Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنتاگون اعلام کرد وزارت امور خارجه آمریکا قرارداد 10.5 میلیارد دلاری فروش سامانه دفاع موشکی پاتریوت متعلق به کمپانی ریتون به لهستان را تایید کرده است.

به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌به نقل از خبرگزاری رویترز، لهستان که یکی از اعضای ائتلاف ناتو به حساب می‌آید به دنبال الحاق شبه جزیره کریمه اوکراین به روسیه در سال 2014 میلادی و نگرانی از تحرکات نظامی مسکو، تلاش‌های خود برای تقویت ارتش را افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دفاع لهستان در ماه مارس اعلام کرده بود که کشورش انتظار دارد تا توافقی را برای خرید سیستم دفاع موشکی پاتریوت تا پایان سال جاری میلادی با کمپانی ریتون امضا کند.

سیستم دفاع موشکی پاتریوت برای شناسایی، رهگیری و درگیر شدن با پهپادها، موشک‌های کروز و موشک‌های کوتاه برد و یا بالستیک تاکیتیکی طراحی شده است.

این قرارداد شامل موشک‌های هدایت شونده سیستم دفاع موشکی پاتریوت، موشک اندازها، رادار، پایگاه‌های کنترل، لوازم یدکی، نرم افزار و تجهیزات جانبی است.

یکی از نمایندگان کمپانی ریتون، گفت‌: ما با دولت‌های آمریکا و لهستان همکاری نزدیکی داریم تا مطمئن شویم که لهستان می‌تواند سامانه دفاع موشکی پاتریوت را با قیمت توافق شده تهیه کند.

به گفته پنتاگون این فروش در دو مرحله صورت خواهد گرفت. اگر توافقاتی نهایی شود به لهستان اجازه داده خواهد شد تا با متحدان ناتو یعنی هلند، آلمان، ‌اسپانیا و یونان که در حال‌ حاضر مجهز به سیستم دفاع موشکی پاتریوت هستند، عملیات‌های دفاع موشکی و هوایی انجام دهد.

این قرارداد نیازمند تایید کنگره آمریکا است، چرا که شامل خرید یک تکنولوژی نظامی پیشرفته می‌باشد. پنتاگون اعلام کرده است که مذاکرات هنوز به پایان نرسیده است.

قانونگذاران آمریکایی 30 روز فرصت دارند تا این فروش را مسدود کنند، اما این اتفاق به ندرت رخ می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۲۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپانیا ارسال مهمات به اوکراین را تائید کرد

روز جمعه وزارت دفاع اسپانیا تایید کرد که موشک‌های پاتریوت را به کی یف ارسال کرده و همچنین از تحویل خودرو‌های زرهی و تانک‌های لئوپارد خبر داد.

بنابر گزارش آر تی، بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی وزارت دفاع اسپانیا، مارگاریتا روبلز، وزیر دفاع این کشور در یک جلسه ارسال سامانه‌های موشکی پاتریوت را تایید و اعلام کرد قرار است آن‌ها تا چهار روز آینده وارد اوکراین شوند.

در این بیانیه آمده است که اسپانیا قصد دارد طی دو ماه آینده مسلسل‌های سبک و سنگین، خودرو‌های لجستیکی، نفربر‌های زرهی، سلاح‌های ضد تانک و توپ‌های خودکششی ارسال کند.

وزیر دفاع در ادامه گفت که مقدمات ارسال تعدادی تانک جنگی جدید لئوپارد برای انتقال به اوکراین بر اساس برنامه پیش می‌رود و اولین واحد‌ها تا پایان ژوئن آماده خواهند شد.

روبلز همچنین اعلام کرد که در چند ماه آینده مهمات ۱۵۵ و ۱۲۰ میلی متری به اوکراین تحویل خواهد شد.

پیش از این روزنامه «پیس» به نقل از منابع دولتی گزارش داده بود که اسپانیا تحت فشار ناتو و اتحادیه اروپا با تامین موشک‌های پاتریوت اوکراین موافقت کرده است.

اسپانیا دارای چهار پاتریوت است که یکی از آنها در ترکیه به عنوان بخشی از ماموریت ناتو برای محافظت از حریم هوایی ترکیه در برابر موشک‌هایی که احتمالا از تروریست‌های سوری پرتاب می‌شوند، مستقر است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اسپانیا: به‌زودی موشک‌های پاتریوت را به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • اسپانیا ارسال مهمات به اوکراین را تائید کرد
  • کاخ سفید: آمریکا هیچ سامانه پاتریوتی برای اوکراین ندارد
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • مخالفت یونان با تامین سیستم‌های دفاع هوایی اوکراین
  • یونان ارائه سامانه دفاع هوایی به اوکراین را رد کرد
  • اسپانیا موشک‌های پاتریوت به اوکراین می‌فرستد
  • تایفون آمریکا در راه آسیا و اقیانوسیه(+عکس)
  • آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه کشتی هایش را تایید کرد