Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، مطالعات جدید نشان می دهد که زنان در صورت مجرد و تنها بودن بسیار خوشحال تر از مردان تنها خواهند بود زیرا رابطه داشتن با جنس مخالف برای زنان بسیار سخت تر است.

بر اساس یک تحقیق جامع توسط موسسه مینتل،۶۱ درصد از زنان مجرد اعلام کرده اند که مجرد بودن باعث می شود شاد باشند در حالی که این مقدار برای مردان مجرد تنها ۴۹ درصد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این مطالعه نشان داد که ۷۵ درصد زنان مجرد در یک سال گذشته تلاش فعالانه ای برای ایجاد رابطه با جنس مخالف نداشته اند در حالی که تنها ۶۵ درصد مردان مصاحبه شده چنین شرایطی داشتند.

علت این است که بودن در یک رابطه ی عاطفی با جنس مخالف برای زنان بسیار از مردان است و روی هم رفته به تلاش و کار زیادی از جانب آنان نیاز دارد.پروفسور امیلی گراندی از دانشگاه اسکس در این باره چنین می گوید:” شواهد نشان می دهد که زنان مدت زمان بیشتری را نسبت به مردان به انجام کارهای خانه می گذرانند و من فکر می کنم که فعالیت عاطفی آنان نیز بیشتر است- در واقع علاوه بر انجام کار عاطفی بیشتر، آن ها کارهای خانگی، آشپزی و کارهای دیگر بیشتری را نیز انجام می دهند”.

از آن جایی که رابطه داشتن با جنس مخالف به منزله ی صرف کردن زمان و هزینه ی بسیار بیشتری برای حفظ و بهبود شرایط ظاهری و همچنین تلاش بیشتر برای حل مشکلات و درگیری هاست، پس روی هم رفته چنین رابطه ای برای زنان بسیار بیشتر از مردان دردسرساز و مشغله آور است. به طور ساده و در شرایط معمول، زنان در هنگام تنها بودن بسیار شادتر از مردانی هستند که شرایط مشابهی دارند.

 

 

زنان در کنار آمدن با خود بسیار بهتر از دیگران عمل می کنند. از آن مهم تر این که احتمال این که زنان دوستانی داشت باشند که بتوانند و بدانند که می توانند در صورت نیاز روحی و عاطفی به آن ها مراجعه کنند بسیار بیشتر است.

دکتر گراندی می گوید:” معمولاً زن ها در داشتن گزینه های جایگزین اجتماعی و دیگر منابع مورد اطمینان عملکرد و شرایط بهتری دارند در حالی که مردان در این مورد به شدت به زنانشان وابسته اند و روابط اجتماعی بسیار کمتری با دیگر افراد دارند”. مطالعات زیادی نشان داده اند که زنان تنها بیش از همتایان متاهل خود در فعالیت های اجتماعی شرکت کرده و دوستان بسیار بیشتری نیز داند در حالی که این شرایط برای مردان کاملاً متفاوت و البته برعکس است، مردانی که شریک زندگی ندارند کمتر با دیگران دوست شده و روابط اجتماعی گسترده ای دارند. از این رو شاید دلیل این باشد که زنان در صورت نداشتن رابطه با جنس مخالف، گزینه های جایگزین بسیار بیشتری پیش روی خود خواهند داشت.

 



علاوه بر این دیگر مجرد بودن و تنها بودن برای زنان مانند گذشته یک ننگ و عیب به شمار نمی آید و دیگر به ندرت پیش می آید از واژه های «ترشیده» یا «مجرد» برای دختران و زنان تنها استفاده شود و جامعه نیز به این نتیجه رسیده است که علی رغم برخی مشکلات و ناهنجاری ها واقعیت این است که زنان و دختران تنها از مستقل بودن و آزادی در انجام هر کاری که دوست دارند لذت برده و در واقع به هیچ چیز دیگری نیاز ندارند. بنابراین در روزگاری که مجرد ماندن و کاهش آمار ازدواج در کشور به یک معضل تبدیل شده می توان با دادن آزادی های معقول بیشتر به زنان بر روی ترجیح آن ها برای تنها ماندن تاثیر گذاشت.

 

روزیاتو

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۲۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، محققان تاکید کردند که خطر سرطان ثانویه برای هر بازمانده سرطان سینه بسیار کم است. با این حال، نسبت به افرادی که هرگز سرطان سینه نداشته اند، این خطر افزایش می‌یابد.

«آنتونیس آنتونیو»، نویسنده ارشد این مطالعه از بخش بهداشت عمومی و مراقبت‌های اولیه در دانشگاه کمبریج در بریتانیا، خاطرنشان کرد: «این بزرگترین مطالعه تا به امروز برای بررسی خطر ابتلاء به سرطان دوم در بازماندگان سرطان سینه است.»

تیم او داده‌های بیش از ۵۸۰۰۰۰ زن و بیش از ۳۵۰۰ مرد بازمانده از سرطان سینه را که در مجموعه داده‌های ملی ثبت سرطان بریتانیا ثبت‌نام کرده بودند، بررسی کردند. همه آنها تشخیص اولیه سرطان سینه شأن بین سالهای ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۹ انجام شده بود.

این تیم گزارش داد که زنان نجات یافته از سرطان سینه در مقایسه با زنانی که قبلاً هرگز سرطان سینه نداشته اند، دو برابر با احتمال ایجاد تومور در سینه دیگر روبرو بودند.

این مطالعه نشان داد که برای بازماندگان مرد (که سرطان سینه در آنها یک بیماری بسیار نادر است)، احتمال ابتلاء به سرطان در سینه دیگر ۵۵ برابر افزایش یافته بود.

در مورد سایر انواع تومور، زنان نجات یافته از سرطان سینه در مقایسه با زنان بدون سابقه سرطان سینه، ۸۷ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلاء به سرطان آندومتر، ۵۸ درصد خطر ابتلاء به لوسمی میلوئیدی و ۲۵ درصد بیشتر با احتمال ابتلاء به سرطان تخمدان روبرو بودند.

سن بیمار در اولین تشخیص سرطان سینه نیز مهم بود: زنانی که قبل از ۵۰ سالگی مبتلا به سرطان تشخیص داده شده بودند، ۸۶ درصد بیشتر با احتمال ابتلاء به سرطان دوم مواجه شدند، در حالی که زنانی که برای اولین بار پس از ۵۰ سالگی مبتلا به سرطان سینه شده بودند، تنها ۱۷ درصد بیشتر مستعد ابتلاء به تومورهای ثانویه سرطانی بودند.

چرا سن مهم بود؟ به گفته تیم آنتونیو، احتمال دارد زنانی که در جوانی به سرطان سینه مبتلا می‌شوند نسبت به زنانی که سرطان‌هایشان در مراحل بعدی زندگی ظاهر می‌شود، حامل ژن‌های مرتبط با سرطان باشند.

کد خبر 6090452

دیگر خبرها

  • نتایج جالب یک پژوهش علمی؛ زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند؟
  • آشنایی با زنان عارفی که مردان دانشمند از محضرشان درس گرفتند
  • اعزام تیراندازان به جام جهانی باکو
  • اعزام تیراندازان به جام جهانی باکو + اسامی و برنامه مسابقات
  • با دقت در نحوه خوابیدن به خواسته‌های درونی خود پی ببرید
  • دومی و ششمی تیم‌های ملی امید مردان و زنان در مسابقات شطرنج شهرهای آسیا
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • کاملاً برخلاف مردان؛ زنان بارسلونا باز هم فینالیست اروپا شدند
  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند