Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@15:54:47 GMT

کرمان در سوگ شهادت شمس الشموس (ع) غرق ماتم است

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۹۱۷۱۶

کرمان در سوگ شهادت شمس الشموس (ع) غرق ماتم است

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، از شب گذشته در کرمان، دلهای دردمندی خود را از فاصله ای دور با ضریح تابناک علی ابن موسی الرضا (ع) گره زده اند، گره ای که فاصله ها را تنها در چشم بهم زدنی به پنجره فولاد پیوند می زند و منتظر معجزه ای زیبا از گنبد طلایی ضامن آهو می ماند.
امروز، دردمندانی که نتوانسته اند به حج فقرا نیز سفر کنند با دلی آکنده از اندوه با هر نوحه مداحان اهل بیت (ع)، اشک ها را روانه مشهدالرضا (ع) می کنند و دست ها بر سر و سینه های سرشار از آلامشان می کوبند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسینیه ثارالله، مصلای بزرگ امام علی (ع) کرمان، مساجد محله ها، مسجد جامع، مسجد امام (ره) و دهها مسجد و حسینیه دیگر در شهرستانهای این استان، از شب گذشته و امروز شاهد حضور عزاداران آن امام همام هستند.
خیابانهای منتهی به مساجد و تکایا در کرمان شب گذشته با وجود برودت و سردی هوا شاهد رفت و آمد زن و مرد، پیر و جوان و عاشقان علی ابن موسی الرضا (ع) بود.
کرمان همانند سایر نقاط ایران اسلامی مان، امروز عشق به اهل بیت عصمت و طهارت و اوج اردت خود را به هشتمین دردانه زهرا (س) بار دیگر به گونه ای زیبا و وصف ناشدنی به نمایش گذاشتند.
به گزارش خبرنگاران ایرنا از سراسر استان کرمان، آیین سوگواری مردم در غم شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت در حال برگزاری است.
امام علی ‌بن موسی‌الرضا (ع) هشتمین امام شیعیان در یازدهم ذیقعده سال 148 هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود.
نام مبارک ایشان علی و کنیه آن حضرت ابوالحسن و مشهورترین لقب ایشان «رضا» به معنای «خشنود» می‌باشد. یکی از القاب مشهور حضرت، «عالم آل محمد» است. این لقب نشانگر ظهور علم و دانش ایشان می‌باشد.
پدر بزرگوار امام رضا، امام موسی کاظم (ع) پیشوای هفتم شیعیان بود که در سال 183 ﻫ.ق، به دست هارون عباسی به شهادت رسید و مادر گرامیشان نجمه نام داشت.
امام رضا (ع) در مدینه، پس از شهادت پدر، امامت بر مردم را بر عهده گرفت و به رسیدگی امور پرداخت، شاگردان پدر را به دور خویش جمع کرد و به تدریس و تکمیل حوزه علمیه جدش امام صادق (ع) مشغول شد و در این راستا گام های بزرگ و استواری برداشت.
مدت امامت حضرت رضا(ع)، حدود 20 سال طول کشید که 17 سال آن در مدینه و سه سال آخر آن در خراسان گذشت.
امام رضا (ع) پس از هفده سال سکونت در مدینه و تبلیغ دین و ارشاد مردم، با نقشه و حیله مامون عباسی، راه خراسان را در پیش گرفت. آن حضرت پس از قبول اجباری ولایت عهدی مامون و گذشت سه سال، در 55 سالگی به دست این خلیفۀ عباسی به شهادت رسید.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440/3029

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۱۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مراسم عزاداری شام شهادت امام جعفر صادق (ع) با حضور ساکنان و گردشگران در مسجد امام جعفر صادق (ع) برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین ادیب یزدی سخنران این مراسم بود.

مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در غم شهادت امام جعفر صادق (ع) مداحی کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کتاب میریام؛ خاطرات سیده رباب صدر منتشر شد
  • روایت دختران حاج قاسم از اصفهان تا خانه پدری
  • دسته عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) -یزد
  • عزاداری سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) در استان گلستان
  • عزاداری شهادت امام صادق(ع) در حرم حضرت معصومه(س)
  • غبارروبی و عطرافشانی ضریح مطهر حضرت معصومه (س) + تصاویر
  • برپایی مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در کیش
  • خراسان شمالی غرق در ماتم عزای صادق آل محمد
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان
  • استان ایلام در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشست