Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@17:28:51 GMT

6 استینگر برای نصب بر دهانه چاه 147 رگ سفید ساخته شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۸۲۸۸۸

6 استینگر برای نصب بر دهانه چاه 147 رگ سفید ساخته شد

اهواز - ایرنا - مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیزجنوب گفت: چهار استینگر 14 اینچ و 2 استینگر 11 اینچ با طول های متفاوت، برای حالت های مختلف و نصب روی دهانه چاه 147 ساخته شد که پس از پاکسازی و متمرکز شدن شعله چاه، یکی از آنها جهت آغاز عملیات Top Kill روی دهانه چاه مستقر خواهد شد.

به گزارش ایرنا به نقل از مناطق نفت خیز جنوب بیژن عالیپور در بازدید روزانه خود از عملیات مهار فوران و آتش چاه 147 رگ سفید اظهار کرد: تمیز کاری استخر 130 هزار بشکه ای انجام شده و با توجه به استفاده از تمام ظرفیت موتور پمپ های آب در خنک سازی عملیات حمله به آتش، تسطیح مجدد محوطه عملیات و پاکسازی آبراه های اطراف علاوه بر احداث جاده های دسترسی جدید جهت حصول اطمینان از روند عملیات مورد تاکید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به اولویت دار بودن ایمنی و حفظ جان کارکنان شرکت تاکید کرد و گفت: با آغاز استقرار دکل های 93 و 94 فتح شرکت ملی حفاری ایران و ازدیاد تردد خودرویی تا استقرار کامل دکل ها و آغاز حفاری عمودی و انحرافی علاوه بر عملیات نزدیک شدن به دهانه چاه ، لازم است تدابیر ایمنی با جدیت بیشتری پیگیری گردد تا ضمن حفظ سرعت انجام عملیات، جان همکارانمان نیز دچار ریسک نشود.
عالی پور توضیح داد: همه کارهای اجرایی انجام شده و در حال حاضرآمادگی داریم تا در صورت بروز مانع یا نقص در یکی از موقعیت های عملیاتی، تصمیمات لازم اتخاذ شود وتیم های عملیاتی به سرعت موانع را مرتفع سازند.
به دستور مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بخش بعدی عملیات تخلیه تجهیزات اطراف چاه ساعت 14 امروز آغاز شد تا بعد از خارج سازی 94 محموله در روزهای گذشته، موانع باقیمانده نیزدر عملیات آتی رفع و مسیرحمله به آتش هموارتر شود.
دکل حفاری 95 فتح شرکت ملی حفاری ایران مستقر روی چاه شماره 147 میدان رگ سفید یکشنبه هفتم آبان 96 بر اثر فوران گاز چاه 147 رگ سفید دچار آتش سوزی شد. در این حادثه 2 نفر از کارکنان شرکت ملی حفاری جان باختند.
میدان نفتی رگ سفید واقع در محدوده گچساران و یکی از میدان‌های بزرگ نفتی است که در بین میدان‌های نفتی بی‎بی حکیمه (در جنوب شرق)، پازنان (در شمال شرق)، رامشیر (در شمال غرب)، زاغه - هندیجان- بهرگانسر و تنگو (در جنوب غرب) محصور شده است.
این میدان در سال ١٣٣٠ شمسی کشف و تولید از آن از سال 1345 آغاز شد. بهره برداری از بخش غربی میدان (رگ سفید-١) توسط شرکت نفت و گاز آغاجاری و بهره برداری از بخش شرقی میدان (رگ سفید-2) توسط شرکت نفت و گاز گچساران انجام می‌شود.
7164/6064
خبرنگار: عاطفه جوادی**انتشار:محسن بهاروند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۲۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ١۵٠ هزار واحد مسکونی از ماه آینده آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی هدایت رئیس سازمان نوسازی شهر تهران امروز ١٧ اردیبهشت در جمع خبرنگاران، گفت: سال گذشته ٣ درصد از بافت فرسوده بر اساس برنامه چهارم انجام شد و امسال هم این امر رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه کلنگ زنی بیش از ١۵٠ هزار واحد مسکونی در تهران از ماه آینده آغاز می‌شود، گغت: نقش ما تسهیل گری است و در ماه اینده این کار در شهر تهران آغاز می‌شود و این واحد در بافت فرسوده، محدوده‌های ناپایدار و اراضی ناکار امد ساخته می‌شود.

هدایت ادامه داد: در شهر تهران باید سالیانه ١۵٠ هزار واحد ساخته شود تا جلوی فرسودگی شهر گرفته شود و در سال‌های قبل ۴٠ تا ۶٠ هزار واحد ساخته شد و عقب ماندگی در این زمینه داریم.

هدایت به موضوع مسکن استطاعت پذیر اشاره کرد و گفت: در این باره هدف گذاری شده است.

وی به پروژه‌های بازآفرینی باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) و پروژه نفرآباد اشاره کرد و گفت: پروژه بازآفرینی باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) که چند سالی است با هدف توسعه گردشگری و برقراری عدالت اجتماعی در حال ساخت است، به مرحله تکمیل و بهره برداری نزدیک شده و در طی ماه‌های آینده در دسترس شهروندان تهرانی قرار می‌گیرد.

هدایت با بیان اینکه طرح احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) به وسعت حدود ۱۰ مکیلومتر با هدف کاهش شکاف اجتماعی، افزایش سرانه فرهنگی و رفاهی در سال ۱۳۸۳ شروع شده است، گفت با پیگیری‌های انجام شده و تلاش پیمانکاران فعال در پروژه به مرحله پایانی و بهره برداری رسیده است، این طرح به عنوان محور گردشگری مناطق ۱۷ و ۱۸ محسوب می‌شود.

این خبر ادامه دارد...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساخت ١۵٠ هزار واحد مسکونی از ماه آینده آغاز می‌شود
  • آغاز ساخت ۱۵۰۰۰۰ واحد مسکونی در تهران از ماه آینده
  • اجرای بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط چهار مترو مشهد
  • انجام ۴ کیلومتر حفاری تونل خط ۴ متروی مشهد
  • ۳ حفار غیرمجاز در حوزه میراث‌فرهنگی در آمل دستگیر شدند
  • عملیات اجرایی پروژه کمربندی قلعه‌نو آغاز شد
  • ساخت زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور با قابلیت بازرسی و عملیات مختلف
  • رقابت ستاره‌ها در سینما و آغاز اکران یک اکشن
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • تسریع در آزادسازی میدان جلوخان در ۱۴۰۳/ گره ۱۳ ساله میدان امام علی (ع) را باز می‌کنیم