Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه آواربرداری در مناطق زلزله زده با جدیت ادامه دارد، گفت: اسکان اضطراری و امکانات گرمایشی انجام شده است؛ برای روزهای آتی و احتمالا بارانی مناطق زلزله‌زده نیز برنامه‌ریزی شده است.

بهنام سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا درباره آخرین برنامه‌ریزیها برای زلزله‌زدگان غرب کشور اظهار کرد: کار آواربرداری در مناطق زلزله‌زده با همکاری بنیاد مسکن و تمامی دستگاههای ذیربط آغاز شده و این عملیات با جدیت و سرعت ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به ورود موج بارشی از اواخر وقت امشب(یکشنبه) تمهیدات لازم برای زلزله‌زدگان اندیشیده شده است؛ توصیه کردیم تا چادرهای اسکان اضطراری در محلهای امن نصب شود و به اندازه کافی نیز چادر و پلاستیک بین زلزله‌زدگان توزیع شده است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: قرار بر این شد تا تمامی آبراههای محلهای زلزله‌زده پاکسازی شود و اطراف چادرها نیز تمهیداتی صورت گیرد تا آبگرفتگی و روان آب، مشکلاتی را به‌وجود نیاورد.

سعیدی با بیان اینکه حجم تخریب در مناطق زلزله‌زده بالا است، توضیح داد: زمان قطعی آواربرداری مشخص نیست چراکه این عملیات در روستاها و شهرها با جدیت دنبال می‌شود و امیدواریم با تلاشهای مجدانه هر چه زودتر پایان پذیرد.

وی درباره زمان تحویل مساکن موقت برای زلزله‌زدگان نیز اظهار کرد: در بحران ایجاد شده سه مرحله برای پوشش زلزله‌زدگان وجود دارد که مرحله نخست اسکان اضطراری، سپس اسکان موقت و در نهایت اسکان دائم است که در حال حاضر مرحله تثبیت اسکان اضطراری را پشت سر می‌گذاریم.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه اسکان اضطراری به معنای دادن امکاناتی نظیر چادر، وسایل گرمایشی و ... است، تصریح کرد: امکانات ذکر شده به زلزله‌زدگان داده شده و از لحاظ چادر یا پلاستیک و وسایل گرمایشی مشکل خاصی وجود ندارد اما با توجه به در پیش بودن فصل سرما، هر لحظه نیازمند امکانات جدید اعم از پوشاک، غذا و وسایل گرم کننده متناسب با این فصل سال هستیم.

سعیدی توضیح داد: در حال حاضر نیز امکانات لازم اعم از چادر، پلاستیک، پوشاک و وسایل گرمایشی در اختیار زلزله‌زدگان گذاشته شده و برنامه‌ریزیها برای مردم با جدیت و سرعت ادامه دارد.

وی درباره وصل شدن آب، برق، گاز و مخابرات اظهار کرد: آب، برق و مخابرات اتصال یافته و گاز نیز در جریان است؛ فقط دستگاههای ذیربط برای گاز رسانی به صورت کامل علمکها را مورد بررسی قرار می‌دهند و در صورت نبود مشکل این مهم نیز برای مشترکان انجام می‌گیرد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه مشکلی از بابت مراکز درمانی نیز وجود ندارد، گفت: بیمارستانها و درمانگاههای سیار در محلهای زلزله‌زده مستقر هستند و هیچ مشکلی برای خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان و بیماران در منطقه وجود ندارد.

سعیدی درباره ادامه کمکهای مردمی به هموطنان زلزله‌زده نیز توضیح داد: مردم عزیز کمکها را در همان محلهای سکونت خود به پایگاههای هلال احمر تحویل دهند چراکه اگر خودشان بخواهند در محلهای زلزله‌زده حاضر شوند تا حدود زیادی ازدحام و ترافیک ایجاد می‌شود و در روند امداد رسانی خلل پدید می‌آید.

وی تصریح کرد: مردم کمکهای نقدی خود را به حساب 99999 هلال احمر و کمکهای غیر نقدی خود را به پایگاههای هلال احمر که در همه شهرها وجود دارد تحویل دهند؛ بیشترین اقلام مورد نیاز برای زلزله‌زدگان شامل نایلون، وسایل گرمایشی، پتو، زیرانداز، و شیرخشک است.

انتهای پیام/

R1365/P1010114/S2,1392/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۵۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان این مناطق کشور هفته آینده بارانی می‌شود

به گزارش خبرآنلاین صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: شنبه در برخی نقاط خراسان رضوی و جنوبی، یزد، کرمان، فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، یکشنبه در جنوب کرمان و دوشنبه در ارتفاعات مرکزی البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس در برخی از ساعات رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گاهی گرد و خاک و در نقاط مستعد، تگرگ پیش بینی می‌شود.

وی افزود: سه شنبه هفته آینده سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور شده و در مناطق غربی کشور بارش خواهیم داشت.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: در سه روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک پیش بینی می‌شود. همچنین تا اواسط هفته آینده روند افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور پیش بینی می‌شود.

وی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز گفت: آسمان تهران شنبه ( ۸ اردیبهشت) صاف و وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و طی یک شنبه (۹ اردیبهشت) کمی ابری در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهار کرد: طی فردا و پس‌فردا شهرکرد با کمینه ۳ و ۲ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۳۹ و ۴۰ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شوند.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899943

دیگر خبرها

  • ۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • آسمان این مناطق کشور هفته آینده بارانی می‌شود
  • ۵۷ سال؛ میانگین سنی حجاج ایرانی در سال ۱۴۰۳
  • میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع ۵۷ سال است
  • انجام ۲ پرواز به مقصد مدینه منوره
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • با توجه به مسائل متعدد در شهرستان اصفهان بازدیدهای مختلفی برنامه‌ریزی شده است
  • برنامه‌ریزی‌ها به سمت ایجاد هماهنگی میان فعالان اجتماعی پیش رود
  • (ویدیو) ۲ بند خاکی شکسته شد؛ اسکان اضطراری روستاییان زیرکوه