Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@03:20:47 GMT

جایزه نوبل دلیلی برای عفو مقامات میانمار نیست

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۸۲۵۳۶

به گزارش خبرگزاري بين المللي قرآن (ايكنا) به نقل از ايسنا، سازمان همکاری اسلامی روز جمعه در بیانیه‌ای درباره بند ۷۲ قطعنامه شورای امنیت درباره وضعیت حقوق بشر در میانمار در اشاره  ضمنی به آنگ سان سوچی، رهبر دو فاکتوی میانمار اعلام کرد که حاکمان و دولت‌مردان میانمار نباید گمان کنند گرفتن جایزه صلح باعث می‌شود که مورد بخشش قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه که توسط عبدالله المعلمی، سفیر عربستان در سازمان ملل قرائت شد بر لزوم رسیدگی به وضعیت حقوق بشر در میانمار تاکید شده است.

المعلمی تاکید کرد: من امروز به نیابت از کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی سخنرانی می‌کنم. زمانی که با قرن بیستم خداحافظی کردیم گمان می‌کردیم که پرونده‌های  اعمالی مثل نسل کشی، هویت کشی و انکار هویت را بسته‌ایم چنانکه در سربرنیتسا و رواندا و مشابه آن شاهد بودیم.

وی گفت ما امروز شاهد بازگشت این صحنه‌های شرم‌آور در میانمار و در قبال مسلمانان روهینجا هستیم که نه تنها هویتشان انکار می‌شود بلکه انسانیت شان و حقوق ملی ، دینی و فرهنگیشان نیز انکار می‌شود. منازل آنها عامدانه به آتش کشیده می‌شود. آنها از بازگشت به سرزمین‌شان منع می‌شوند.

المعلمی گفت زمانی که جنایات در رواندا اتفاق افتاد یکی از طرف‌ها با انکار انسانیت و ماهیت انسانی طرف دیگر راه کشتار این افراد و نابودی آنها را فراهم کرد دولت میانمار نیز مسلمانان روهینجا را هدف گرفته و ماهیت و ملیت آنها را انکار می‌کند آنها را اخراج و حتی برای خلاصی از آنها تلاش می‌کند و شکی نیست که انکار شهروندی و وابستگی آنها از انکار انسانیت کمتر نیست.

المعلمی به نیابت از اعضای کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی گفت: طرف‌های ذیربط در میانمار باید بدانند که جایزه نوبل صلح ابزاری برای بخشش ابدی آنها نیست بلکه امانتی در اختیار آن‌هاست و باید مسئولیت‌های اخلاقی و بین‌المللی‌شان را انجام دهند و ما امیدواریم که این قطعنامه به گفته بیشتر این حقایق کمک کند.


منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۲۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط‌عمومی مستند، این دوره از جشنواره در بخش مستندهای ۶۰ دقیقه ای به مستند «احمد» به تهیه کنندگی یوسف ترابی‌نژاد و کارگردانی اعظم مرادی جایزه داد، پرتره جوانی به نام «احمد» که علی‌رغم محدودیت‌های فیزیکی، ذهنی بلندپرواز و همتی بلند دارد و داستان زندگی‌اش به معجزه می‌ماند.
جشنواره بین‌المللی فیلم‌های معلولین we care هند هر ساله باهدف افزایش آگاهی در مورد مسائل مربوط به معلولیت، برطرف‌کردن تصورات غلط و تعصبات در مورد افراد معلول و ایجاد تغییرات نگرشی و رفتاری برگزار می‌شود.
این جشنواره بر اساس کنوانسیون سازمان ملل به‌عنوان بخش جدایی‌ناپذیر از فعالیت‌های بین‌المللی یونسکو قلمداد شده که باهدف افزایش سطح آگاهی درباره حقوق معلولان سراسر جهان و تشویق نهادها، سازمان‌ها و هنرمندان در حوزه‌ معلولان فعالیت می‌کند.
«احمد» پیش‌ازاین نیز در جشنواره‌های داخلی و خارجی حضور داشته و منتخب پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حقیقت، جشنواره بین‌المللی بیگ سین لندن، ‌ یازدهمین جشنواره مستند بنگلادش، پنجمین جشنواره فیلم مارتینیک فرانسه و منتخب پنجمین دوره از جشنواره Over-the-Rhine International Film Festival آمریکا بوده است.

دیگر خبرها

  • (ویدیو) «نوبل‌پرایز ایران» یا «چهره‌های ماندگار» چرا تعطیل شد؟
  • دلیل انصراف نامزد‌های جایزه قلم آمریکا چه بود؟
  • شکاف بین دولتمردان صهیونیست‌زده با افکار عمومی در غرب غیرقابل‌انکار است
  • قطر: دلیلی برای تعطیلی دفتر حماس در دوحه وجود ندارد
  • «احمد» در هند جایزه گرفت
  • کم‌کاری دستگاه‌ها دلیلی بر ترک فعل فراجا نیست
  • مسلمانان روهینگیا همچنان با پاکسازی قومی مواجه هستند
  • لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • جهادگر اردبیلی عنوان برگزیده آیین جایزه نوبل ایرانی را کسب کرد