Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم-ایرنا- رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: تصویب بودجه دستگاه ها بر اساس ارزش افزوده و عملکرد آنها صورت گرفته و توزیع این اعتبارات در راستای تمرکز زدایی انجام شده است.

به گزارش ایرنا ، محمد باقر نوبخت روز یکشنبه در دیدار آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و رئیس جامعه المصطفی با بیان اینکه اصلاحات گسترده ای در شیوه بودجه نویسی و محتوای بودجه 97 نسبت به سالهای گذشته صورت گرفته است تاکید کرد: تاکنون روش بودجه ریزی بر اساس روش سنتی و افزایشی بوده که این روش برای بودجه نویسی سال 97 به روش مبتنی بر عملکرد تغییر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه 10 ویژگی بودجه 1397 آن را متمایز از بودجه سال های گذشته کرده است افزود: تخصیص این بودجه ها با هدف افزایش بازدهی و کارایی عملکرد مبتنی بر محصول فعالیت دستگاه ها است.
وی افزود: در این بودجه مراکز حوزوی که آموزش عالی علوم انسانی و اسلامی است و در کنار آن جامعه المصطفی مرکز ترویج این علوم در فرامرزهای کشور در مجموعه فصل آموزش عالی بودجه سال آینده در کنار دانشگاه ها قرار گرفته تا نگاه واقع بینانه ای در این زمینه صورت گرفته است.
نوبخت علت رشد چشمگیر نظام جمهوی اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی را ناشی از نگاه واقع بینانه و همه جانبه در کشور دانست و گفت: دولت در جایگاه قوه مجریه اهداف توسعه همه جانبه کشور را دنبال می کند تا شاهد پیشرفت ایران در رقابت های جهانی باشیم.
وی درادامه جامعه المصطفی را مرکز علمی مهم در کشور دانست و گفت: قم کانون تولید اندیشه اسلامی و دینی است و جامعه المصطفی مرکز ترویج این علوم در سراسر جهان است.
وی افزود: در برنامه های برون مرزی، این فرصت برای ارزیابی از جایگاه علمی جامعه المصطفی در کنار دانشگاه های برتر جهان فراهم کرده که اگر بخواهیم اندیشه های اسلامی عقلانی و وحیانی را به دنیا معرفی کنیم جامعه المصطفی برای ارائه این معارف به خوبی این وظیفه را در حال انجام دارد.
نوبخت، توجه به دانشگاه ها و حمایت از فناوری های جدید را از جمله اصول اساسی دولت دانست و افزود: نگاه واقع بینانه به علوم نیازمند توجه منطقی به کانون ها و مراکز تولید علوم انسانی و معارف اسلامی در کنار علوم فنی و تجربی است.
وی با بیان اینکه دولت محصول 2 کانون حوزوی و دانشگاه است گفت: حجت الاسلام دکتر روحانی فرزند حوزه و دانشگاه است بنابراین اگر این توقع از دولت وجود داشته باشد که باید به این مراکز حوزوی و مراکز علوم انسانی و اسلامی توجه خاص داشته باشد یک توقع غیر معقول نیست.
محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه روز یکشنبه به منظور زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و دیدار با مراجع عظام تقلید به قم سفر کرد.
وی در بدو ورود به قم در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام رضا(ع) در دفتر آیت الله سبحانی از مراجع عظام تقلید حضور یافت.
7405/ 6133/ خبرنگار - محمد زمانی ** انتشار- جعفرمسلمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۲۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت روز جهانی ماما

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  دکتر محمود شبستری در پیام خود با گرامیداشت پانزدهم اردیبهشت روز جهانی ماما تاکید کرده است: ماما‌ها با تحمل لحظه‌های دشوار، سبزی نگاهشان را تقدیم سیمای لطیف نوزادان می‌کنند و علم را به خدمت می‌گیرند تا عشق را در عرصه قدرت خالق هستی و تجلیگاه آفرینش به نمایش گذارند؛

و‌ی افزوده است: جامعه خدوم مامایی از اعضای مهم تیم سلامت و با نقش محوری خود در تامین سلامت زنان و کودکان، اصلی‌ترین حلقه تامین سلامت خانواده را تشکیل می‌دهد از این رو روز جهانی مامایی فرصتی برای یادآوری نقش ارزشمند همکاران ماما در نظام سلامت و قدردانی از زحمات و تلاش‌های همه کسانی است که در این عرصه با صبر و دلسوزی فراوان نوید بخش بهترین پیام‌های زندگی به مادران و پدران چشم انتظار هستند.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزوده است: با عنایت به سیاست‌های جمعیتی، توجه به مامایی و توانمندسازی ماما‌ها و ایجاد شرایط تسهیل بهره‌گیری از خدمات آنان در درجه بالای اهمیت قرار می‌گیرد که در ترویج جوانی جمعیت و فرزندآوری که از دغدغه‌های کنونی جامعه است، این قشر پرتلاش نقش مهمی را بر عهده دارند که فردایی بهتر را برای جامعه نوید می‌دهند.

دکتر شبستری روز جهانی ماما را فرصت مناسبی برای تجلیل و قدردانی از خدمات خالصانه و زحمات بی‌شائبه این قشر صبور و مخلص عنوان کرده است که وظیفه دشوار و حیاتی حفظ سلامت مادر و نوزاد را به عهده دارند و از درگاه خداوند منان توفیق روز افزون توام با سلامتی برای این عزیزان را مسئلت کرده است.

دیگر خبرها

  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • وضعیت بودجه و عملکرد دستگاه‌های سیاست‌گذار در حوزه زنان و خانواده
  • نگاهی به سنجه‌های ارزیابی عملکرد دستگاه‌های سیاست‌گذار در حوزه زنان و خانواده
  • اتفاقات دانشگاه‌های امریکا نتیجه فعالیت‌های گسترده ایران و نهاد «جامعة‌المصطفی» است | اذغان به تأثیرپذیری دانشگاهیان امریکا از ایران
  • ریشه پیوند دانشگاه با صنعت و جامعه در نمایش علم توسط دانشگاه است
  • نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی
  • تصویب رشته‌های جدید دانشگاه آزاد نی‌ریز در مقطع دکتری
  • پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت روز جهانی ماما
  • امام جعفر صادق (ع) بشریت را به سوی علم و دانش رهنمون ساخت