Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد ـ امام جمعه یزد با اشاره به اینکه اروپایی ها نمی خواهند ما را برای پیشرفتهای نظامی تشویق کنند، بلکه در صدد توقف آن هستند، گفت: مذاکره با اروپا نتیجه ای جز عقب ماندگی ایران ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به زلزله کرمانشاه و تسلیت به مردم زلزله زده و داغدار اظهار داشت: زلزله یک پدیده طبیعی است و مقدمه زلزله بزرگی است که خداوند وعده آن را در قرآن کریم داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آیات سوره زلزال بیان کرد: وقتی آن زلزله عظیم اتفاق می افتد، همه چیز به هم می ریزد و کوه‌ها از هم می پاشد و مانند پنبه زده شده می شود و همه عالم در هم می ریزد و هیچ چیز باقی نمی‌ماند و آن روز است که انسان متحیرانه برانگیخته می شود و آن موقع است که وحشت و نگرانی اوج می گیرد.

ناصری با اشاره به عذاب خدا در آن روز زیاد است، افزود: انسان برای آن روز خود توشه و جهاز داشته باشد و همه ما مانند عروسی که می خواهند زندگی جدیدی را آغاز کند و جهیزیه می خواهد، ما نیز باید برای آخرت خود جهاز داشته باشیم.

امام جمعه یزد بیان کرد: این زلزله هشداری برای مسئولان است که مراقبت کنند و در زمینه مقاوم سازی، آموزش، فراهم کردن بسترها و زیرساخت ها و .... اقدامات جدی انجام دهند و مردم نیز با آنها همکاری داشته باشند.

وی از مردم سراسر کشور به ویژه مردم یزد که کمک های خود را برای مردم زلزله زده ارسال کرده اند، تقدیر کرد.

توجه به قرآن در زندگی امروز مردم کمرنگ شده است

امام جمعه یزد ادامه داد: همه انسانها در مشکلات و سختی ها و مصائب خود به قرآن روی بیاورند زیرا توجه به دستورات خدا مشکلات را حل می کند و این در حالی است که ما متاسفانه توجه ما به قرآن کم شده است.

وی خاطرنشان کرد: راه روشن و راه سرافرازی و بیداری ما در قرآن است و باید به سمت قرآن برویم بنابراین در مدارس و خانواده ها بچه ها را با قرآن و دینشان آشنا کنید و در تابستانها به جای کلاس زبان و .... فرزندان خود را در کلاس های آموزش قرآن ثبت نام کنید.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز رحلت حضرت محمد (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، به تشریح ماموریت بزرگ پیامبر اسلام در دوران جاهلیت و مصائب ایشان در تبلیغ دین اسلام پرداخت.

وی با اشاره به اینکه جاهلیت، رسم و رسوم بد، نادانی و عقب ماندگی از نظر فکری دنیای آن روز را فرا گرفته بود، افزود: پیامبر (ص) در چنین جامعه ای می خواست که مردم را از بت پرستی به خداپرستی بیاورد و سنت های غلط را تغییر دهد و حرکت و برنامه جدیدی که خدا دستور داده بود در این جامعه پیاده کند و آن هم نه تنها فقط برای مردم آن زمان بلکه برای همه مردمی که تا قیامت زندگی خواهند کرد.

امام جمعه یزد ادامه داد: اراده بسیار قوی، ایستادگی و مقاومت بسیار، شجاعت و توکل کامل به خدای متعال می خواهد که در چنین جامعه بتواند دنیا را متحول کند و حضرت محمد مصطفی (ص) چنین بود و تهدیدها و سختی ها، توطئه دشمنان و فتنه گری ها هرگز او را از پای نیاورد.

قضاوت برخی از برادران اهل سنت در مورد اجتهادی بودن بحث ولایت تعجب برانگیز است

وی با تشریح ویژگی های پیامبر اسلام (ص) بیان کرد: من تعجب می کنم از برخی برادران اهل سنت که معتقدند پیامبر در امر ولایت و جانشینی اجتهاد کرده و انسان ممکن است در اجتهاد خطا کند در حالی که نصب امیرالمومنین حضرت علی (ع) اجتهادی نبود و دستور خدا بود.

ناصری یادآور شد: رنج های پیامبر (ص) در مکه و مدینه در طول ۲۳ سال طاقت فرسا بود اما مقاومت کرد که اسلام را فراگیر کند و کمک کار او در این مدت جوانی به نام علی (ع) و بانویی فداکار به نام خدیجه (س) بود.

وی افزود: پیامبر (ص) اختلاف را هرگز نپسندیدند و همواره دستور می دادند که اتحاد داشته باشید و با یکدیگر نزاع نکنید و کدورت ها و تعصب های جاهلی و قبیله ای و گروهی را دور بریزید و اختلافات سلیقه ای سبب نشود که با یکدیگر نزاع کنید.

ناصری با اشاره به سخنان اخیر پادشاه عربستان و برخی شیوخ این کشور و دیگر کشورهای اسلامی افزود: امروز عربستانی ها با پیامبر (ص) مخالفت علنی می کنند و شیخ عربستانی دستور می دهد که کشتن یهودیها در فلسطین حرام است و از سوی دیگر پادشاه به ظاهر مسلمان دیگری حاضر است تا جایی که می تواند هزینه کند تا ایران تضعیف شود.

پادشاه و شیوخ عربستان خلاف قرآن و دستور خدا عمل می کنند

وی تصریح کرد: قرآن گفته که یهود و نصارا را قیم و وصی خود نکنید، چطور در عربستان و برخی کشورهای عربی در حال انجام این کار است و بدانند که حرکت های اینها خلاف قرآن است.

امام جمعه یزد خطاب به پادشاه عربستان و مفتی های این کشور تاکید کرد: شما که خود را خادم الحرمین می دانید، دارید حرف خدا را زمین می زنید، چطور شده که اینقدر منحرف شده اید و تعجب می کنم که کشورهای اسلامی و عربی می ترسند علیه سیاستهای آنها حرفی بزنند، از آنها نترسید زیرا آنها خلاف خدا و قرآن حرف می زنند.

مذاکره با اروپا در مورد مسائل دفاعی عین ذلت است

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد مذاکرات و تشویق عده ای برای اینکه ایران با اروپا مذاکره تسلیحاتی داشته باشد، گفت: کدام کشوری در مورد مسائل دفاعی خود مذاکره می کند، آنها برای خرید اسلحه و آوردن تکنولوژی در این زمینه مذاکره می کنند اما مذاکره ما با اروپا نتیجه ای جز توقف فعالیت و پیشرفت در این حوزه را ندارد و نتیجه نهایی آن عقب نگاه داشتن و تضعیف ما است و این عین ذلت است.

ناصری ادامه داد: قرآن دستور داده که مسلمین باید از همه جهات قوی باشید تا دشمن جرأت نکند به عزت آنها لطمه وارد کند و این نوع مذاکره خلاف دستور خدا در قرآن است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند مومنین را عزیز خواسته و تاکید کرده که مومن برای هر انتخابی اختیار دارد اما برای به ذلت کشاندن خود اجازه ندارد.

مردم ایران به نشخوار دشمنان در رادیوهای بیگانه اهمیت ندهند

ناصری ادامه داد: همه ما در ایران از رهبر معظم انقلاب که فرمانده و رهبر این کشور هستند، تبعیت می کنیم و همه متحد هستیم و مردم نیز بدانند که زمزمه ها و نشخوارهای برخی کشورهای دنیا پوچ است و مردم باید نسبت به آن آگاه باشند و به صحبت هایی که در روزنامه ها و رادیوهای بیگانه می شود، بها ندهند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم تربیت دینی فرزندان تاکید کرد و گفت: والدین اصل تربیت و سبک زندگی را فراموش نکنند، ما انسان می خواهیم، ما فرزند مودب، شجاع، کاری، با ایمان و با اخلاق می خواهیم و باید مراقب آسیب ها باشیم.

وی اظهار داشت: عدم تحرک، عدم نوآوری، عدم تفکر برای اینکه استقلال داشته باشیم و نیاز به دیگران نداشته باشیم، موضوعی است که امروز در فرزندان کمتر دیده می شود و لازم است خانواده ها فرزندان خود را به این سمت هدایت کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۷۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود بایرلورکوزن به فینال لیگ قهرمانان اروپا با تساوی 1-1 مقابل منچستریونایتد (30 آوریل 2002)

در حالی که بازی رفت دو تیم در منچستر با نتیجه 2-2 خاتمه یافته بود، در این بازی شاگردان سر الکس فرگوسن ابتدا از میزبان آلمانی پیش افتادند اما الیور نویل با به ثمر رساندن گلی دیدنی نتیجه بازی را به تساوی کشاند.

دانلود (33.2MB)

دیگر خبرها

  • صعود بایرلورکوزن به فینال لیگ قهرمانان اروپا در شب تساوی 1-1 مقابل منچستریونایتد (2002/5/1) / فیلم
  • ساعت بازی دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • باورنکردنی: الاتحاد امسال 7 بار به الهلال باخت!
  • الهلال با شکست الاتحاد راهی فینال جام حذفی عربستان شد
  • الهلال با شکست الاتحاد فینالیست شد
  • صعود بایرلورکوزن به فینال لیگ قهرمانان اروپا با تساوی 1-1 مقابل منچستریونایتد (30 آوریل 2002)
  • مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی با فوتسال ایران
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران
  • مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • مذاکره برای تأمین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی