Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-01@00:52:18 GMT

طرح خانه‌مسافرها متوقف نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۹۳۵۲۱

طرح خانه‌مسافرها متوقف نمی‌شود

تین‌نیوز | 

معاون سابق گردشگری گفت: جریان بوجود آمده در خانه مسافرها هیچ وقت با اعتراض افرادی که می خواهند مدیریت آن‌ها را به عهده بگیرند متوقف نمی‌شود.

مرتضی رحمانی موحد درباره اینکه هتلداران به ایجاد خانه مسافرها و فعالیت آنها در شهرهای پر گردشگر اعتراض داشته و خانه مسافرها را رقیب خود می دانند به خبرنگار مهر گفت: این طرحی نبود که ما اول آن را اجرا کرده باشیم در گذشته هم این خانه مسافرها به شکل و با اسامی دیگر فعالیت می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون اگر خانه مسافرها را تعطیل کنند آیا جریان استفاده از آن نیز متوقف خواهد شد؟ هتلداران با چه چیزی مخالف هستند آیا با روش آن مخالف هستند یا با اصل آن؟

وی درباره اینکه هتلداران در نشستی با رئیس سازمان میراث فرهنگی خانه مسافرها را منبع فساد نامیده اند گفت: این حرف بسیار حرف زننده و بدون ملاحظه ای است. چون این حرف از سمت کسانی زده می شود که از جای دیگری به آنها آسیب وارد شده است در صورتی که این طور نبوده است.

رحمانی بیان کرد: خانه مسافرها واقعیتی بود که دولت یازدهم با آن روبرو شد. برخی افراد تابلو دستشان می گرفتند و خانه های خود را در شهرهای تاریخی، فرهنگی، مذهبی و شمالی اجاره می دادند. اقدامی هم از سال ها پیش در سازمان میراث فرهنگی انجام شده بود به این ترتیب که خانه مسافر و یا کاشانه را تعریف کرده بودند اما مشکل آن را حل نکردند. پس وقتی با چنین پدیده ای و خانه هایی مواجه می شوید که مسافر می پذیرند یعنی جریان گرشگری در آنها وجود دارد اما هیچ وقت جزو مصادیق گردشگری نبودند یعنی در آئین نامه تأسیسات گردشگری، چیزی به نام خانه مسافر وجود نداشت. حتی بومگردی هم تا قبل از سال 94 در آئین نامه دولت نبود. اما زمانی که ما تنوع اقامتگاه ها، فعالیت ها و همبستگی بین زنجیره خدمات را ارزیابی کردیم، متوجه شدیم که باید با چنین پدیده ای نیز روبرو شویم.

وی افزود: بنابراین سازمان میراث فرهنگی به آن ورود کرد که البته غیرقانونی بود چون تا آن موقع خانه مسافرها داشتند تحت عنوان پانسیون فعالیت می کردند بنابراین ما باید اول از دولت اجازه می گرفتیم که وارد این حوزه شویم و بعد برای آن دستورالعمل و آئین نامه می دادیم. چون وقتی مصداق نداشته باشیم، آنها را به پانسیون و هاستل وصل می کنند.

معاون سابق گردشگری گفت: آئین نامه ایجاد و تأسیسات گردشگری با نظر افراد مختلفی اصلاح شد. به رغم اینکه بخش خصوصی می گفت از ما هیچ نظری نخواستند. همین افرادی که خودشان اکنون مخالف خانه مسافر هستند، سال ها قبل آن را طراحی کرده بودند چطور آن موقع این طرح خوب بود ولی الان بد شده است؟ خانه مسافر هم مصوبه دارد و هم آئین نامه و هم ابلاغیه سازمان میراث فرهنگی.

وی افزود: در مرحله اول حدود 16 استان جزو استانهای هدف ما بودند. ما روی این خانه مسافرها نظارت کردیم ولی مدیریت آن را به یک شرکت مادر تخصصی دادیم چون می بایست طبق قانون وظیفه تصدی گری را واگذار می کردیم. از ابتدا کسانی که مدعی صنعت گردشگری هستند، گفتند که این خانه مسافرها را به ما بدهید. اما چون کیفیت لازم و صلاحیت لازم را برای مدیریت آن نداشتند، چنین کاری را نکردیم.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۳۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آئین دسته‌روی روز شهادت امام صادق(ع) در بجنورد

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از برگزاری آیین دسته‌روی روز شهادت امام جعفر صادق(ع) در بجنورد و سایر نقاط شهری استان خبر داد.

حجت الاسلام ناصر هدایتی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از خراسان شمالی اظهار کرد: هیئات مذهبی، علما و روحانیون و مردم ولایتمدار استان در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، رئیس مذهب جعفری به‌صورت متمرکز به عزاداری و سوگواری خواهند پرداخت.

وی با تأکید بر برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مراسم، افزود: آئین دسته‌روی و عزاداری متمرکز هیئات مذهبی شهرستان بجنورد ساعت ۹:۳۰ صبح شنبه ۱۵ اردیبهشت از محل میدان شهید به سمت آستان امامزاده سید عباس (ع) انجام می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه این دسته‌روی در همه نقاط شهری استان برگزار می‌شود، ادامه داد: این آیین در شیروان ساعت ۹ صبح از مساجد به سمت مصلی نماز جمعه، اسفراین ساعت ۱۰ صبح از مساجد شهر به سمت حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج)، آشخانه نیز ساعت ۹ صبح از ابتدای بلوارشهید بهشتی تا میدان امام خمینی «ره» مقابل مسجد جامع انجام می‌شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های بسیار ارزشمند ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت، امام جعفر صادق (ع) و با تأکید بر الگو گرفتن از سبک زندگی امام صادق (ع)، گفت: نگاه خاص امام صادق (ع) به موضوع تعلیم و تربیت و پرورش شاگردانی ممتاز برای ترویج فرهنگ ناب قرآنی و اسلامی می‌تواند بهترین الگو برای فعالان فرهنگی، قرآنی و مجموعه‌های حوزه تعلیم و تربیت باشد.

کد خبر 749484

دیگر خبرها

  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • برگزاری آئین دسته‌روی روز شهادت امام صادق(ع) در بجنورد
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • عروس و داماد درچه‌ای راهی خانه بخت شدند
  • وظیفه پلتفرم‌ها در عرضه دارو/ ۶ ماه اجرای آزمایشی در یک استان
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد