Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@09:29:20 GMT

نمایشگاه عکسی در ارومیه یک ساعت پس از گشایش تعطیل شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۶۰۱۰۶

نمایشگاه عکسی در ارومیه یک ساعت پس از گشایش تعطیل شد

ارومیه- ایرنا- نمایشگاه گروهی عکس های موبایلی با عنوان 'همین حوالی 2' /منتخبی از آثار 16 عکاس ایرانی/ که پیش از این در شهرها بندرعباس، اصفهان، زاهدان، سنندج و کرمان برپاشده بود، یک ساعت پس از گشایش توسط استاد پیشکسوت عکاسی ارومیه و تنها هنرمند شرکت کننده آذربایجان غربی در این رویداد به نشانه اعتراض به کیفیت گالری تعطیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

' رومین محتشم '، این هنرمند پیشکسوت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه گالری حوزه هنری آذربایجان غربی استانداردهای لازم برای برپایی نمایشگاه را دارا نیست، گفت: سیستم روشنایی که نقش مهمی در زیباسازی یک گالری ایفا می کند در ' نگارخانه ارومیه ' مطلوب نیست و رنگ آمیزی در این نمایشگاه باید بهبود پیدا کند.
وی اضافه کرد: هر گالری پس از برگزاری چند نمایشگاه باید لکه گیری شود حال آنکه در این گالری، لکه های بزرگ و دیگر خرابی ها همچنان به چشم می خورد.
وی افزود: روش آویزان کردن تابلوها از زنجیر در گالری ها در سطح دنیا، کاربرد چندانی ندارد و مخاطب باید به جای مواجهه با ابزارهای نصب و زنجیرهای آویزان بلا واسطه با خود اثر مواجه شود.
وی با اشاره به اینکه هنرمند از هزینه شخصی برای خلق یک اثر بهره می برد، افزود: یک نمایشگاه استاندارد و آبرومند تنها مطالبه اهالی هنر از متولیان مرتبط در این شهر است.
وی گفت: آثار هنری من امسال در اصفهان در مطلوب ترین شرایط و با استقبال مسئولان و مردم به نمایش عمومی درآمد حال آنکه در استان خودم با بی مهری مسئولان روبرو می شوم.
وی عنوان کرد: اعتبارهای هنری برای رونق دادن هنر و خلق آثار توسط هنرمندان به این استان داده می شود و هر هنرمندی به کمیت و کیفیت مکان های هنری حق اعتراض دارد.
وی افزود: برپایی نمایشگاه عکس با چنین استانداردهای پایین نمایشگاهی، اجحاف به تفکر هنرمند و اثر هنری محسوب می شود.
وی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه ها شناسنامه هنری و تاریخی هر شهری است و حمایت از هنرمند برای ساختن چهره های فرهیختگی ساز و کار خودش را می طلبد.
وی ادامه داد: نمایشگاه ها با گرایش برجای گذاشتن کاتالوگ ها وکتاب ها به سمت آثار ماندگار می توانند حرکت کند و این در صورتی است که ریالی در این خصوص هزینه نمی شود و حتی امکان پذیرایی را هم فراهم نمی کنند.
وی گفت: این نمایشگاه در شان هنرمندان نیست و برگزاری رویدادهای هنری در آن فقط رفع تکلیف به حساب می رود تا نشان داده شود که در ارومیه نیز نمایشگاه برپا می شود.
وی با طرح این سوال که 'آیا برای اهل هنر این کلانشهر وجود مراکز فعال هنری تا همین قدر شایسته است؟' افزود: آیا فضای فیزیکی بهتر از این سالن، در ارومیه وجود ندارد؟ اگر وجود دارد دست چه کسانی و به چه شکل اداره می شود؟ آیا خود هنرمندان در تصمیم گیری های برنامه های هنری حضور دارند یا باید در پشت درهای بسته این تصمیم گیری ها انجام شود؟
وی ادامه داد: هر ساله شاهد کوچ هنرمندان توانمند این شهر هستیم؛ آیا کسی دلیل این کار را پرسیده است؟ آیا یک جلسه آسیب شناسی این حوزه در این شهر اتفاق افتاده است یا هیچ مسئولی نمی خواهد عملکرد خود را نقد کند؟
وی بیان کرد: موزه ها و مراکز هنری و نمایشگاهی آبروی فرهنگی یک شهر است و هر مسافری بلافاصله به این مراکز کشیده می شود تا توان فرهنگی و تاریخی آن شهر را ببیند.
وی افزود: مراکز استان ها دارای خانه هنرمندان و موزه هنرهای معاصر و پاتوق های دیگر هنری است؛ آیا در این شهر آثاری از این مراکز دیده می شود تا جوانان علاقه خود را در آن پرورش دهند یا خیل فارغ التحصیلان هنر در این شهر را به سمت اقتصاد هنر بکشانند؟
وی اضافه کرد: هنرمندان متعهد به هنر، خیلی تلاش کردند تا به طریقی حرفشان را به مسئولان برسانند ولی ظاهرا این شهر توان خود را برای هنر زدایی گذاشته و هنر صرفا به عنوان یک وسیله تبلیغاتی است.
وی ادامه داد: در جریان اعتبار بسیار کم حوزه هنری آذربایجان غربی برای ایجاد این گالری بوده و تلاش هایی که سال های قبل برای حفظ آن انجام می شد را شاهد بوده ام اما نتیجه مطلوب تاکنون به دست نیامده است.
رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی نیز در همین ارتباط گفت: این اداره از انتقادهای هنرمندان شایسته این استان در جهت ارتقای سطح برگزاری رویدادهای هنری استقبال می کند.
احد هوشمند افزود: این نگارخانه امسال تعمیر شده و توسعه یافته است اما هنوز استانداردهای حرفه ای یک نمایشگاه را به صورت کامل ندارد.
وی با اشاره به اینکه اعتبار اختصاص یافته به حوزه هنری برای تجهیز این نگارخانه تخصیص نیافته است، اضافه کرد: بهبود کیفی این نمایشگاه از برنامه های این حوزه است تا رضایت کامل هنرمندان را جلب کند.
وی با تاکید بر اینکه نگارخانه ارومیه تنها گالری دولتی این شهر است، گفت: در مواجهه با مشکلات پیش روی این نگارخانه اولین رویکرد تعطیل کردن این مکان به عنوان تنها گالری حمایتی شهر است که به نفع جامعه هنری نیست.
هوشمند افزود: رویکرد دوم بهبود وضعیت کیفی این نگارخانه است که حوزه هنری آذربایجان غربی در این راستا گام بر می دارد.
مدیر روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان غربی نیز گفت: 'رومین محتشم' از هنرمندان طراز اول آذربایجان غربی بوده و مایه مباهات این استان است.
داریوش علیزاده افزود: بیش از 10 نمایشگاه از ابتدای سال در نگارخانه ارومیه برگزار شده است و این نمایشگاه همه فاکتورهای یک نمایشگاه حرفه ای را ندارد؛ در صدد بهبود این وضعیت هستیم.
وی اضافه کرد: نمایشگاه آثار نقاشی و سفال اعضای مراکز کانون آذربایجان‌غربی، نمایشگاه تصویرسازی «ضرب الثل ترکی، نمایشگاه عکس گنج جنگ و نمایشگاه گروهی پوستر کار آفرینی از جمله نمایشگاه هایی است که از ابتدای امسال در نگارخانه ارومیه برپا شده است.
وی افزود: نمایشگاه منتخب آثار نقاشان آذربایجان غربی، نمایشگاه جمعی هنرمندان عضو انجمن خوشنویسان ارومیه، نخستین نمایشگاه سالانه نگارگری ایرانی از دیگر نمایشگاه های برگزار شده در سال جاری بوده است.
علیزاده ادامه داد: نمایشگاه آثار تذهیب، خوشنویسی و خط در نقاشی ابراهیم زینالی، نمایشگاه گروهی ' اگر پروانه بودم ' و نمایشگاه آثار منتخب نگارگران ارومیه نیز طی سال جاری در این نگارخانه برگزار شده است.
وی بیان کرد: شایسته بود تا استاد محتشم که در زمان چینش نمایشگاه 'همین حوالی 2'حضور داشت این موارد را قبل از گشایش تذکر می دادند تا نسبت به رفع آنها اقدام شود.
مدیر روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: قبل از این نمایشگاه، آثار عکس ' رومین محتشم ' از هشتم تا شانزدهم مرداد ماه سال جاری در قالب نمایشگاهی به عنوان ' واقعیت تو تمام است ' در نگارخانه حوزه هنری آذربایجان غربی ارائه شده بود.
علیزاده افزود: در این نمایشگاه 25 عکس با موضوع طبیعت آذربایجان غربی و ارومیه به صورت سیاه و سفید در معرض دید عموم قرار گرفته بود.
وی اضافه کرد: هزینه تبلیغات عمومی و مجازی و هزینه پستی محموله آثار نمایشگاه حاضر بر عهده حوزه هنری بود.
به گزارش ایرنا 'رومین محتشم' متولد سال 1340 شمسی در اورمیه بوده و از هنرمندان رشته عکاسی در عرصه بین المللی است؛ وی عضو انجمن عکاسان ایران بوده و تاکنون در بیش از 70 نمایشگاه انفرادی و گروهی در ایران و عرصه بین المللی از جمله کشورهای ژاپن، یونان، اتریش، سنگاپور، قبرس، فرانسه، ترکیه، ایتالیا و بلژیک حضور داشته است.
کسب جوایز معتبر چهارمین، هشتمین، نهمین و یازدهمین نمایشگاه دوسالانه عکس ایران، پنجاه و ششمین دوره نمایشگاه آسامی شیمون ژاپن، لنیز اتریش، عکس خلاقه سنگاپور، نمایشگاه بین المللی عکس بلژیک و بورسای ترکیه بخشی از افتخارات این هنرمند پیشکسوت در رشته عکاسی است.
به گزارش ایرنا 16عکاس برجسته کشور با ابتکار و نمایشگاه گردانی 'مهدی ناظری' هریک با ارائه چهار تابلو، آثار عکاسی خود را که با موبایل گرفته شده بود را پیش از این در شهرهای مختلفی چون بندرعباس، سنندج، زاهدان و اصفهان به معرض دید علاقمندان قرار داده اند.
رومین محتشم، مجید سعیدی، شادی قدیریان، جلال شمس آذران، مهدی رضوی، صادق سوری، سیوا شهباز، میلاد صفابخش، الناز امینی، مهران مافی بردبار، خشایار جوانمردی، بهاره محمدیان، امیررضا دهقانی، مهدی دادی زاده، هادی دادی زاده و کیومرث خوش صفت هنرمندانی هستند که قرار بود عکس های آنان در نمایشگاه 'همین حوالی 2 ' از 24 آبان سال جاری تا چهارم آذر قرار بود که در نگارخانه حوزه هنری آذربایجان غربی ارائه شود.
7129/3072
** خبرنگار: توحید محمودپور** انتشار: علیرضا فولادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۰۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدن ۲ جوان در رودخانه نازلوچای ارومیه

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان غربی از غرق شدن ۲ جوان در رودخانه نازلوچای ارومیه خبرداد.

حمید محبوبی گفت: ساعت ۱۵:۳۰ عصر جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳؛ در مسیر رودخانه نازلوچای ارومیه ۲ نفر غرق شدند.

وی با بیان اینکه ۲ تیم جستجو و نجات هلال احمر شهرستان ارومیه بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند، افزود: با حضور امدادگران در محل مشخص شد که دو تن وارد آب شده و جان خود را از دست داده اند. 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی هلال احمر آذربایجان‌غربی، محبوبی اظهار کرد: امدادگران پس از جستجو ۳ ساعته به پیکر یکی از غرق شده ها دسترسی پیدا کردند و پس از خارج کردن فرد، آن را تحویل مراجع ذی صلاح دادند.

وی ادامه داد: تلاش برای پیدا کردن پیکر نفر دوم ادامه دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • غرق شدن ۲ جوان در رودخانه نازلوچای ارومیه
  • رقابت ۲۵ هزار داوطلب گروه تجربی در آذربایجان غربی
  • دومین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در ارومیه
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • «آرامش در سکوت» هنرمند ناشنوا برپا می‌شود
  • آغاز مرحله نخست آزمون سراسری در ۱۶ شهرستان آذربایجان غربی
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • سومین «ماه دوم» به لاله رسید/ اختصاص فروش به کودکان غزه
  • سومین نمایشگاه «ماه دوم» در نگارخانه لاله برگزار می شود