Web Analytics Made Easy - Statcounter

در زلزله یکشنبه شب کرمانشاه، 31 هزار خانه تخریب شده و خانواده های بسیاری اکنون بی سرپناه شده اند، دمای شب های کرمانشاه در هفته اخیر به صفر رسیده و براساس اعلام سازمان هواشناسی قرار است سردتر نیز شود، اقلام خوراکی به اندازه کافی در اختیار زلزله زدگان قرار گرفته و احتیاج ضروری اینک تنها چادر، پتو، پوشاک و البسه گرم و وسایل گرمایشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


می گویند چادر هم به وفور در منطقه توزیع شده اما در نبود مدیریت مناسب توزیع، به برخی خانوارها چادری نرسیده و برخی نیز بیش از اندازه نیاز خود چادر دارند.
نایلون های ضخیم برای محصور کردن چادرها نیز از دیگر نیازهای جدی زلزله زدگان است که می تواند مانع نفوذ سرما و باران شود و این قلم هم باید در میان کمک های مردمی و دولتی گنجانده شود.
بارش که از راه برسد خدمات رسانی هم به مراتب سخت تر می شود و مدیران امدادی حاضر در منطقه زلزله زده باید از اینک به فکر اسکان موقت آسیب دیدگان و ایجاد سرپناهی برای آنان باشند.
اگر پاییز بخواهد آن روی خود را رو کند و سوزهای شبانه اش را به جان مردم بیندازد کمتر کسی می تواند در برابر شلاق های سیاه این فصل دوام بیاورد و آن وقت جبران مافات نمی شود.
اگر امکانات و تجهیزات لازم در اختیار زلزله زدگان قرار گیرد خود آنان می توانند حداقل مکانی را ایجاد کنند تا از سرما در امان باشند و بتوانند به امورات خود بپردازند.
کودکان بسیاری نیز در این زلزله آواره شده اند که باید به صورت جدی به وضعیت آنان رسیدگی شود و آنان را از بیماری و سرما نجات داد.
براساس اعلام سازمان هواشناسی دمای هوا در روزهای آتی سردتر می شود و روز یکشنبه شاهد ورود موجی بارش زا به جو منطقه خواهیم بود به طوریکه بارش ها در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه اتفاق می افتد که اوج آن روز سه شنبه خواهد بود و مناطق زلزله زده را هم در برمی گیرد.
زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 9.33 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
کانون این زمین لرزه مرز ایران و عراق نزدیکی شهر ازگله در استان کرمانشاه گزارش شده که زیان ها و خسارت های مالی و جانی زیادی به بار آورده است.
زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
به گفته معاون عمرانی استانداری کرمانشاه، بیش از 31 هزار واحد مسکونی در این زلزله به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزیی شده است.
دراین حادثه 436 نفر جان خود را از دست داده اند.
**خبرنگار ایرنا در کرمانشاه
3033/1042

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۱۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آهنگ جدید فرزاد فرزین برای سریالی که خودش بازیگر آن است

آفتاب‌‌نیوز :

سریال «قطب شمال» به کارگردانی امین محمودی یکتا و با حضور چهره‌هایی نظیر فرزاد فرزین، آناهیتا درگاهی، امیرحسین فتحی، نازنین بیاتی، فرزاد حسنی، عباس جمشیدی فر، شهرام قائدی، نگار فروزنده، انتشار خود را از شبکه نمایش خانگی آغاز کرده است.

داستان این سریال با اقتباس از رمان کنت مونت کریستو اثر جاودانه الکساندر دوما نویسنده فرانسوی؛ روایتی از زندگی همایون و ارغوان است که در آستانه ازدواج، قربانی خیانتی هولناک می‌شوند. همایون پشت دیوار‌های زندان برای انتقام از سامان لحظه‌شماری می‌کند که مرگ از راه می‌رسد...»

فرزاد فرزین علاوه بر بازیگری به عنوان خواننده، آهنگساز و ترانه‌سرای تیتراژ هم در این سریال حضور دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • (ویدئو) مردم را با واردات خودرو‌های برقی سرکار نگذاریم
  • آهنگ جدید فرزاد فرزین برای سریالی که خودش بازیگر آن است
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • امدادرسانی آتش‌نشانان به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان