Web Analytics Made Easy - Statcounter

زعفران به‌ عنوان یکی از 4 کالای تولیدی ایران است که در صادرات غیرنفتی و ارزآوری نقش به سزایی دارد، تا جایی که طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی 94 درصد زعفران تولیدی دنیا از آنِ ایران است، اما متأسفانه در سال‌های گذشته به دلیل تولید سنتی، ضعف در بسته‌بندی و صادرات فله‌ای این محصول از یک سو و از طرف دیگر قاچاق پیاز زعفران به کشورهایی همچون افغانستان، همه و همه سبب شده تا در بازاریابی صادراتی در تنگنا قرار گیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته گذشته هیأتی 70 نفره از اتحادیه اروپا به همراه فیل هوگان کمیسیونر کشاورزی اتحادیه اروپا وارد کشور شدند که در راس مذاکرات آنها با وزیر جهاد کشاورزی، ثبت و ایجاد برند زعفران ایرانی با مشارکت طرف اروپایی بود.

این موضوع در حالی مطرح شد که غلامرضا میری رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس می‌گوید: اروپایی‌ها فقط رفت و آمدشان در حد حرف است و بیشتر از آنکه بخواهند کالایی از ما بخرند، به دنبال فروش محصولات‌شان در ایران هستند.

وی با اشاره به اینکه طرح جامع زعفران که زنجیره تولید تا مصرف را شامل می‌شود، در دولت دهم تدوین شده، افزود: این طرح با کمک شورای ملی زعفران و وزارت جهاد کشاورزی وقت تدوین، در کمیسیون کشاورزی مجلس مصوب و در هیأت دولت دهم هم به تصویب رسیده است، اما عملیاتی نشده است که اگر می‌شد، تحول عظیمی در صنعت زعفران کشور رخ می‌داد.

میری بابیان اینکه در طرح جامع زعفران بر این نکته که چه پیازی در چه مزرعه‌ای با چه روشی کشت شود، تأکید شده و افزود: روش خشک کردن، فرآوری، بسته‌بندی، عرضه،‌ بازاریابی صادراتی و حتی ثبت برند نیز در این طرح دیده شده است.

وی همچنین از ثبت جغرافیایی زعفران ایران در 5 منطقه استان خراسان خبر داد و گفت: این طرح با کمک وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت شد و اکنون نیز به دنبال ثبت ژنتیک زعفران ایرانی هستیم.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران در پاسخ به این سؤال که تا به حال چه اقداماتی برای تحول در بازار صادراتی زعفران انجام داده‌اید، گفت: ما خودمان به دنبال تجار خارجی در حوزه زعفران هستیم تا با ارتباط مستقیم زعفران را صادر کنیم؛ چرا که تولید زعفران در کشور روبه افزایش است و مصرف داخلی هم تا یک حدی کشش دارد، پس خودمان باید به فکر بازار صادراتی باشیم.

انتهای پیام/

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۴۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض اعلام کرد که چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می (ماه آتی میلادی) دولت فلسطینی را به رسمیت می‌ شناسند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این ارتباط اعلام کرد: انتظار می رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش العربیه، در ماه مارس، اسپانیا، ایرلند، مالت و اسلوونی اعلام کردند که به طور مشترک برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین تلاش خواهند کرد. این در حالیست که اشغالگران قدس مخالفت صریح خود را با با این اقدام اعلام کردند.

از سوی دیگر، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا پیشتر گفته بود که انتظار دارد مادرید تا ماه جولای به رسمیت شناختن فلسطینیان را اعمال کرده و معتقد است به زودی یک «توده بحرانی» در اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت که چندین عضو را برای اتخاذ موضع مشابه تحت فشار نیز قرار دهد.

کد خبر 6092324

دیگر خبرها

  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید
  • تردد معلولان در اروپا آسان‌تر می‌شود
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ماست/ مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش آموزان
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟