Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > کردستان - زمان وقوع حوادث و بلایای طبیعی کودکان از آسیب پذیرترین قشرهای جامعه هستند که مدیریت بحران باید تدابیر و برنامه های اساسی و جامعی در ابعاد مختلف با همکاری سازمان های مرتبط حمایت از کودکان در نظر داشته باشند تا بتوان از تبعات و آسیب های احتمالی بر آینده ی کودکان در زمان و بعد از بحران جلوگیری نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باتوجه به وقوع زلزله در استان کرمانشاه و بی سرپرست شدن شماری از کودکان در این حادثه باید گفت در خیر خواهی و نوعدوستی مردم ایران برای حضانت و تحت سرپرستی قراردادن بچه های یتیم هیچ شکی نیست. اما این روال باید بر طبق برنامه ریزی اصولی و جامع با در نظر گرفتن تمامی زوایا جهت جلوگیری از آسیب رسیدن به این قشر حساس مد نظر قرار گیرد.

نکته ی اصلی اینکه باید توجه داشته باشیم این بچه ها در این اوضاع داغدارند و با فرهنگ متفاوتی بزرگ شده اند و با دور شدن آنها از شهر و دیار خودشان شرایط روحی سختی راتجربه و احتمالا دچار شوک فرهنگی شوند و از لحاظ عاطفی، روحی و روانی ضربه ای بسیار سهمگین تر از زلزله ی 7.3 ریشتری به بار آورد، لذا باید فرضیات ذیل در را در نظر گرفت:
۱-به احتمال زیاد از اعضای خانواده یا فامیل اول آنها زنده باشند و درشهر های مختلف ایران در بیمارستانها تحت مداوا باشند.
۲-اگر از فامیل درجه اولشان کسی زنده نباشد بلاخره یکی از فامیل های درجه دوم یا سوم آنها مطمانا در قید حیات باشند و حضانت این بچه هارا آنها به عهده بگیرند و اگر هم تواناییش را نداشته باشند آنها تشخیص بدهند که بچه ها تحت سرپرستی چه خانواده هایی به طور موقت یا دائم قرار بگیرند و از سرنوشت آنها باخبر باشند نه گمنام و زمانیکه اوضاع مساعدتر شد آنها را به دامان خانواده و شهر و دیار خودشان برگردانند.

در این شرایط لازم است افراد خیر خواه بین پذیرفتن دختر و پسر بچه های یتیم برای تحت سرپرستی و حضانتشان فرقی قائل نباشند.

سازمان بهزیستی کشور باید به این اوضاع توجه ویژه ای داشته باشد تا از طریق قانونی حضانت بچه های یتیم به خانواده های خیرخواه داده شود و هویت آنها گمنام نباشد و بر سرپرستی آنها نظارت قانونی داشته باشند تا جلو آسیب های احتمالی به کودکان حادثه را گرفت.

در این راستا راهکار های چگونگی رفتار با کودکان حادثه دیده زمان وقوع زلزله به شرح زیر مد نظر قرار گیرد:

-به کودکان در مورد حادثه ی اتفاق افتاده و عواقب آن اطلاعات کافی داده شود.
-بسیاری از کودکان تصور درستی از مرگ
ندارند و احتمال دارد که چشم به راه برگشتن اعضای خانواده ی از دست رفته ی شان باشند و باید به کودک در حد فهم او اطلاعات کافی داده شود.
-کودکان از جداشدن خانواده هایشان می ترسند، سعی کنید با آنها هم صحبت شوید تا بر ترسشان غلبه کنند.
-به کودکانی که سرپرست خود را از دست داده اند اطمینان بخشی دهید که مورد حمایت نهادها، خانواده و اجتماع قرار می گیرند.
- کودکان از وقوع مجدد حادثه، جراحات، مرگ و هر گونه سرو صدا و بی نظمی می ترسند، باید به آنها اطمینان بخشی داده شود.

سرگل مرادی/ کارشناس علوم اجتماعی


46

کلید واژه‌ها : استان کردستان -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۱۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری | زن اردبیلی شوهر سابقش را کشت

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ سعید یوسفی‌ فعال فرمانده انتظامی شهرستان اردبیل گفت: با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک درگیری در محله ملاباشی شهر اردبیل، مأموران کلانتری ۱۶ سبلان در قالب گشت انتظامی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: با بررسی اولیه مأموران مشخص شد که یک زن و مرد که مدتی قبل از هم طلاق گرفته بودند با همدیگر درگیر شده‌اند و با استفاده از سلاح سرد اقدام به ضرب‌ و جرح یکدیگر کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان اردبیل با اشاره به انتقال یکی از مجروحان حادثه درگیری به بیمارستان و متواری شدن زن جوان بیان کرد: مرد جوان پس از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحت‌های وارده جان خود را از دست داد. ردیابی‌ها برای دستگیری زن جوان آغاز شد و در کمتر از ۲۴ ساعت پس از ارتکاب جرم، وی در مخفیگاهش در اطراف اردبیل دستگیر شد.

وی ادامه داد: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد که انگیزه قاتل از وقوع این قتل اختلافات خانوادگی قبلی بوده است.

سرهنگ یوسفی فعال گفت: برای جلوگیری از وقوع چنین حوادث ناگواری، افراد می‌توانند اختلاف خود با دیگران را از طریق مجاری قانونی پیگیری یا به مراکز مشاوره معاونت اجتماعی نیروی انتظامی مراجعه و از مشاوران خدمات مشاوره‌ای مختلف استفاده کنند.

کد خبر 847341 منبع: ایران برچسب‌ها استان اردبیل ازدواج - طلاق قتل - قاتل حوادث ایران

دیگر خبرها

  • روز خاص ورزش با رویداد هم‌مسیر اتیسم(عکس)
  • وقوع ۱۰۴ حریق و حادثه در سمنان/ ۲۷۸۵ نفر با آتش نشانی تماس گرفتند
  • وقوع بیش از ۵۰۰۰ تصادف در جاده‌های استان کرمان
  • ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • وقوع ۳۰ حادثه کوهستان در کرمانشاه/ استان دوم کشور در حوادث کوهستان هستیم
  • وقوع ۱۳ حادثه رانندگی در استان سمنان/ واژگونی خودرو صدر حوادث است
  • سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری | زن اردبیلی شوهر سابقش را کشت
  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است