Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- همیشه وقتی حرف از خودروهای پرنده می‌شود، دنیایی با حال‌وهوای داستان‌های علمی‌ ـ تخیلی بخصوص هری‌پاتر و امثال آن در ذهن نقش می‌بندد.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،  همیشه وقتی حرف از خودروهای پرنده می‌شود، دنیایی با حال‌وهوای داستان‌های علمی‌ ـ تخیلی بخصوص هری‌پاتر و امثال آن در ذهن نقش می‌بندد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ایده با وجود پیشرفت‌ شگرف علم در قرن حاضر، هنوز در تصور عموم دست‌نیافتنی ‌و محدود به ژانر علمی‌تخیلی است، اما شرکت تاکسی آنلاین اوبِر (Uber) ادعا می‌کند، ایده خودروهای پرنده در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، اوبِر قصد دارد، طی پروژه اوبِر اِلِوِیت تا حداکثر سال 1399/ 2020 نخستین نمونه واقعی خودروی مسافربری پرنده را به آسمان بفرستد. جِف هولدِن، از مدیران اوبِر در کنفرانس سالانه وب‌ سامیت در پرتغال اعلام کرد، سیستم تاکسی هوایی اوبِر تا حدود سه سال دیگر در سه شهر لس‌آنجلس، دالاس ـ فورت وُرث و دبی اجرا خواهد شد. لس‌آنجلس به طور خاص، ازجمله پرترافیک‌ترین شهرهای دنیاست که زیرساخت قدرتمندی در حوزه حمل‌ونقل عمومی ندارد. به گفته هولدِن، پروژه اوبِر اِلِوِیت قادر است مشکل ترافیک این شهر را با صرف هزینه‌های فوق‌العاده مقرون‌بصرفه‌‌ حل کند.


این سیستم چگونه کار می‌کند ؟


درست مثل خدمات عادی اوبِر، تاکسی هوایی اوبِر را نیز باید از طریق اپلیکیشن اوبِر سفارش بدهید. سپس باید خودتان را به نزدیک‌ترین ایستگاه هوایی اوبِر در بالای یکی از ساختمان‌های بلند اطراف برسانید، اما پیش از سوار شدن در تاکسی پرنده لازم است، از یک دروازه کنترل تردد عبور کنید که اجازه عبور از آن را همان اپلیکیشن اوبِر صادر می‌کند. ضمنا وزنتان نیز باید چک شود تا از حداکثر وزن قابل‌تحمل تاکسی پرنده اوبِر سنگین‌تر نباشید. بعلاوه، هولدِن اطمینان داده است، قیمت جابه‌جایی با تاکسی‌های هوایی اوبِر به‌هیچ‌وجه گران نخواهد بود و قیمت‌ها در پایین‌ترین حد ممکن نگه داشته خواهد شد تا حدی که استفاده از این سرویس در مقایسه با تردد با خودروی شخصی ارزان‌تر خواهد شد. هولدِن همچنین پیش‌بینی کرده است، تاکسی هوایی اوبِر، روزانه ده‌ها هزار پرواز بر فراز شهرهای اعلام‌شده داشته باشد.


شرکت اوبِر در راستای تکمیل این‌ پروژه حتی با ناسا توافق‌نامه‌ای امضا کرده است که به موجب این قرارداد، ناسا مسئول طراحی سیستم کنترل ترافیک هوایی اوبِر خواهد بود. هرچند احتمالا تصور تحقق این ایده هنوز برایتان باورکردنی نیست، جالب است بدانید که 19 شرکت دیگر، علاوه بر اوبِر درحال ساخت خودروهای پرنده هستند و چون عموم مردم اطلاعات دقیقی از نحوه پیشرفت این پروژه‌ها ندارند، هنوز باورشان نمی‌شود، ساخت خودروهای پرنده چندان دور از واقعیت نخواهد بود.

 

منبع: جام جم آنلاین

 

انتهای پیام/

 

 

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۹۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد راه‌اندازی می‌شود

رضا نصیری فرماندار گناباد گفت: راه اندازی آموزش‌های هوانوردی و خلبانی و تاکسی هوایی (ایرتاکسی) اولویت فرودگاه منطقه‌ای این شهرستان در سال جاری است.

او افزود: با توجه به امکانات و زیرساخت‌های لازم این فرودگاه برگزاری دوره‌های آموزش هوانوردی و خلبانی از طریق مسوولان مربوطه در دست پیگیری است که با راه اندازی آنها تعداد پرواز‌ها و جایگاه فرودگاه گناباد افزایش می‌یابد.

فرماندار گناباد ادامه داد: به موازات برقراری دوره‌های آموزش هوانوردی، راه اندازی رشته‌های مرتبط در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد نیز از طریق مسوولان این دانشگاه در سطوح کشوری به عنوان یک اولویت مهم در حال پیگیری است.

نصیری با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری مذهبی و وجود تعدادی از بقاع متبرکه و مرقد برادران امام رضا (ع) در گناباد و از طرفی قابلیت‌ها و زیرساخت‌های گردشگری سلامت، بیان کرد: راه اندازی تاکسی هوایی در این مسیر موجب رونق بیشتر فرودگاه منطقه‌ای گناباد و منطقه خواهد شد.

او با اشاره به پتانسیل‌های اقتصادی و صنعتی و معدنی و کشاورزی گناباد تصریح کرد: می‌توان از فرصت راه اندازی فرودگاه این شهرستان برای تبدیل گناباد به عنوان بندرخشک و بارانداز کالای شرق کشور استفاده کرد که این مساله در رونق اقتصادی منطقه نقش مهمی دارد.

فرماندار گناباد تاکید کرد: افزایش تعداد پرواز‌های فرودگاه گناباد از یک روز به ۲ تا ۳ روز در هفته در دست بررسی است.

نصیری اظهار کرد: این مسائل در قالب یک طرح در دست تهیه و جهت بررسی بیشتر و اتخاذ راهکار‌های مقتضی به وزیر راه و شهرسازی و شرکت فرودگاه‌های کشور ارسال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • شباهت بی‌نظیر زنبور رباتیک به زنبور واقعی
  • راه اندازی تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد
  • جزئیات راه‌اندازی تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد
  • ظهور خودروهای پرنده در آسمان چین/ ثبت سفارش در سال جاری!
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ (+عکس)
  • تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد راه‌اندازی می‌شود
  • پرنده‌ای که تا ارتفاع بیش از ۱۱ هزار متری پرواز می‌کند
  • رکورد جهانی ارتفاع پرواز با این پرنده زده شد
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ | برخورد کرکس روپل با یک هواپیما در ارتفاع ۱۱ هزار و ۳۰۰ متری
  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا