Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولیت آستان قدس رضوی تأکید کرد: هیئت‌های مذهبی کانون معرفت افزایی و بصیرت آفرینی و روشنگر نسبت به مسائل دینی، سیاسی و اجتماعی جامعه باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در گردهمایی خادمان فرهنگ رضوی که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، هیئت‌های مذهبی را حرم و حریمی دانست که در آنجا صفات، کمالات و آموزه‌های اولیای الهی بیان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه به هر میزان معرفت آفرینی و بصیرت افزایی در هیئات مذهبی بیشتر باشد، به همان میزان به اهل بیت عصمت و طهارت تقرب دارند. تصریح کرد: اشعار و سروده‌های مداحان باید از مفهوم‌ و معنای قابل قبولی برخوردار و به سخن اهل بیت علیهم‌السلام نزدیک باشد، تا برای مخاطبان تحول آفرین و هدایتگر شود.



* بصیرت آفرینی و بیان مناقب اهل بیت(ع) مبنای هیئات مذهبی


وی معرفت آفرینی، بصیرت افزایی و بیان مناقب اهل بیت علیهم السلام را مبنا و اساس هیئات مذهبی معرفی و عنوان کرد: هیئات مذهبی همچون حرم‌های اهل بیت علیهم‌السلام قدسی و مایه آرامش هستند، این مکان‌ها می‌توانند اضطراب‌ها و تشویش‌های انسان را به سکینه و آرامش تبدیل می‌شود.


عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این مطلب که هیئت‌های مذهبی باید تشکل‌هایی معرفت آفرین، بصیرت افزا و جریان‌ساز باشند. تصریح کرد: هیئت باید کانون معرفت افزایی و بصیرت آفرینی در جامعه و نسبت به مسائل دینی، سیاسی و اجتماعی روشنگری داشته باشد.


تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی تشکل‌هایی مردم نهاد بوده که در تعمیق معنویت بسیار مؤثزر هستند، خاطرنشان کرد: هیئت‌های مذهبی کانون‌هایی اسلامی برای شکل دادن به اجتماعات و ارتباطات مردمی بر محور خداوند و اهل بیت علیهم‌السلام هستند.


وی افزود: بیان باید و نبایدهای دین، تعمیق ارزش‌های الهی، تبیین سبک زندگی اسلامی، طرح موضوعات بحث برانگیز در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی، برانگیختن آحاد مردم در مواقع لزوم برای دفاع از کشور، نظام، حرم اهل بیت علیهم‌السلام و کمک به دیگران از موضوعاتی است که می‌تواند در هیئات مطرح شود.



* هیئت‌های مذهبی جامعه را به سوی اندیشه و عمل انقلابی سوق دهند


حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه هیئات مذهبی باید به روز و به‌هنگام بوده و دغدغه مردم را داشته باشند. ابراز کرد: هیئت‌های مذهبی با تأسی به رهبر معظم انقلاب، جامعه را به سوی اندیشه و عمل انقلابی سوق دهند.


وی با تأکید بر اینکه هیئت سیاسی به معنای وابستگی به یک جناح و جریان خاص سیاسی نیست، بلکه به معنای آن است که هیئت نیاز جامعه را به خوبی بشناسد و متناسب با این نیاز راهکار ارائه دهد. گفت: قیام عاشورا و نهضت حسینی تنها مختص به سال 61 هجری نیست، بلکه نسخه هدایت بشریت به سوی عدالت‌، آزادگی‌، ظلم ستیزی و رستگاری‌ برای همیشه تاریخ است.


وی اضافه کرد: زیارت جامعه کبیره، زیارت‌نامه امام رضا(ع) و ائمه اطهار(ع) همگی سراسر سیاسی است. از ابتدا تا انتهای این زیارت‌نامه‌ها سخن از سیاست و مشخص‌کردن خط، مسیر، اندیشه، تولی و تبری است و اینکه زائر در همان سمتی که حجت خدا بوده قرار بگیرد و از سمت دشمنان خدا بیزاری بجوید.



* اشعار مداحان هدفمند و روشنگر باشد


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اشعار مداحان در هیئات مذهبی باید هدفمند و روشنگر باشد، تا موجب تصمیم‌سازی و تحول در مخاطبان شود. هیئات باید تصمیم ایستادگی در راه خدا، دشمن شناسی و دشمن ستیزی را در مخاطبان خود زنده کنند.


وی با اشاره به نقش تأثیر گذار هیئات مذهبی در تاریخ انقلاب اسلامی، اظهار کرد:  هیئات مذهبی در دوران دفاع مقدس، دفاع از حریم و حرم اهل بیت(ع)، جذب کمک‌‌های مردمی برای نیازمندان و بصیرت افزایی‌های سیاسی و اجتماعی نقش مهمی را ایفا کرده‌اند.


حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در پایان گفت: اجتماعات عظیم در هیئات مذهبی پشتوانه امنیت ملی، نظام و فرهنگ اسلامی، زنده نگاه داشتن راه و سیره اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام هستند و هدایت این سرمایه عظیم برعهده هیئات مذهبی است. شکرگزاری سرمایه عظیم عشق مردم به اهل بیت(ع) در آن است که در هیئات مذهبی آنچه متناسب با نیاز روز و شایسته است، بیان شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۸۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد صدرا نقطه عطف حل مسائل جامعه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین رویداد صدرا(صنعت، دانشگاه راه اشتغال) در راستای پیوند دانشگاه و صنعت یکی از شناخته‌شده‌ترین راه‌های توسعه اقتصادی اجتماعی در دانشگاه آزاد واحد همدان آغاز به کار کرد.

حجت‌الاسلام رضا محمدی، مسئول نهاد نمایندگی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در مراسم افتتاحیه این رویداد با بیان اینکه سؤال همیشگی خانواده‌ها تردید در انتخاب مسیر ادامه تحصیل یا مسیر کار و اشتغال برای آینده فرزندانشان است، اظهار کرد: خانواده‌ها اکثراً نگرانی درباره بازار کار پس از اتمام تحصیل و از سوی دیگر نگرانی و تردید نداشتن تحصیلات عالی دارند.

وی با اشاره به اینکه حلقه مفقوده ارتباط بین دانشگاه و صنعت راه حل این تردیدهاست، افزود: با تقویت این رویکرد، هم تحصیل انجام می‌شود و هم بازار کار دقیقی پیش روی دانشجویان است.

مسئول نهاد نمایندگی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان ارتباط دانش و مهارت و دانشگاه با فناوری را ضرورت امروز دانست و گفت: رویداد صدرا در دانشگاه راهکاری برای ایجاد پیوند صنعت و دانشگاه است به طوری که صنعت، دانشگاه و راه اشتغال را تبیین می‌کند.

محمدی تأکید کرد: چنانچه رویداد صدرا در جایگاه اصلی خودش واقع شود خروجی با رویکرد تحول در بازار کار به دنبال دارد و نقطه عطفی در حل مسائل جامعه خواهد بود. دانشگاه محل تجمع افراد فرهیخته بوده و به اغراق در همه دنیا بسیاری از افتخارات به‌واسطه دانشجویان رقم خورده است.

حسن رضانیا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان نیز پیوند صنعت و دانشگاه را ضرورت دانست و خواستار حرکت مجدانه در این حوزه شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خانواده بافضیلت موجب تعالی جامعه می شود
  • ایلام از استان‌های برتر کشور در پرداخت وام ازدواج است
  • فرید مرجایی، تحلیل گر مسائل آمریکا و مقیم این کشور: جنبش دانشجویی سپهر غالب بر فضای سیاسی آمریکا را به چالش کشید/ شبکه های اجتماعی امپراطوری رسانه ای را زیر سوال بردند/ تظاهرات دانشجویی خط قرمز انتقاد از اسرائیل را شکسته است
  • شکل‌گیری امید‌آفرینی در جامعه پس از مشاهده دستاوردهای پژوهشی سمپادی‌ها
  • طهرانچی: بانوان باید برای نقش‌آفرینی‌های جدی در جامعه آماده شوند
  • فرونشاندن التهابات اجتماعی و تنش‌های داخلی، ضرورتی امنیتی است
  • مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست
  • رویداد صدرا نقطه عطف حل مسائل جامعه است
  • گانتس: تا این لحظه پاسخ رسمی درباره توافق تبادل دریافت نکرده‌ایم
  • هاشمی تهرانی: امروزه در فضای حقیقی و مجازی حشر با علما از بین رفته/ هیئات مذهبی خیلی اوقات منبری ندارد/ بسیاری از بزرگان و مسئولین نظام دغدغه حجاب دارند/ اگر با جوانان حرف زده می‌شد اینجای کار نبودیم