Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- فرمانده بهداشت، درمان و امداد ارتش گفت:در مراکز درمانی ارتش به بیش از ۳ هزار مجروح زلزله کرمانشاه رسیدگی شد.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،امیر سرتیپ دوم جلیل رجبی فرمانده بهداشت، درمان و امداد ارتش با اشاره به اقدامات درمانی و بهداشتی انجام گرفته از سوی آجا در مناطق زلزله زده اظهار کرد: تیم بحران بیمارستان 520 ارتش شامل 20 متخصص ازساعات اولیه وقوع زلزله به منطقه سرپل ذهاب اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده بهداشت، درمان و امداد ارتش با بیان اینکه از لحظات اولیه وقوع زلزله به نیروهای بهداشت و درمان ارتش اعلام آماده باش شد ادامه داد: در جهت امداد رسانی به زلزله زدگان بیمارستان صحرایی کرمانشاه، بیمارستان صحرایی اصفهان مستقر در مهران و بیمارستان صحرایی نیروی هوایی ارتش مستقر در ایلام که به منظور ارائه خدمات به زوار اربعین در این مناطق مستقر بودند به سرپل ذهاب اعزام شدند.

امیر رجبی با اشاره به اینکه در فاز اول امداد رسانی تیم های تخصصی شامل جراحی عمومی، مغز و اعصاب، ارتوپدی، پرستار و دامپزشک به منطقه سرپل ذهاب اعزام شدند بیان کرد: در ادامه امداد رسانی ها 6 تیم مجهز جهت اعزام آماده و 54 متخصص با هواپیمایc130 به منطقه اعزام شدند.

فرمانده بهداشت، درمان و امداد ارتش گفت: در مراکز درمانی ارتش رسیدگی به بیش از 3 هزار مجروح به عمل آمد و از 900 مجروح منتقل شده به بیمارستان 520 ارتش ، 107 نفر تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه به سایر بیمارستان ها نیز اعلام آماده باش شد اظهار کرد: در هر بیمارستان ظرفیت 40 الی 60 تخت به منظور امداد رسانی به زلزله زدگان اختصاص یافت تا در صورت نیاز استفاده شود.

امیر رجبی با اشاره به اینکه تاکنون در بیمارستان بعثت 45 مجروح مورد عمل جراحی قرار گرفته است؛ ادامه داد: فرماندهی بهداشت و درمان ارتش در فاز دوم امداد رسانی 8 تیم را به منظور پیشگیری و بهداشت زلزله زدگان به منطقه اعزام کرد.

فرمانده بهداشت، درمان و امداد ارتش با بیان اینکه تیم های بهداشت محیط، روان، تغدیه، دامپزشک، مبارزه با بیماری ها به مناطق مورد نیاز و روستاها اعزام شدند؛ اظهارکرد: آموزش بهداشت های فردی و جمعی، سم پاشی محیط به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری ها، نحوه دفن زباله و فاضلاب از جمله اقدامات این تیم ها هستند.

امیر رجبی گفت: خودروهای واکنش سریع بهداشتی از نیروی دریایی انزلیه، نزاجا تهران، پدافند کرمانشاه به منظور ارزیابی سلامت مواد غذایی، آب، سم پاشی و تله گذاری به منطقه اعزام شدند.

فرمانده بهداشت، درمان و امداد ارتش در پایان خاطرنشان کرد: در فاز سوم که مکمل فاز دوم امداد رسانی است 8 متخصص مدیریت سلامت دربلایا به منظور بررسی و مدیریت سلامت مردم و سامانه ها به منطقه اعزام شدند؛ این طرح علمی و پژوهشی در جهت رفع نواقص و جلوگیری از چنین معایبی در بحران های بعدی انجام شد.

 

 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

 

 

انتهای پیام/   خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۴۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت

ایسنا/زنجان فرماندار زنجان گفت: با وجود خانه‌های بهداشت مجهز، می‌توانیم از تحمیل بسیاری از هزینه‌های جانبی به بیماران و نیز جامعه پیشگیری کنیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فرمانداری زنجان، پرویز خالقی به مناسبت هفته سلامت و در دیدار با کارکنان مرکز بهداشت شهرستان زنجان، عنوان کرد: همه‌ ما بایستی تلاش کنیم شعار پیشگیری بهتر از درمان را به منصه ظهور برسانیم، چرا که پیشگیری بسیار سهل‌تر و کم‌هزینه‌تر از درمان است. 

وی افزود: اگر بتوانیم امر پیشگیری را به خوبی مدیریت کنیم، درصد بالایی از بیماری‌ها و مشکلات بعدی دامن‌گیر افراد جامعه نخواهد شد.

خالقی با تأکید بر اهمیت تجهیز کردن خانه‌های بهداشت، افزود: اگر خانه‌های بهداشت مناطق کوچک و کمتر توسعه‌یافته نظیر روستاها مجهز و به‌روز باشند، شاهد کاهش مشکلات بهداشتی و درمانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خواهیم بود.

او گفت: این موضوع سبب رفع مشکلات بهداشتی و درمانی ساکنان این مناطق شده و موجبات آسودگی آنان را فراهم خواهد آورد و طبعاً با وجود خانه‌های بهداشت مجهز، می‌توانیم از تحمیل بسیاری از هزینه‌های جانبی به بیماران و نیز جامعه پیشگیری کنیم.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به شأن و جایگاه والای فعالان حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد: حیطه‌ کاری بهداشت و درمان از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است. از آن‌جایی‌که این حوزه کاری با جان و حیات انسان‌ها در ارتباط است، فعالان حوزه بهداشت و درمان بایستی نهایت دقت و ظرافت را سرلوحه‌ کار خود قرار دهند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مجروح و به بیمارستان منتقل شد + فیلم
  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی