Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، شهریار فولادوند، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان مرکزی، امروز، 27 آذرماه در جلسه معاونین این اداره‌کل گفت: از مجموع 230 هزار جمعیت دانش‌آموزی در استان، 92 هزار دانش‌آموز متعلق به اراک و در 3 هزار و 523 کلاس و 554 آموزشگاه در ناحیه 1 و 2 مشغول به تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر آن شهرستان خنداب دارای 8 هزار و 100 دانش‌آموز  است که در 449 کلاس در مجموع 138 آموزشگاه در حال تحصیل هستند.
وی ادامه داد: شهرستان کمیجان دارای 8 هزار و 818 دانش‌آموز که در 88 کلاس 296 آموزشگاه موجود این شهرستان در حال تحصیل هستند، از لحاظ نیروی پرسنلی در ناحیه 1 و 2 اراک 5 هزار و 92 نفر، کمیجان 503 نفر، خنداب 697 نفر در حال فعالیت هستند که در مجموع این سه شهرستان بیش از 6 هزار نفر جمعیت نیروی پرسنلی این نهاد را تشکیل می‌دهند.
فولادوند با بیان اینکه بالغ بر 11 درصد  کلاس‌های این سه شهرستان بصورت چند پایه‌ای برگزار می‌شود، گفت: در سه سال گذشته بالغ بر یک‌هزار و 780 نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش‌وپرورش استان شده‌اند که در مقابل، به دلیل اینکه 2 هزار و 629 نفر  بازنشسته یا به سایر استان‌ها منتقل شدند این اداره‌کل از لحاظ نیروی انسانی با تراز منفی 849 نفر مواجه است.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان مرکزی تاکید کرد: از لحاظ کمبود نیروی انسانی با مشکلات جدی روبرو هستیم بطوریکه در سال 94، 198 نفر از طریق آزمون استخدامی وارد و 556 نفر خارج ، در سال 95 ، 896 وارد و یک‌هزار 112 نفر خارج، در سال 96، 668 نفر وارد و 960 نفر از این اداره‌کل خارج شدند.
وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های رفع این مشکل  استفاده از نیروی حق‌التدریس است،  گفت: 2 هزار و 473 نفر نیروی حق‌التدریس سال 94 در آموزش‌وپرورش استان مرکزی به امر تحصیل دانش‌آموزان اشتغال داشته که برای جبران کمبود نیروی انسانی موظفی این تعداد به 3 هزار و 160 نفر در سال جاری افزایش یافته است از سال 88 تاکنون اجازه جذب نیروی حق التدریس را نداریم باید با لحاظ کردن شرایط عمومی و تخصصی استخدام، این نیروها را جذب کرد.
فولادنوند در پایان بیان کرد: تغییر اعتبارات آموزش‌وپرورش از استانی به ملی، جفاست اعتبارات استانی می‌تواند نقش بسزایی در رفع مشکلات ادارات داشته و حتی ضریب نفوذ اداره‌کل استان‌ها را مشخص کند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۶۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن

به گزارش قدس خراسان، علی‌اکبر چراغیان ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه بردسکن ضمن گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام معلم و یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری از برگزاری بیش از ۴۰ عنوان برنامه در طول این هفته خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه آموزش و پرورش بردسکن در حوزه پرورشی از جمله اقامه نماز در مدارس یکی از شهرستان‌های برتر در استان انتخاب شده است و طرح سه‌شنبه‌های معنوی هر هفته با حضور امام جمعه و تعدادی از رؤسای ادارات در یکی از مدارس برگزار می‌شود. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن از راه‌اندازی مهدالرضا(ع) برای آموزش قرآن در رده سنی زیر ۶ سال خبر داد و افزود: در همین راستا نیز توانسته‌ایم بیش از ۶۰ مربی قرآن در شهرستان تربیت کنیم.

وی به طرح قاضی در مدارس اشاره و بیان کرد: با اجرای این طرح که با مشارکت دادگستری و مشاوران اجرا می‌شود باعث کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان و والدین شده است.

چراغیان وضعیت آموزشی دانش‌آموزان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه ۱۵ درصد قبولی دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی نسبت به سال تحصیلی گذشته افزایش پیدا کرده که از این لحاظ آموزش و پرورش بردسکن جزو 10 نواحی آموزش و پرورش در سطح استان است. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن به کسب رتبه‌های دیگر آموزش و پرورش در المپیادها، آزمون پایش و پایا در سطح استان و کشور خبر داد و گفت: متأسفانه برخی افراد آموزش و پرورش را خواسته و ناخواسته در بستر فضای مجازی مورد انتقاد قرار می‌دهند که نیاز است اگر ضعف و یا کم و کاستی وجود دارد موارد را به صورت حضوری مطرح تا نیروهای ستادی حوزه آموزش و پرورش نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند. 

وی همچنین با توجه به برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان از خانواده‌ها خواست فرزندان خود را بیشتر مورد کنترل قرار دهند و به آنها اجازه ندهند با موتورسیکلت در مدارس حضور پیدا کنند.

چراغیان اظهار کرد: متأسفانه طی سال گذشته و در یک ماه اخیر چهار نفر از دانش‌آموزان بر اثر قوع تصادف جان خود را از دست داده‌اند و خانواده‌ها را داغدار کرده‌اند.

خبرنگار: علی نوری

دیگر خبرها

  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • شیب داوطلبان ورود به دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی بالاست/ کشور با خطر کمبود تکنسین مواجه است
  • امسال ۱۰۵ هزار معلم جذب آموزش وپرورش می‌شوند
  • معلمان مدیران تراز انقلاب تربیت کنند
  • تبیین سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب/معلمان امیدآفرینی کنند
  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان
  • نیروها به تناسب ظرفیت اشتغال در حوزه معدنی کرمان آموزش ببینند
  • تربیت نیروی انسانی خدوم نتیجه تلاش معلمان است
  • جذب ۲۴ هزار و ۸۸۰  نفر  دبیر و هنرآموز/ برگزاری آزمون استخدامی ۲۸ اردیبهشت
  • مجوزاستخدام شش هزارنفر درآموزش وپرورش سیستان وبلوچستان