Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@03:05:13 GMT

بیمارستان شهر ازندریان احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۷۴۱۱۴

بیمارستان شهر ازندریان احداث می‌شود

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: با موافقت وزیر بهداشت و کمک خیران بیمارستان شهر ازندریان ساخته می‌شود.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از ملایر، محمد کاظمی شامگاه جمعه در نسشت صمیمی با امام‌جمعه و شورای شهر ازندریان با حضور معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: در ملاقات اخیر با وزیر بهداشت و‌ درمان درخواست ایجاد بیمارستان‌ محلی (لوکال هاسپیتال ) در شهر ازندریان مطرح شد و با موافقت ایشان دستور پیگیری به معاونت وزارت داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: معاونت وزارت بهداشت و درمان نیز نامه موافقت وزیر را برای دانشگاه علوم پزشکی همدان ارسال کردند و مقرر شد در صورتی که ساختمان بیمارستان توسط خیرین مطابق با نقشه و طرح و استانداردهای وزارت بهداشت ساخته شود امکانات و تجهیزات بیمارستان توسط خود وزارت‌خانه تامین شود.

کاظمی با بیان اینکه این بیمارستان دارای بخش‌های آزمایشگاه، رادیولوژی، چند تخت بستری و‌ پزشک مستقل و حتی دندانپزشکی و غیره خواهد بود افزود: در صورتی که خیرین اعلام آمادگی کنند در زمینه ساخت ساختمان بیمارستان. تجهیزات و‌ امکانات آن از سوی وزارتخانه تامین می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه شهرستان ملایر در زمینه تجهیز بیمارستان‌ها، خانه‌های بهداشت و‌ مراکز درمانی در شهرستان اول است گفت: تا‌کنون مبلغ یک میلیارد تومان برای ملایر تجهیزات و امکانات پزشکی از مرکز گرفتیم.

محمد رضا عبادیان با تاکید بر اینکه شهرستان ملایر هم‌اکنون تعداد 200 تخت بیمارستانی کم دارد تا به نرم استاندارد برسد گفت: با توجه به ساخت بیمارستان 96 تختخوابی در روستای جوراب ملایر توسط خیر ملایری با داشتن بخش‌های سوختگی، روانشناسی و ‌بخش جراحی داخلی و اورژانس باری از جنوب استان کم‌ شده و تا اندازه‌ای این کمبود جبران می‌شود.

وی با بیان اینکه ملایر در راستای خیرین سلامت یکی از شهرهای پیشرو استان و‌ حتی کشور است تصریح کرد: تا‌کنون در برخی از شهرستان‌های استان موفق به گرفتن تجهیزات بیمارستانی نشدیم اما با کمک خیران در ملایر این امر به خوبی محقق شده است.

عبادیان با اشاره به اینکه تعداد 11 بیمارستان محلی را برای کل استان پیشنهاد داده بودیم و چون برآورد وسیع کشوری داشت مورد موافقت وزارت بهداشت قرار نگرفت گفت: با توجه به پیگیری‌های نمایندگان ملایر با ایجاد بیمارستان محلی در شهر ازندریان موافقت شده و امیدواریم با کمک خیران مؤسسه حضرت زهرا(س) به‌زودی عملیات اجرایی این مرکز در شهر ازندریان آغاز شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه این مرکز یک بیمارستان چابک محلی است که اقدامات اورژانس اولیه را برای مردم تا رسیدن به بیمارستان تخصصی انجام می‌دهد عنوان‌کرد: در این مرکز پزشک مستقل، پرستار، آزمایشگاه، چند تخت بستری، حضور پزشک متخصص، اورژانس و غیره راه‌اندازی می‌شود.

عبادیان با بیان اینکه ما بیشترین فارغ التحصیل پزشک و پرستار را داریم اما کمترین آنها در حوزه درمان به‌کارگیری می‌شوند گفت: در صورتی که حقوق و‌ مزایای خوب بدهیم و امکانات و تجهیزات خوب فراهم کنیم قطعا پزشکان ما در آن منطقه مقیم می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه به برکت طرح تحول سلامت امکانات و تجهیزات خوبی در کشور و به ویژه استان همدان فراهم شده و رضایت مندی بالای 80 درصد مردم که ناشی از نگاه مثبت و ‌عادلانه دولت و نظام به مقوله سلامت است تصریح کرد: ما تا قبل از طرح تحول سلامت و ایجاد این امکانات و تجهیزات کمتر از 2 یا 3 پزشک متخصص در استان داشتیم ‌و این در حالی‌است که هم اکنون 20 تا 30 پزشک متخصص مقیم در همدان وجود دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه به محض رسیدن اعلام آمادگی کتبی خیران در شهر ازندریان برای ساخت ساختمان بیمارستان محلی به دست ما چارت سازمانی این مرکز توسط دانشگاه علوم پزشکی پیگیری شده و عملیات ساخت این بیمارستان به‌زودی طبق طرح ،نقشه و استاندارد‌های وزارت بهداشت و درمان شروع می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان با تاکید بر اینکه مهمترین هدف ما ارائه بیشترین خدمات بهداشتی درمانی در نزدیکترین مکان به مردم است گفت: ما با همت و ‌خودیاری مردم ‌و خیران می‌توانیم بیشترین امکانات و‌ خدمات را از مرکز و امکانات ملی جذب کنیم.

انتهای پیام/

R41405/P1357/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۴۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید

دکتر شیرجنگ گفت: رادیولوژی پرتابل - سرکانتر - ساک شن و تخت‌های اتاق عمل از جمله دستگاه‌هایی هستند برای بیمارستان خریداری شده است.

وی افزود:خرید دستگاه اتوآنالایزر برای آزمایشگاه نیز خریداری شده که تا یکماه آینده نصب خواهد شد و با نصب آن مشکلات آزمایشگاه رفع می شود ولی برای راه اندازی آن و نصب دستگاه‌های جانبی ۱.۵ میلیارد تومان هزینه نیاز است که از خیرین درخواست می کنیم برای بروز کردن آن ما را یاری کنند.

وی گفت: مجوز اصلی برای احداث بخش اتاق‌های عمل در فضای ۳ هزار متر مربع بیمارستان با هزینه‌ای بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان گرفته شده است که با احداث آن دیگر نیاز به ارجا ع بیماران به سایر شهر‌ها نخواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • وضعیت تومورهای مغزی در کودکان/ رویکرد درمان چند تخصصی
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان مفید
  • درمان رایگان هدیه به کودکان
  • ویدیو/ درمان رایگان زیر ۷ ساله‌ها روی پیشخوان بیمارستان‌ها
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • گرد و غبار بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی را به بیمارستان‌ها کشاند
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی به بیمارستان‌ ها در پی گرد و غبار امروز