Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام‌جمعه شهر دیر در مراسم سالروز گرامیداشت شهدای گمنام شهر شُنبه گفت: تکریم و یاد شهیدان از مکارم اخلاقی است که در آیات قرآن به‌صراحت به آن اشاره‌شده است و با این کار ما به اخلاق الهی تخلق پیدا می‌کنیم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس حجت‌الاسلام سید علی حسینی امام‌جمعه شهر دیر صبح امروز در مراسم گرامیداشت دو شهید گمنام شهر شُنبه طی سخنانی اظهار داشت: این روزها مردم شریف ما در کرمانشاه دچار حادثه دل‌خراش زلزله شدند و در وضعیتی هستند که ما به‌عنوان یک مسلمان و پیرو اهل‌بیت و با توجه تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک‌رسانی به این عزیزان داغ‌دیده سعی کنیم در وسع و توان خود نسبت به این هم‌وطنان کمک‌رسانی و مدد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در اسلام دو نوع رزق وجود دارد که بالاترین آن‌ها رزق معنوی است و در این رزق معنوی بالاترین درجه شفاعت و زیارت اباعبدالله الحسین قرار دارد و از این باب حضور در مراسم‌هایی مانند سالگرد شهدا هم از رزق‌های معنوی به شمار می‌رود که نصیب هرکسی نمی‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: حضور در کنار تربت شهید، حضور در کنار قبر شهید، حضور در مراسمی که به یاد شهید برگزار می‌شود، بزرگ‌ترین نعمت الهی به شمار می‌رود.

امام‌جمعه شهر دیر تأکید کرد: طبق آیات قرآن شهدا برای ما پیام‌های مهمی دارند که اگر مسیر ما را ادامه دهید و در خط ما حرکت کنید این مسیر پشیمانی ندارد و این نشان از جایگاه والای شهیدان است.

وی خاطرنشان ساخت: جایگاه شهادت در نزد خداوند برترین جایگاه است و نزد خداوند متعال برترین جایگاه اهدا جان و مال درراه خداوند است که این جایگاه متعلق به شهداست و این در کلام گهربار مولای متقیان امام علی (ع) که فرمودند علاقه‌ام به شهادت از علاقه طفل به پستان مادر بیشتر است، کاملاً نمایان و مشهود است.

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: شهادت در نظر مولای متقیان علی (ع) آن‌قدر بزرگ بود که لحظه‌ی پس از ضربت خوردن را شیرین‌ترین لحظه‌ی زندگی عنوان می‌کند و سعادت و رستگاری خود را دررسیدن به معبود خود می‌داند و این فرهنگ ناب شیعه در مورد شهادت است که باید به‌عنوان راهنمای زندگی رزمندگان اسلام قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: شهادت بالاترین معامله را با خداوند انجام دادند و در جریان این معامله بالاترین سود را دریافت کردند و برای وصل به لقاءالله بزرگ‌ترین پرده که همانا جان و مالشان است به‌آسانی کنار زدند و به وصال یار نائل شدند.

امام‌جمعه شهر دیر در پایان افزود: تکریم و یاد شهیدان از مکارم اخلاقی است که در آیات قرآن به‌صراحت به آن اشاره‌شده است و با این کار ما به اخلاق الهی تخلق پیدا می‌کنیم و در سیره پیغمبر هم تجلیل از خانواده شهدا و رزمندگان وجود دارد و قدردانی از زحمات تلاش گران و جهاد گران در وجود هر مسلمانی وجود دارد و به همین سبب پاسداشت یاد شهدا از بزرگ‌ترین مکارم اخلاقی در آیین اسلام به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۵۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوستر ویژه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره)

پایگاه خبری جماران، حضرت امام خمینی (س) در پیامی در خصوص ویژگی های شهید مطهری (ره) فرمودند: «اینجانب به اسلام و اولیای عظیم‌ الشأن آن و به ملت اسلام و خصوص ملت مبارز ایران ضایعۀ أسف‌ انگیز شهید بزرگوار و متفکر و فیلسوف و فقیه عالی مقام مرحوم آقای حاج شیخ مرتضی مطهری ـ قدس سره ـ را تسلیت و تبریک عرض می‌ کنم. تسلیت در شهادت شخصیتی که عمر شریف و ارزندۀ خود را در راه اهداف مقدس اسلام صرف کرد و با کجروی ها و انحرافات مبارزۀ سرسختانه کرد، تسلیت در شهادت مردی که در اسلام‌شناسی و فنون مختلفۀ اسلام و قرآن کریم کم‌ نظیر بود. من فرزند بسیار عزیزی را از دست دادم و در سوگ او نشستم که از شخصیتهایی بود که حاصل عمرم محسوب می‌ شد. در اسلام عزیز با شهادت این فرزند برومند و عالِم جاودان ثُلمه‌ای وارد شد که هیچ چیز جایگزین آن نیست. و تبریک در داشتن این شخصیتهای فداکار که در زندگی و پس از آن با جلوۀ خود نورافشانی کرده و می‌ کنند....» 

صحیفه امام، جلد ۷، صفحات ۱۷۸

طرح: محمود عارفی قوچانی

 

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های ترافیکی تشییع شهدا در روز شهادت امام جعفر صادق(ع) اعلام شد
  • خدمت به مردم بالاترین جایگاه را در دین اسلام دارد
  • وداع با پیکر ۲ شهید گمنام در حرم حضرت معصومه(س)
  • اعزام ۵۲۰ مبلغ به مناطق مختلف خراسان جنوبی
  • دوست داشت گمنام باشد و حالا یک قطعه پلاک از او باقی مانده است
  • دوست داشت گمنام باشد و حالا یک قطعه پلاک از او باقی مانده
  • معلم محور تمدن ساز جامعه اسلامی است
  • ارزش های اخلاقی در ایرانیان بالاترین رتبه را در جهان دارد
  • یادواره‌های شهدا، دشمن‌ستیزی را در دلها زنده نگه می‌دارد
  • پوستر ویژه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره)