاون دبیر کل جبهه خلق بر عهده دارد و ابو عبدو مخللاتی، خالد جبریل و انور رجا نیز او را همراهی می کنند.
 
مخللاتی خاطر نشان کرد که جبهه خلق و صاعقه که مقرشان در دمشق قرار دارد، دعوتنامه ای برای شرکت در گفتگوهای آشتی ملی قاهره دریافت کرده و هر دو برای شرکت در این گفتگوها اعلام آمادگی کرده اند.
 
وی افزود که هیأت جبهه خلق نخست توافق آشتی ملی بین فتح و حماس و راه های وحدت بخشی به فلسطینیان بر اساس برنامه ای مشترک را مورد بحث و گفتگو قرار خواهد داد.
 
همچنین مسؤول جبهه خلق در خارج در گفتگو با رأی الیوم تصریح کرد که این جبهه دعوتنامه ای برای شرکت در گفتگوهای آشتی ملی دریافت کرده و بر این اساس با هیأتی راهی قاهره خواهد شد.
 
ماهر طاهر اظهار داشت که "ابو احمد فواد" معاون دبیرکل جبهه خلق و کاید غول و رباح مهنا از غزه نیز او را در سفر به قاهره همراهی خواهند کرد.
 
طاهر افزود: نشستی بین گروه های فلسطینی در دمشق برگزار شد تا در نهایت تمامی گروه ها با رویکرد و موضعی مشترک در قاهره حاضر شوند.
 
وی تأکید کرد که جبهه خلق ـ فرماندهی کل ـ و جبهه خلق، صاعقه و دمکراتیک بر سر 5 مسأله به توافق رسیدند که روز 19 ماه جاری قبل از سفر گروه های فلسطینی به قاهره اعلام خواهد شد.
 
 
 
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۲۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک

منابع محلی در قندهار اعلام کردند که طالبان منطقه «مازل گلی» راه مختص بیماران در این گذرگاه را از سه روز به این‌سو بسته کرده‌اند.

طالبان ادعا می‌کنند که به دلیل برخورد نامناسب مرزبانان پاکستانی این گذرگاه را مسدود کرده‌اند.

شماری از بیمارداران می‌گویند که پس از مسدود شدند این راه با چالش‌های زیادی روبه‌رو شده‌اند.

راه «مازل گلی» در جنوب دروازه عمومی گذرگاه چمن-اسپین‌بولدک موقعیت دارد که از گذشته به این‌سو مردم دو طرف از طریق آن به دو‌ کشور رفت‌وآمد می‌کردند و تنها به بیمارانی اجازه عبور داده می‌شد که ضمانت خط داشتند.

گذرگاه اسپین بولدک از چهار ماه به این‌سو از سوی معترضان ساحه چمن به ممنوعیت تردد بدون پاسپورت و ویزا مسدود شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است
  • نیوزویک: مقاومت اسلامی بحرین، جبهه جدید محور مقاومت در جنگ با اسرائیل
  • از متن پیشنهادی آتش بس میان حماس و اسرائیل چه می دانیم؟/ تنش زدایی در چند مرحله صورت می گیرد/ سرنوشت غزه پس از جنگ همچنان مبهم است / مرحله اول معامله 40 روزه خواهد بود
  • سوئیس: روسیه به مذاکرات صلح اوکراین دعوت نشده است
  • دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم برای شرکت در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام
  • بازگشایی گذرگاه بیت حانون در شمال غزه پس از هفت ماه
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • بازدید بلینکن از یک گذرگاه کلیدی در غزه
  • دعوت خانواده شهدا از مردم برای شرکت دراجتماع مردمی درگلستان شهدا
  • آخرین تحولات و جزئیات مذاکرات قاهره از زبان منبع فلسطینی